Hunde med eller uden snor ? Hunde med eller uden snor ?
Hej
Jeg bor et i boligområde med blandede boliger. Ejer, lejere osv.
Dvs at vi bor rigtig mange mennesker på et mindre område.
Der er tit mange der går tur med deres hunde her forbi. De fleste er flinke og de har deres hund i snor.
Desværre er der også en del mennesker der har hunde som bare løber frit.
Feks i går kom der en stor Golden retriver hen til mig, da jeg var ved at tømme min bil.
Jeg råber til nogle kvinder i nærheden om det er deres hund, det var det.
Jeg sagde flere gangen til hunden at den skulle gå .
Kvinderne var lige glade og de kalde ikke engang på deres hund.
Findes der regler for hvornår en hund skal føres i snor ?
Og hvordan lyder de regler ?
Vh Hanne
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.110
sep 2015
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 20
For jeg føler mig tit truet og ængstelig ved at gå forbi hunde der ikke er i snor nemlig.
maj 2007
sep 2015
sep 2015
sep 2015
sep 2015
Jeg er kun blevet alvorligt bidt 3 gange, hvor af de to krævede syning og stivkrampe.
Og dette har gjort at jeg som voksen bestem ikke stoler på hverken hunde eller hundeejere.
Men der er desværre mange hundeejere som ikke vil respektere os som ikke er glade for deres hunde.
maj 2007
sep 2015
jan 2013
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 489
Jeg har altid snor på min hund og er meget opmærksom på at ikke alle kan lide hunde.
Gid alle dog var opmærksom på dette, og havde snor på sin hund.
sep 2015
sep 2015
Vi har haft 2 hinde i mit barndomshjem.
Og jeg gik med den ene på jagt sammen med min far og hans jagtkammerater.
dec 2012
Følger: 36 Følgere: 261 Hunde: 2 Emner: 34 Svar: 3.408
Men du skal på den anden side også kunne tolerere at hunde er løse i din nærhed uden de opsøger dig, så længe de er under kontrol. At hunden er til personlig gene for dig bare ved at være fri indenfor en vis afstand er altså noget du så bør arbejde med.
At kalde en hund for møghund fordi den venligt og nysgerrigt opsøger dig -kommer du ikke så langt med på et hundeforum
Det der med skældsord og lign. kommer man aldrig langt med
sep 2015
Men det er vist kun en fast lille kerne der benytter den mulighed.
Jeg synes bare stadigvæk ikke at andres hunde skal løbe løse rundt selv hundeejerne "tror" at de har fuld kontrol over dyret, for det har jeg desværre mange uheldige oplevelser med, at de slet ikke har.
Folk må for min skyld godt lufte deres hunde, især hvis de også gider at benytte poser og de opstillede hundepruttespande.
Men heg har ikke lyst til at blive generet af disse hunde.
Heller ikke møghundene, læg venligst mærke til den positive smiley ...
sep 2015
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 1.411
Det er respektløst. Det KAN ske, at man mister kontakten med sin hund, men så er det ejers pligt at forsøge at kalde den til sig, når de bliver klar over, at den er et problem for andre.
Omvendt skal man respektere dem, som har styr på deres løse hunde.
sep 2015
Selvfølgelig må der leve hunde og de må luftes. De hundeejere jeg har problemer med er dem der ikke vil respektere, at jeg ikke synes at deres hund er ihhhh, så dejlig og rooooolig og slet ikke gør noget.
Der skal være plads til alle, også mig, og jeg har ikke lyst til at blive overfaldet af disse hunde og deres ejere.
Jeg forstår ikke hvorfor dem med løse hunde ikke bare kan slippe dem løs i den hundelufteplads, i stedet for hvor børn leger og hvor andre færdes.
mar 2013
Hvis den holder sig til ejer og ikke opsøger uhensigtsmæssige steder og personer, er det jo ligegyldigt
sep 2015
Umiddelbart er det hundeejere som dig jeg ikke er tryg ved.
Det at man slet ikke vil sætte sig ind i at andre kan have en utryghed , pga tidligere overfald af et par hunde, foruroliger mig.
maj 2007
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Den er irrationel og det er ikke andre, der skal handle på den.
Hvis hunde kommer til dig uden du ønsker det har du al mulig ret til at sige fra, eventuelt indgive klage.
Der skal nemlig være plads til alle - også lineløse hunde under fuld kontrol.
mar 2013
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 54 Svar: 679
Der er maaaange der tror de har styr på hundene, men i en gearet situation og en hund der kommer forbi, ja så er det mere spændende end ejerens kalden.
Min gamle hund blev overfaldet 3 gange, og oplevelserne sidder stadig i mig. Så jeg kommer automatisk til at frygte det værste, og det kan i sig selv være en tricker. Så jeg er lidt kendt for hende den sure, der beder folk om at tage deres hunde i snor eller kalde dem på plads.
Alt for mange tror at alle vil have deres hunde vil lege med deres.
Og jeg brydes mig ikke om, at min hund skal møde en ny hund, hvor jeg ikke er sikker på at have kontrol over situationen.
