{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.230 visninger | Oprettet:

Steffan R
Steffan R
Følger: 7 Emner: 1 Svar: 4

Usynlig hegn {{forumTopicSubject}}

Hej her inde.

Jeg kan ikke finde så meget information på dette emne.
Men jeg kan se vi er kommet meget længere i udviklingen med systemet.

Så vil høre om der er nogle som har mere erfaring med dette, og ikke bare teorier.

Vi har en ældre hund, og den strejfer konstant, og vi ønsker ikke at den skal være i snor heletiden.

Heller ikke at sætte 3 km hegn op, ja det er en kæmpestor grund.

Mvh
Jackson

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Usynlig hegn
  • #1   1. aug 2016 Hegn om et mindre område, evt som hundegård.
    Hvis du med usynligt hegn mener stødhegn i jorden, så er det ulovligt.

• #2   1. aug 2016 Hvis du tænker usynligt hegn hvor hunden får stød når den træder ud, så er det ikke lovligt i DK, heldigvis da.
    Hegn er simpelthen den eneste fair og etiske korrekte løsning for både hunden, naboer og vilde dyr, når ikke det er lykkes at lære hunden at blive på grunden.

• #3   1. aug 2016 Så vidt jeg ved, så er det usynlige hegn ikke lovligt til hunde længere?

Personligt ser jeg ikk problemet i det hegn, da hunden hurtigt lære hvor den kan gå til, og ikke går ud hvor den vil få stød med halsbåndet på.
    Og jeg syntes bestemt det er bedre hunden ville få et stød, hvis den overtrådte grænsen, som at den løb op på eks vejen og blev påkørt.

Nu har vi mistet to hunde som pludselig har været stukket af op på en hovedvej og er blevet påkørt, den ene gik der flere dage inden vi fandt da den var røget helt ned i en grøft, hvor vi ikk ku se den fra bil da vi ledte. Den anden havde flere brud i bagpartiet og måtte aflives.
    De har været igennem store smerter i forhold til og ha vidst hvor de måtte gå til via et halsbånd i mine øjne.

• Steffan R
    Steffan R Tilmeldt:
    aug 2016

#4   1. aug 2016 Forstår de delte meninger, ved også det er ulovlig i Danmark.
    Men når jeg læser om det i udlandet, er folk glade og anbefaler det med 5/5 stjerner.

• Steffan R
    Steffan R Tilmeldt:
    aug 2016

#5   1. aug 2016 Det jeg ked af at høre Linda.

Jeg ønsker også bare han skal løbe i haven og lege, men uden jeg skal stå der 5 timer og følge med.

• #6   1. aug 2016 Og så er der hunden der panik springer ud på den forkerte side når den får stød. Med det resultat at den IKKE vil ind igen smiley Nej. Hegn noget af grunden ind med højt havehegn i stedet for. Hunden BEHØVER jo ikke HELE grunden til fri afbenyttelse. Det kan SAGTENS lade sig gøre smiley

• #7   1. aug 2016 Ja lige præcis.
    Vi bor på landet, så vores hunde skulle også gerne ku nyde det frie liv med en masse plads uden vi skal ha øjne på dem konstant.

Heldigvis har de to hunde vi har nu ikke den trang til og udforske naboer osv, så vi har ikke behovet for hegnet, men blev det et problem så ville overvejelserne være og prøve det, tror jeg. Det kan købes forholdsvis billigt i udlandet hvor det er lovligt.

• #8   1. aug 2016 At folk anbefaler det, er vel ikke ens betydende med det er et godt valg..
    I mange lande har man ikke den samme generelle viden om hunde, adfærd og træning som vi har her hjemme.

Forestille dig scenariet hvor din hund strejfer, får stød og bliver angst, løber og kan nu ikke komme hjem igen, fordi den får stød på vejen hjem...
    Du aner ikke hvad du indlærer din hund. Hunden kan ikke forklare smerte uden grund, og selv om tanken er at hunden skal forbinde det at forlade matriklen matriklen med ubehaget, det kan du ikke kontrollerer. Hunden kan kigge på dig, andre personer, høre en bestemt lyd, dufte noget bestemt og koble smerten på dette istedet. Du kan ende med at stå med en tiggende bombe af en hund, du selv har skabt..

• #9   1. aug 2016 Fubert: det kan ske ja, hvis ikke man vil bruge tiden på og lære hunden hegnet, men hvis man bruger lidt tid på det, så lære de lynhurtigt at når halsbåndet vibrere eller hyler, så skal de vende om.

• #10   1. aug 2016 Linda - og hvor ondt havde et ordentlig og sikkert alm. Hegn gjort ?

