8.204 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Martin S
Martin S
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Hudafskrabning på trædepude Hudafskrabning på trædepude

Hej har en hund på 3 år og 40 kg ca smiley
har kun haft ham i 14 dage. han er lidt vild og trækker meget når vi er ude og gå tur. her til morgen var alt fint og vi gik en lang morgen tur som vi plejer - til middag gik vi igen og han mødte en hun hund i løbe tid - han blev holdt i stram snor da han lige skal lære de andre hunde på vejen . han trak 1 min tid mens de snuset...

2-3 timer efter slikket han sig meget på trædepude og han haldet meget lidt på den (se foto efter han slikket på det 4 timer)

fandt en pandelampe og en lup og cheket for splinter og glas stumper med der var ingen ting at se -- og har ikke været noget blod

har vasket trædepude som andre posts siger - og vil lave en sok til når vi skal ud

han bliver ved med at slikke poten - har set igen man kan ikke finde noget - nu humper han lidt vil ikke glad for at støtte på ben ?

Kan en Hudafskrabning på trædepude gøre så ondt ??

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Jeg skal have isoleret et skur 12.500 kr.
  • Kogeplade installation 600 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Almindelig rengøring i hjem 430 kr.
  • Bortskaffelse af afklippet hæk 900 kr.
  • Removing old sink and tap, attaching new sink and tap 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hudafskrabning på trædepude
  • Martin S
    Martin S Tilmeldt:
    aug 2016

#1   8. aug 2016

profilbillede
  • Martin S
    Martin S Tilmeldt:
    aug 2016

#3   8. aug 2016 alle de 14 dage jeg har haft ham har han slikket alle sine poter og negle op til 5 min pr pote - trode det var lidt stress og lige var flytte ind hos mig - snakket med gammel ejer som sagde det gjorde den altid .. vil holde øje om den skulle bliver varm og hævet natten over - hvis ingen bedring må vi vist til doktor mand smiley

• #5   8. aug 2016 Pyyh det ser ikke rart ud. Hold godt øje med det, som AG siger

• #7   9. aug 2016 Det ligner mest en byld smiley

• #8   9. aug 2016 Det der er ikke en normal pote. Det skal ikke være hævet mellem trædepuderne.
    Jeg ville opsøge en dyrlæge.
    Hunde skal ikke slikke dagligt på poterne. Det er tegn på at noget er galt.

• #10   9. aug 2016 Den pote ser ikke normal ud, men den ser hævet ud,, jeg vil nok besøge dr.dyr og især når han er en ny "brugt"hund, så det meget rart med et grundigt tjek.. Men poten trænger til et dyrlæge tjek og husk at skriv herinde hvad dyrlægen har sagt til poten smiley

• #12   9. aug 2016 Jeg ville også få en god dyrlæge til at gå det grundigt igennem, det der er ikke en hudafskrabning, der er noget galt..

• Martin S
    Martin S Tilmeldt:
    aug 2016

#13   9. aug 2016 Lidt beder her til morgen ikke så hævet - kunne måske værre et Bi Stik ?
    halter lidt .. men poten er ikke så hævet i dag (se foto )

Så hvad gør jeg bliver ved med at vaske med sæbe spåner ?
    eller giver den zinkzalve på med en sok ?

ja han har alle sine vaccineret her regninger på dem fra gamle ejer . Hundepas - chippet

profilbillede
  • #14   9. aug 2016 Godt du er så opmærksom, men hold da op, det der er ikke en normal pote smiley Jeg ville søge dyrlæge, der kan hjælpe med at klarlægge om det er allergi eller hvad der er galt. Der er da i hvert fald noget galt mellem de trædepuder - der burde bare være mere eller mindre pels, som på dette billede fx., der sidder slet ikke nogen trædepude dér smiley

profilbillede
  • #18   9. aug 2016 Milo havde også meget sarte trædepuder lige da vi fik ham - er de ikke vant til at gå lange ture, og specielt på asfalt/fortov skal de lige have tid til at gro noget hård hud smiley

Jeg rensede med klorhexidin og smører ind i kløver vaseline, når jeg fornemmer at de er blevet lidt tørre/flossede. Nu er det meget sjældent at hans poter irritere ham. I det tidsrum hvor han har haft sår, har han fået en ballon sko på. Tænker at en sok er lige så fin smiley

• #19   9. aug 2016 Hov, læste lige kommentarer igennem og kiggede på billederne.
    Jeg er heller ikke fortaler for at man flyver til dyrlæge, men det kunne godt ligne noget svamp. Specielt når du siger at han også gjorde det ved tidligere ejer, ville jeg lige få det tjekket smiley

• Martin S
    Martin S Tilmeldt:
    aug 2016

#20   9. aug 2016 Hævelsen er helt væk nu humper meget lidt - vil leger igen - vi gør det meget roligt - han ligger på sofa og for serveret godbider smiley

Køre nok til lægen og for set ham efter hvis det skulle være svamp selv om han virker i bedring

ok venter lige med Isaderm Vet til jeg har fået det set på . Må ikke anvendes ved svampeinfektion eller ved Cushing sygdom. siger deres manuel fandt en PDF fil .

og super tak for alle jeres fif smiley

profilbillede
Kommentér på:
Hudafskrabning på trædepude

Annonce