1.476 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 43 Svar

Hanne H
Hanne H
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 20

Hunde med eller uden snor ? Hunde med eller uden snor ?

Hej
Jeg bor et i boligområde med blandede boliger. Ejer, lejere osv.
Dvs at vi bor rigtig mange mennesker på et mindre område.
Der er tit mange der går tur med deres hunde her forbi. De fleste er flinke og de har deres hund i snor.
Desværre er der også en del mennesker der har hunde som bare løber frit.
Feks i går kom der en stor Golden retriver hen til mig, da jeg var ved at tømme min bil.
Jeg råber til nogle kvinder i nærheden om det er deres hund, det var det.
Jeg sagde flere gangen til hunden at den skulle gå .
Kvinderne var lige glade og de kalde ikke engang på deres hund.
Findes der regler for hvornår en hund skal føres i snor ?
Og hvordan lyder de regler ?
Vh Hanne

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Garderobe 500 kr.
  • Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hunde med eller uden snor ?
  • #2   7. aug 2016 Hunde må gerne være løse, med mindre andet er påbudt. Med de skal være under kontrol. Træls når folk ikke har styr på deres hunde.

• Hanne H
    Hanne H Tilmeldt:
    sep 2015

#3   7. aug 2016 Er det korrekt forstået at de skal føres i kort bånd i begygget område ?
    For jeg føler mig tit truet og ængstelig ved at gå forbi hunde der ikke er i snor nemlig.

• #4   7. aug 2016 Nej, hunde skal ikke være i snor i bebygget område.

• Hanne H
    Hanne H Tilmeldt:
    sep 2015

#5   7. aug 2016 Er det ikke det der står i paragraf 3 ?

• Hanne H
    Hanne H Tilmeldt:
    sep 2015

#7   7. aug 2016 Findes der overhovedet nogen der har fuldt herredømme over nogle hunde eller andre individer ?

• Hanne H
    Hanne H Tilmeldt:
    sep 2015

#9   7. aug 2016 Ok. De bor desværre ikke her i mit område.
    smiley

• Hanne H
    Hanne H Tilmeldt:
    sep 2015

#11   7. aug 2016 jeg var avisbud da jeg var barn. Fra jeg var 9 år til jeg var 16 år. Dengang skulle jeg ind på folks ejendomme og tit helt ind i huset med avisen.
    Jeg er kun blevet alvorligt bidt 3 gange, hvor af de to krævede syning og stivkrampe.
    Og dette har gjort at jeg som voksen bestem ikke stoler på hverken hunde eller hundeejere.
    Men der er desværre mange hundeejere som ikke vil respektere os som ikke er glade for deres hunde.

• #12   7. aug 2016 Jeg tænker at det vil være rart for dig at få hjælp til ikke at være bange for hunde. Jeg siger ikke du skal lære at elske dem, men der er bare rigtig mange hunde i det her land.....

• Hanne H
    Hanne H Tilmeldt:
    sep 2015

#14   7. aug 2016 Nu er jeg ikke bange for alle hunde. Nogle hunde er søde og dem klapper jeg og smalltalker med deres ejer. Men hunde ejere kunne også lære at respekter at ikke alle andre elsker deres hunde, som ejeren gør, det kan pisse mig af.

• Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 489
    #15   7. aug 2016 Kender følelsen af at være bange for hunde. Har selv været meget bange for hunde, men det vendte da jeg selv fik hund, og i dag elsker jeg hunde. smiley

Jeg har altid snor på min hund og er meget opmærksom på at ikke alle kan lide hunde.
    Gid alle dog var opmærksom på dette, og havde snor på sin hund.

• Hanne H
    Hanne H Tilmeldt:
    sep 2015

#16   7. aug 2016 Præcis.

• Hanne H
    Hanne H Tilmeldt:
    sep 2015

#17   7. aug 2016 Og i går aftes, kommer denne store møghund smiley pludselig om bag bilen til mig. Og de to kvinder var ligeglad, det er dersværee den holdning jeg oplever at nogle mennesker har.
    Vi har haft 2 hinde i mit barndomshjem.
    Og jeg gik med den ene på jagt sammen med min far og hans jagtkammerater.

• #18   7. aug 2016 Selvfølgelig skal fremmede hunde ikke opsøge dig...

Men du skal på den anden side også kunne tolerere at hunde er løse i din nærhed uden de opsøger dig, så længe de er under kontrol. At hunden er til personlig gene for dig bare ved at være fri indenfor en vis afstand er altså noget du så bør arbejde med.

At kalde en hund for møghund fordi den venligt og nysgerrigt opsøger dig -kommer du ikke så langt med på et hundeforum smiley det er nok det lidt forkerte publikum smiley men ejeren er bestemt ikke særligt betænksom og det havde jeg nok fortalt dem -men på en konstruktiv måde...