• #12   1. aug 2016 Men hvorfor i al verden så ikke bruge den tid til at banke lidt pæle i jorden for at sætte et havehegn op :-o????
    Jeg bor altså også på landet med 150 ha marker i baghaven, men det forhindrer mig sørme da ikke i at hegne hele haven ind smiley Så selv på landet kan havehegn bruges smiley

• #13   1. aug 2016 Jeg kommer aldrig til at forstå folk der intet har imod at udsætte deres dyr for unødig smerte og ubehag.

Og ja, heldigvis er den slags ulovligt.

Jeg håber TS er en troll...

• #15   1. aug 2016 Tja, det er jo så et spørgsmål om hvad der fungere i praksis for den enkelte.

Nu har vi heldigvis IKKE brug for det til de hunde vi har, men for mange år siden havde vi en hund (rottweiler) som ikk ku finde ud af og blive hjemme, og der skulle ret højt hegn til for og holde den inde, samt vi faktisk gerne ville at vores hund ku følge os der hvor vi var på grunden, men det ku den ikk altid med indhegning. Vi ku ikk få det til og fungere og skulle hegne hele grunden ind med højt hegn da vi bor på landet og har heste også, så med højt hegn blev den lidt afgrænset for de andre aktiviteter på grunden, det tror jeg som heller ikk altid hunden syntes var det sjoveste.

• #16   1. aug 2016 Der er også folk der giver 5/5 stjerner til anti-gø halsbånd, anti-træk seler der gør hunden ondt, kvælerhalsbånd, hvor kvælen bruges, dominans teorier... Ja der er meget der tales godt om / anbefales som er helt hen i vejret.

• #17   1. aug 2016 I andre lande sætter man hunden i bur 8-10 timer dgl. Det er ikke ensbetydende med at det er en klog løsning.
    Derfor skal må ikke blande andre landes quickfixes ind i DK!
    Din hund keder sig, derfor strejfer den. Giv den en mindre indhegning og noget at lave, så skal du se glæde hos din hund.
    Stødhegn får de fleste hunde til at skynde sig igennem, og derefter nægte at gå tilbage pga stødet. Totalt bagslag!
    Så vælg nu bare den kloge løsning.

• #20   1. aug 2016 Du behøves ikke hegne hele grunden ind. Start fra døren og giv Fido en indhegnet firkant at være i. End of story,

• #21   1. aug 2016 "Så lære de lynhurtigt at når halsbåndet vibrere eller hyler, så skal de vende om."

Hvordan lærer den dette? Hvis den tilfældigt i chok hopper på den anden side af den usynlige grænse og forbinder dét at gå ind i haven igen med ubehag? Hvis den tilfældigvis snuser til jorden samtidig og du derfor lærer den at associere dét med ubehag? Hvordan lærer du hunden, at den skal vende om, og hvordan kontrollerer du hvad den associerer smerten med?

Held og lykke med at styre det smiley

Nej, det ville jeg for det første slet ikke udsætte min hund for, og så skal man fandme være KNALD skarp hvis man skal have situation og hundens reaktion helt under kontrol, som Ginne siger.
    Hvorfor ikke bare hegne noget af din have ind?

• #22   1. aug 2016 Jeg undrer mig over at man anskaffer sig en hund for så i dovenskab at anvende ulovlige torturinstrumenter fordi man ikke gider så simpel et arbejde som at banke nogle pæle i jorden og sætte hegn op.
    Mit hjerte bløder for de arme dyr, som skal leve hele deres liv i angst.

I stedet for at torturere hunden, så find et nyt hjem til den og lad være med at anskaffe dig en ny.

Skulle du gøre alvor af at bruge et ulovlig hegn, så håber jeg at der er en eller anden som melder dig.

• #23   2. aug 2016 Altså. Come on. Hvis hunden ikke kan lære at holde sig på grunden af uransaglige årsager, så hold den da i snor eller sæt et alm hegn op. For hundens skyld!
    For dælen da.
    Undskyld. Men helt ærligt. Det er da hundeejerens ansvar at hunden ikke render væk og bliver kørt ned, og eftersom de usynlige hegn er ulovlige, så lad dog være med at bruge dem.

• #24   2. aug 2016 Linda så fordi ejeren ikke har evnerne/magter at lære sin hund at blive på matriklen ELLER sætte hegn op, så er stød en super ide... ja det lyder virkeligt fornuftigt.

Ja men det er for at undgå, at hunden strejfer og bliver påkørt... nej det er dovenskab, og så kan man da lade være med at anskaffe sig en hund.