Så jeg kan sagtens forstå din irritation, selvom at hundene måske er ganske søde og rare
apr 2009
maj 2007
apr 2009
mar 2013
mar 2013
sep 2015
Ja, undskyld jeg spørger, men hvorfor blander du katte ind i diskussion ?
Jeg ved ikke hvad du mener med troll?
Jeg spørger ind til reglerne for hunde i bebygget område. Og dette har jeg fået svar på.
Desværre er der nogle hundeejere, både herinde og i den virkelige verden, det lader deres hunde gå løse, og de har efter min mening ingen kontrol over den, når den går om bag ved en bil, hvor jeg står, gemt, da jeg skal have noget ud fra højre bagdør.
Jeg kan godt lide naboens hund, Karla. Og Torbens hind Clara. Den kæler jeg med daglig når heg møder dem. -altså hundene.
Men jeg bryder mig ikke om løse hunde. Og at hundeejere ikke respekter at vi er nogle som ikke synes at deres hunde er ihhhh, så søde og de gør ikke noget.
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.993
apr 2009
Men problemet er jo ikke så simpelt som du stiller det op. Der er jo mange, som har relativ kontrol over hunden, men stadig går løs med den, og oplever at hunden opsøger andre og pludselig vælger at være døv overfor ejerens kommando. Og på trods af, at folk godt ved, at de ikke altid kan kalde hunden til sig, så klikker de fandme snoren af alligevel!
Folk ved også godt de ikke må køre for stærkt, men de gør det alligevel.
Og det er skide ærgerligt!
sep 2015
Men jeg kan ikke helt se pointen i at min kat skal blandes ind i om rn hund skal føres i snor.
jan 2013
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 489
Og det værste man kan sige til mig er " den gør ikke noget" til det svare jeg som oftest " okay, men det gør min måsk" også selvom hun ikke gør det.
Kan fuldt ud forstå ts.
dec 2012
Der er forskel på at tage hensyn...og behandle andre som var de verdens navle...for hensyn går ikke kun den ene vej!
sep 2015
Jeg vil gerne selv vælge hvilke hunde jeg har lyst til at hilse på. Og har jeg ikke lyst til at hilse på en hund, så viser jeg det tydeligt overfor ejeren.
Men at blive påduttet andres hunde, som jeg ikke har lyst til at hilse på, eller hvor hunden springer op af mig. Det bryder jeg mig simpelhen ikke om.
Det har intet med at gøre, at jeg vil være "verdens navle", eller hvad der menes om det.
Gensidig respekt tak.
dec 2012
Men når du skriver:
Desværre er der også en del mennesker der har hunde som bare løber frit
or jeg føler mig tit truet og ængstelig ved at gå forbi hunde der ikke er i snor nemlig.
Jeg synes bare stadigvæk ikke at andres hunde skal løbe løse
Hvis du efterlyser gensidig respekt...hvor er din del af den henne så?! Hvis din angst er så stor, forstyrrende for dit liv og din hverdag...så er det altså noget man skal arbejde med selv, og ikke forvente resten af verden skal tage hensyn til. At hunde ikke skal tage kontakt med dig og komme så tæt de rør dig -det forstår jeg. Men du bør altså kunne acceptere at der er løse hunde i din synsvidde, og at en sådan kan passere dig på gaden uden den tager kontakt.
sep 2015
Beklager at jeg ikke har udtrykt mig tydeligt nok.
Det er hunde der løber mod mig, hvor ejeren ikke har kontrol over hunden, jeg er utryg ved.
dec 2012
Et "undskyld vil du ikke godt være sød at tage din hund i snor for jeg er blevet angrebet alvorligt flere gange som barn og det gør at jeg er utryg ved hunde" plejer at være mere end rigeligt og folk bliver opmærksomme på at de burde tage hensyn...
Frem for f.eks. at blive rasmus modsat, kalde deres hunde for møghunde og andre barnligheder -som at kalde folk modbydelige blot fordi de ikke er enige!
sep 2015
Jeg kan se at du har valgt at misforstå det flere gange
Det er vel heller ikke særligt intelligent at kalde andre for barnlige ?
Og samtidig skrive gensidig respekt ?
Men pyt.
Bemærk mit nye profilbilled ....
dec 2012
Ingen er modbydelige mod dig....de er bare ikke enige og synes du helt ærligt selv at det er en iorden reaktion at kalde folk modbydelige, at være hånlig og nedgøre andre, tale grimt om dem -fordi de ikke giver DIG ret?! Det er for mig et totalt uforståeligt behov...og rigtig usympatisk!
Bemærk i øvrigt at jeg ikke kalder DIG barnlig, men at nogle af dine handlinger er...
Sov dejligt
sep 2015
Synes DI selv at du føre en voksendebat ?
sep 2015
Der er en del som sagtens både kan læse og forstå hvad jeg har skrevet, men du er den eneste der ikke kan.
I steder for skal du blive nedladende. Prøv at læse dine egne skriverier igen.
Gad vide om det er dig og din hund, jeg mødte forleden, jeg er luge ved at tror det.
sep 2015
Du lever flot op til dit profil-navn
Hunde med eller uden snor ?