Det der med skældsord og lign. kommer man aldrig langt med smiley

• Hanne H
    Hanne H Tilmeldt:
    sep 2015

#21   7. aug 2016 Der er max 300 m fra hvor jeg bor til en indhegnet hundelufteplads, eng.
    Men det er vist kun en fast lille kerne der benytter den mulighed.

Jeg synes bare stadigvæk ikke at andres hunde skal løbe løse rundt selv hundeejerne "tror" at de har fuld kontrol over dyret, for det har jeg desværre mange uheldige oplevelser med, at de slet ikke har.
    Folk må for min skyld godt lufte deres hunde, især hvis de også gider at benytte poser og de opstillede hundepruttespande.
    Men heg har ikke lyst til at blive generet af disse hunde.
    Heller ikke møghundene, læg venligst mærke til den positive smiley ... smiley

• Hanne H
    Hanne H Tilmeldt:
    sep 2015

#22   7. aug 2016 Eller de hundeejere der lader deres hunde løbe løs, og så de komme mod mig, og ejer råber " den gør ikke noget" så svare jeg somregel " jo, den gør mig utryg"

• #24   7. aug 2016 Selvfølgelig skal fremmede hunde ikke opsøge én, og det uanset om den er venlig eller fjendtlig.
    Det er respektløst. Det KAN ske, at man mister kontakten med sin hund, men så er det ejers pligt at forsøge at kalde den til sig, når de bliver klar over, at den er et problem for andre.

Omvendt skal man respektere dem, som har styr på deres løse hunde.

• Hanne H
    Hanne H Tilmeldt:
    sep 2015

#28   7. aug 2016
    Selvfølgelig må der leve hunde og de må luftes. De hundeejere jeg har problemer med er dem der ikke vil respektere, at jeg ikke synes at deres hund er ihhhh, så dejlig og rooooolig og slet ikke gør noget.
    Der skal være plads til alle, også mig, og jeg har ikke lyst til at blive overfaldet af disse hunde og deres ejere.
    Jeg forstår ikke hvorfor dem med løse hunde ikke bare kan slippe dem løs i den hundelufteplads, i stedet for hvor børn leger og hvor andre færdes.

• #29   7. aug 2016 Selvom der ikke er påbud om snor, kan man jo godt vise hensyn ved at holde sin hund fra andre.
    Hvis den holder sig til ejer og ikke opsøger uhensigtsmæssige steder og personer, er det jo ligegyldigt

• Hanne H
    Hanne H Tilmeldt:
    sep 2015

#30   7. aug 2016 AG har du læst tråden?
    Umiddelbart er det hundeejere som dig jeg ikke er tryg ved.
    Det at man slet ikke vil sætte sig ind i at andre kan have en utryghed , pga tidligere overfald af et par hunde, foruroliger mig.

• #31   7. aug 2016 Er jeg den eneste der tænker troll...?

• #35   7. aug 2016 Hvis du er utryg ved hunde uden snor, der ikke kontakter dig og er under kontrol tænker jeg at du har brug for at få hjælp til den angst.
    Den er irrationel og det er ikke andre, der skal handle på den.

Hvis hunde kommer til dig uden du ønsker det har du al mulig ret til at sige fra, eventuelt indgive klage.

Der skal nemlig være plads til alle - også lineløse hunde under fuld kontrol.

• #36   7. aug 2016 AG: eksemplet handler jo netop om en løs hund, som tog kontakt til TS - temmelig uhensigtsmæssigt

• #37   7. aug 2016 Herude hvor vi bor skal hundene føres i snor på boligforeningens område. Ikke mange respekter dette. Vi bor tæt på vollsmose, som har nogle virkelig lækre og dejlige stier med flot natur. Desværre er der mange der lader deres hunde løbe løs, og jeg har op til flere gange måtte stille mig frem mod en hund der kom tordnende mod os og sige højt "NEJ".
    Der er maaaange der tror de har styr på hundene, men i en gearet situation og en hund der kommer forbi, ja så er det mere spændende end ejerens kalden.
    Min gamle hund blev overfaldet 3 gange, og oplevelserne sidder stadig i mig. Så jeg kommer automatisk til at frygte det værste, og det kan i sig selv være en tricker. Så jeg er lidt kendt for hende den sure, der beder folk om at tage deres hunde i snor eller kalde dem på plads.
    Alt for mange tror at alle vil have deres hunde vil lege med deres.
    Og jeg brydes mig ikke om, at min hund skal møde en ny hund, hvor jeg ikke er sikker på at have kontrol over situationen.