• #25   2. aug 2016 Og hvor ville jeg have så dårlig smag i munden, hvis mine hunde var blevet påkørt, havde lidt en frygtelig død fordi jeg ikke havde gidet at have dem indhegnet eller styr på dem.

• #28   2. aug 2016 Jeg fatter simpelthen ikke at man ikke bare sætter et helt almindeligt hegn op på en mindre del af grunden. De der usynlige hegn er slet og ret bare ikke fair overfor hunden. Jeg har set flere hunde få nogle særdeles underlige adfærdsmønstre pga brug af den slags 'hegn'.
    Derudover så bør man da tænke lidt over HVORFOR hunden stikker af. Ofte handler strejferi jo om at hunden simpelthen dødkeder sig. Der er alt for mange hunde der bor på en dejlig stor grund på landet som stort set aldrig ser andet end den grund og ikke modtager nogen former for mental stimulation.

• #30   2. aug 2016 Jeg ville så heller ikke kastrere en hund på den baggrund...

• #31   2. aug 2016 Jo jo Louise... det er jo nemmere at fjerne hundens kønshormoner end træne den...

• #32   2. aug 2016 Ja og nemmere at give den stød... Fatter slet ikke man gider have hund for at gøre disse ting imod den.. Det er jo så åbenbart også for dens skyld, at man giver den stød, så den ikke stikker af og bliver påkørt.

• #36   2. aug 2016 Er det så også synd for alle de andre dyr som går indhegnet? De risikere en langt højere smæk over næsen ved eks og snuppe græsset på den anden side af hegnet?

Jeg kender flere idag som bruger det hegn hvor jeg ser en glad og trivelig hund når vi kommer, de ved blot hvor langt de kan gå med, og længere er den ikk.
    Jeg ku ikke drømme om og melde dem for og bruge deres hegn.

Ja ja nu er jeg sikkert også dyremishandler, fordi jeg ik reagere på noget loven siger er ulovligt selvom det faktisk fungere i praksis!

• #38   2. aug 2016 Lad være med at sammenligne hunde med heste, grise, køer osv.

Ja at give sin hund stød via det hegn her er mishandling.. derfor det er ulovligt.

Ja nogle ejere er åbenbart ligeglad med, at deres hunde får unødvendig stød.

• #39   2. aug 2016 Linda, jeg vil gerne spørge dig igen hvordan du lærer hunden, at den skal vende om, og hvordan du kontrollerer hvad den associerer smerten med?

Det lyder lidt som om du tror, at hunden automatisk kan ræsonnere sig frem til, at når den får et tilfældigt stød ud af det blå, så er det fordi at det her er et usynligt hegn og den skal blive inde på grunden.... men realiteten er at du LIGE så let kan komme til at straffe den for at snuse til jorden fx.

At man vil udsætte sin hund for det er én ting, som jeg ikke forstår, men at man sætter hunden i en situation hvor man ikke har kontrol over den straf der tilføres, hvor man ikke kan styre timingen af ubehaget.... og mener at dette er en skidegod løsning..... så har man sgu mere end ualmindelig dårligt styr på helt basal indlæringsteori smiley

• Steffan R
    Steffan R Tilmeldt:
    aug 2016

#42   2. aug 2016 Rolig rolig venner! ?? Det er ikke et stød halsbånd der er tale om, men et hegn der sender signal til halsbåndet med en høj pivlyd samtidig med at den vibrerer. Så den giver ikke stød, men irriterer.
    Vores hund er en Jack russel terrier, og alle jer med en Jack russel vil vide at de er så meget deres egen herrer, at hvis han vil strejfe så gør han det. Det skal siges at vi også har en finsk laphund som udemærket ved hvor grunden stopper, han løber aldrig væk. smiley

• #43   2. aug 2016 Der blev skrevet: "Hvis du tænker usynligt hegn hvor hunden får stød når den træder ud, så er det ikke lovligt i DK"

Og du svarer: "Forstår de delte meninger, ved også det er ulovlig i Danmark. Men når jeg læser om det i udlandet, er folk glade og anbefaler det med 5/5 stjerner."

Nå, jeg opfattede det ellers som om du netop bekræftede, at der var tale om at hunden fik stød når den "træder ud" smiley

Et halsbånd der vibrerer er så vidt jeg ved ikke ulovligt i Danmark..