Så jeg kan sagtens forstå din irritation, selvom at hundene måske er ganske søde og rare smiley

• #38   7. aug 2016 Hvorfor er det at man hopper til den konklusion at det er en troll, fordi I ikke kan sætte jer ind i hendes følelser?

• #39   7. aug 2016 Jeg tænker troll fordi en bruger der ikke er interesseret i hunde, for det første opretter en profil på et hundeforum, for det andet laver en tråd der godt kunne gå hen og blive sprængfarlig. Og for det tredje lige smider en sviner til en bruger uden nogen særlig god grund, måske for at smide brænde på bålet....? (#30)

• #40   7. aug 2016 Ja okay ... smiley god point

• #41   7. aug 2016 Diskussionen er spændende uanset - her er jo tydeligvis forskellige meninger smiley

• #43   7. aug 2016 Jamen så er vi jo enige... Det lød bare som om, du mente, at TS overreagerede

• Hanne H
    Hanne H Tilmeldt:
    sep 2015

#44   7. aug 2016 Skal en kat holdes på egen grund ? Hvorfor skal en hund så ikke ?
    Ja, undskyld jeg spørger, men hvorfor blander du katte ind i diskussion ?
    Jeg ved ikke hvad du mener med troll?
    Jeg spørger ind til reglerne for hunde i bebygget område. Og dette har jeg fået svar på.
    Desværre er der nogle hundeejere, både herinde og i den virkelige verden, det lader deres hunde gå løse, og de har efter min mening ingen kontrol over den, når den går om bag ved en bil, hvor jeg står, gemt, da jeg skal have noget ud fra højre bagdør.
    Jeg kan godt lide naboens hund, Karla. Og Torbens hind Clara. Den kæler jeg med daglig når heg møder dem. -altså hundene.
    Men jeg bryder mig ikke om løse hunde. Og at hundeejere ikke respekter at vi er nogle som ikke synes at deres hunde er ihhhh, så søde og de gør ikke noget.

• #46   7. aug 2016 self. kan man ikke ha fuld kontrol over et andet levende væsen. det kan man kun på en fjernstyret legetøjsbil.

• #48   7. aug 2016 AG - nej, man kan aldrig have 100% kontrol over et levende væsen. Måske 99,9 %, men aldrig 100. De tænker selv, bevæger sig selv. Så det er jo logisk at den kan blive skræmt, ophidset eller lignende og reagere efter det.
    Men problemet er jo ikke så simpelt som du stiller det op. Der er jo mange, som har relativ kontrol over hunden, men stadig går løs med den, og oplever at hunden opsøger andre og pludselig vælger at være døv overfor ejerens kommando. Og på trods af, at folk godt ved, at de ikke altid kan kalde hunden til sig, så klikker de fandme snoren af alligevel!
    Folk ved også godt de ikke må køre for stærkt, men de gør det alligevel.

Og det er skide ærgerligt!

• Hanne H
    Hanne H Tilmeldt:
    sep 2015

#49   7. aug 2016 Jeg går skam også i snor med min kat.
    Men jeg kan ikke helt se pointen i at min kat skal blandes ind i om rn hund skal føres i snor.

profilbillede
  • Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 489
    #50   7. aug 2016 Jeg er bestemt heller ikke tryg ved hunde uden snor. Jeg ber tit folk om at kalde deres hund til sig, da jeg ikke er tryg ved at en løs hund kommer over til min hund.
    Og det værste man kan sige til mig er " den gør ikke noget" til det svare jeg som oftest " okay, men det gør min måsk" også selvom hun ikke gør det.

Kan fuldt ud forstå ts. smiley Måske fordi jeg selv har haft det på præcis samme måde.

• #51   7. aug 2016 Jeg bryder mig heller ikke om løse hunde der opsøger mig...men jeg bilder mig ikke ind jeg og mine problematikker er så berettigede at en løs hund der passerer mig eller blot befinder sig inden for min synsvidde skal i snor...

Der er forskel på at tage hensyn...og behandle andre som var de verdens navle...for hensyn går ikke kun den ene vej!

• Hanne H
    Hanne H Tilmeldt:
    sep 2015

#53   8. aug 2016 på en måde er jeg glad for at heg ikke er den eneste der har det på den måde. Og dog.
    Jeg vil gerne selv vælge hvilke hunde jeg har lyst til at hilse på. Og har jeg ikke lyst til at hilse på en hund, så viser jeg det tydeligt overfor ejeren.
    Men at blive påduttet andres hunde, som jeg ikke har lyst til at hilse på, eller hvor hunden springer op af mig. Det bryder jeg mig simpelhen ikke om.
    Det har intet med at gøre, at jeg vil være "verdens navle", eller hvad der menes om det.
    Gensidig respekt tak.

• #54   8. aug 2016 Jeg tror ikke nogen her siger du skal finde dig i hundene hopper op af dig, eller som jeg flere gange skriver opsøger dig.

Men når du skriver:

Desværre er der også en del mennesker der har hunde som bare løber frit

or jeg føler mig tit truet og ængstelig ved at gå forbi hunde der ikke er i snor nemlig.

Jeg synes bare stadigvæk ikke at andres hunde skal løbe løse

Hvis du efterlyser gensidig respekt...hvor er din del af den henne så?! Hvis din angst er så stor, forstyrrende for dit liv og din hverdag...så er det altså noget man skal arbejde med selv, og ikke forvente resten af verden skal tage hensyn til. At hunde ikke skal tage kontakt med dig og komme så tæt de rør dig -det forstår jeg. Men du bør altså kunne acceptere at der er løse hunde i din synsvidde, og at en sådan kan passere dig på gaden uden den tager kontakt.

• Hanne H
    Hanne H Tilmeldt:
    sep 2015

#55   8. aug 2016 Du har tydeligvis ikke forstået hvad jeg har skrevet.
    Beklager at jeg ikke har udtrykt mig tydeligt nok.
    Det er hunde der løber mod mig, hvor ejeren ikke har kontrol over hunden, jeg er utryg ved.

• #56   8. aug 2016 Og dem kan du jo så nu, på en pæn konstruktiv måde bede om at få kontrol over deres hund....og forklare dem situationen. Jeg har endnu tilbage at møde de få helt ekstremt socialt dysfunktionelle individer der nyder at deres hund chikanerer folk der er bange for den...

Et "undskyld vil du ikke godt være sød at tage din hund i snor for jeg er blevet angrebet alvorligt flere gange som barn og det gør at jeg er utryg ved hunde" plejer at være mere end rigeligt og folk bliver opmærksomme på at de burde tage hensyn...

Frem for f.eks. at blive rasmus modsat, kalde deres hunde for møghunde og andre barnligheder -som at kalde folk modbydelige blot fordi de ikke er enige! smiley det når man bare ikke særligt langt med og det virker bare helt ærligt, så uintelligent. Og det man ofte opnår er at folk har en noget formindsket lyst til at tage hensyn til en... den der gensidige respekt du ved smiley

• Hanne H
    Hanne H Tilmeldt:
    sep 2015

#57   8. aug 2016 Møghund og en glad smiley er her i mit område, et kælenavn for en glad hund.
    Jeg kan se at du har valgt at misforstå det flere gange
    Det er vel heller ikke særligt intelligent at kalde andre for barnlige ?
    Og samtidig skrive gensidig respekt ?
    Men pyt.
    Bemærk mit nye profilbilled ....

• #58   8. aug 2016 Ja det har jeg smiley og jeg finder det ærligt talt utrolig ærgerligt at du ikke formår at have en voksen debat uden at reagere så uhensigtsmæssigt, trodsigt og barnligt på det.

Ingen er modbydelige mod dig....de er bare ikke enige og synes du helt ærligt selv at det er en iorden reaktion at kalde folk modbydelige, at være hånlig og nedgøre andre, tale grimt om dem -fordi de ikke giver DIG ret?! Det er for mig et totalt uforståeligt behov...og rigtig usympatisk!

Bemærk i øvrigt at jeg ikke kalder DIG barnlig, men at nogle af dine handlinger er... smiley det er virkelig to meget forskellige ting smiley (og det er ikke mig der efterlyser gensidig respekt, jeg påpeger at "man" ikke kan forvente at få den, når man ikke selv er villig til overhovedet at give noget nær selv) smiley

Sov dejligt smiley

• Hanne H
    Hanne H Tilmeldt:
    sep 2015

#59   8. aug 2016 jeg kan kun ryste på hovedet af dig.
    Synes DI selv at du føre en voksendebat ?

• Hanne H
    Hanne H Tilmeldt:
    sep 2015

#60   8. aug 2016 de undre mig, at du ikke læser hvad jeg har skrevet.
    Der er en del som sagtens både kan læse og forstå hvad jeg har skrevet, men du er den eneste der ikke kan.
    I steder for skal du blive nedladende. Prøv at læse dine egne skriverier igen.

Gad vide om det er dig og din hund, jeg mødte forleden, jeg er luge ved at tror det.

• Hanne H
    Hanne H Tilmeldt:
    sep 2015

#61   8. aug 2016 smiley
    Du lever flot op til dit profil-navn
    smiley

Kommentér på:
Hunde med eller uden snor ?

Annonce