• #45   2. aug 2016 Jeg er selv Terriermenneske med meget stort T; du må som Jack Russel ejer også vide at at halsbånd, der kun 'irritere' med vibrationer og lyd, det vil en Jack altså skide højt og flot på hvis den får lyst til at smutte smiley Hvilket jo absolut ikke er utænkeligt hvis den får lyst til en lille jagt. Jeg har Irsk Terrier og er vokset op med terriers. Min erfaring siger mig at det eneste SIKRE hegn til en terrier er et fysisk hegn af ret god kvalitet. Jeg har haft en der udmærket vidste at der var strøm i hegnene om mine svigerforældres fårefolde hvor trådende sidder ret tæt for at holde de små lam inde. Alligevel valgt hun ofte at få rappet, når hun jagtede vildkatte. Havde jeg et sted med lidt jord til så havde jeg hegnet hele baduljen godt ind og NYDT at mine hunde kunne få den frihed at rende løse på et stort område uden at andre kunne få ondt i popo'en over det smiley

• #46   2. aug 2016 Rolig rolig venner! ?? Det er ikke et stød halsbånd der er tale om, men et hegn der sender signal til halsbåndet med en høj pivlyd samtidig med at den vibrerer. Så den giver ikke stød, men irriterer.

Jo, det er et stød halsbånd/hegn, at man kan indstille det fra at vibrere til at give virkelig stærke stød gør det ikke bedre.

Og selv om det kun vibrerer, så er det ULOVLIGT.

Inden du anskaffede dig en Jack Russel, burde du måske have undersøgt hvad sådan en fætter kræver.

Jeg mener stadig at du skal finde et andet hjem til den frem for at torturere den med ulovlige remedier.

• #47   2. aug 2016 At straffe sin hund uden hunden ved hvornår og hvorfor smerten kommer er uetisk, ondskabsfuldt og direkte dyremishandling !
    Der kan blive listet nok så mange argumenter for det modsatte, men den psykiske belastning man udsætter en hund for, ved at give den stød, uden at den ved hvornår det kommer, er så ødelæggende for hunden at INTET argument er godt nok.

Øv at nogle overhovedet kan overveje det !

• #48   2. aug 2016 Ja det er det samme hegn som Steffan R beskriver vi har erfaring med, og den smerte har nogen af de hunde vi kender altså ikk taget skade af.

Jeg ved de bliver vænnet til det ved at vise hunden at når der kommer lyd skal den vende om, så hunden bliver kaldt længere ind på grunden igen.

Så altså direkte stød som eks heste får er det slet ikk i samme grad, synligt eller ej.
    Vi har heste, og selvom de kan se hegnet sker det da med mellemrum de kommer til og røre hegnet.

• #49   2. aug 2016 Linda alle de der bortforklaringer ændrer ikke på, at det er ulovligt og med god grund.

• #50   2. aug 2016 Næ det gør det ikke, men derfor er det et frit land vi lever i og dermed ret til forskellige meninger!

Om i syntes det er synd eller ej, så har jeg en erfaring der har virket på de hunde jeg har set have dem på, og det syntes jeg er bedre end risikoen for de evt bliver påkørt.

Stopper diskutionen her, for enige bliver vi aldrig.

• #51   2. aug 2016 Påkørt.. hvis du har styr på dine hunde sker det ikke!!!

Nej du kan ikke få ret, når du går ind for mishandling af dine hunde.

• #52   2. aug 2016 Mine hunde går IKKE med de halsbånd!!

Men hvis man bor på landet og har sine hunde frit kan man træne nok så meget uden og stole 110% på de aldrig ku finde på og udforske verden lidt udenfor grunden, nogle hunde ligger det bare mere til end andre, og deres instinkt kan man ikk fjerne helt.

Men du er garanteret typen som lufter dine hunde i snor hver dag!! Så er problemet jo ikk så stort, så ved de fleste vel hvor de har deres hund!

• #53   2. aug 2016 Sjovt Linda... Bor på Vesterbro i kbh.. Min hund er aldrig i snor medmindre en park med påbud, så gætte er du ikke god til.. og løs dagligt på store grønne områder.

• #54   2. aug 2016 Louise du er godt nok en belastning og høre på, ikk kun i denne tråd, men også i andre tråde herinde har jeg lagt mærke til.

Er der mon andre end dig som er egnet til og ha hund???

• #55   2. aug 2016 Ja .. mange, men de har ikke behov for at bruge stød til hund.

• #56   2. aug 2016 Det har jeg som sagt heller IKKE til mine!

• #57   2. aug 2016 "Men hvis man bor på landet og har sine hunde frit kan man træne nok så meget uden og stole 110% på de aldrig ku finde på og udforske verden lidt udenfor grunden"

Ej... ej vent.... jeg kommer lige med en HELT skør idé..... hold da op.... hvad med..... et HEGN?!?! smiley :) smiley

• #58   2. aug 2016 Vi har ikk behov for og hegne ind med dem vi har nu, de går frit på vores grund så de kan følge os og nyde selskabet i de mængder de lyster. De skal ikk afspærres for og være sammen med os når vi er uden for haven.

• #59   2. aug 2016 Ej men at man vil påføre sin hund et ubehag uden den, som Labsen siger, aner hvornår og hvorfor det kommer, det kan jeg simpelthen ikke se nogen undskyldninger for, Linda? Jeg ved godt, at du ikke selv bruger det.

Hvis man ikke vil have at ens hund bliver påkørt så ER der jo andre muligheder end bare at lade den rende...

• #60   2. aug 2016 Jeg forstår slet ikke man kan anskaffe sig et rovdyr som kæledyr, forestille sig den skal nyde frihed i form af at gå løs på egen grund, og ikke tænke det naturligvis kræver man sætter et hegn op...

Tænk hvis andre med større dyr havde den tilgang til det. Jeg køber 5 heste men gider ikke hegne min grund...

• #62   2. aug 2016 ....kan vi ikke godt bare kalde en spade for en spade....

Det er MEGET billigere at give hunden stød end det er at indhegne en stor grund fysisk.

Længere er den jo ikke...!

• Steffan R
    Steffan R Tilmeldt:
    aug 2016

#63   2. aug 2016 Dejligt at høre folk har meninger.

Ikke mange som ren faktisk har prøvet den, som jeg efterlyste.
    Dog en masse teorier, hvilket jeg ikke komme meget længere med, da folk ikke ved hvad de snakker om

Jeg smutter ud af tråden nu, da det nu bare er blevet mudderkast,

• #64   2. aug 2016 Teorier?? Sig mig skal jeg have prøvet at give min hund stød før jeg må udtale mig om hvordan det vil påvirke hunden???

• #66   2. aug 2016 Jeg tror faktisk nærmere det er dem, der mener det er en super løsning at man under ukontrollerede forhold giver sin hund stød, uden den aner hvorfor den bliver straffet (med risiko for at hunden associerer smerten med noget helt andet end tiltænkt), der ikke ved hvad de taler om.... smiley

• #67   2. aug 2016 Tåbelig kommentar. Jeg har da også en holdning til fx terror, uden jeg behøver selv at have erfaring med det af den grund.

• #68   2. aug 2016 Har ikke fulgt tråden 100 procent, men hvordan kan man miste ikke en men TO hunde til vejen? smiley

• #70   3. aug 2016 'Man skal lære hunden at når der kommer en lyd fra halsbåndet så skal den vende om'
    Så kan man sørme da lige så godt tegne en streg i jorden med en pind og så lære hunden at vende om når den ser den. Men uanset om det er en lyd(stød) eller en streg så ændrer det jo ikke på at hunden uden problemer kan komme ud på den anden side. Et ordentligt hegn der imod....... smiley

• #71   3. aug 2016 Haha ja, hvis det bare er en lyd så gør den lige så lidt gavn som en streg i jorden - jeg har en ret selvstændig hund og hvis hun beslutter sig for at forfølge noget spændende uden for grunden, så ændrer en lyd fra halsbåndet ikke på det smiley

Og siden der jo åbenbart slet ikke er tale om stød alligevel, så kan du godt droppe det usynlige hegn Steffan - det vil IKKE holde din hund på grunden med en lyd fra halsbåndet! Fysisk hegn = problem solved, så let er det smiley

• #72   3. aug 2016 "Dog en masse teorier, hvilket jeg ikke komme meget længere med, da folk ikke ved hvad de snakker om"
    Nej, for man kan jo ikke vide noget om noget man kun har læst om: Man er pinedød nødt til at gøre sine egne erfaringer...... Gad vide hvad jeg egentlig brugte 6 år på uni for ? Min uddannelse omhandlede bl.a. dyreadfærd så jeg ved udmærket hvilke mekanismerne, der får et 'ikke-el-men-kun-irritations-halsbånd' til at virke og hvilke ulemper, der er forbundet med at bruge det, set fra hundens synspunkt. Der findes massere af forsøg der dokumentere at brug af den slags 'opdragelse' er en rigtig dårlig ide set fra hundens synspunkt. Det er nok for mig.
    For øvrigt så gad jeg da nok vide hvordan i der er fortalere for det egentlig lære hunden at det vibrerende halsbånd og den irriterrende pive-lyd betyder at nu må den ikke gå længere ?

• #73   3. aug 2016 Arrhg, det der med pivelyden - det er jo en sang fra de varme lande. En bortforklaring, en undskyldning.

For at den slags skal virke, så kræver det at ubehaget er større end den fordel hunden opnår ved sin adfærd.
    Og jeg er ked af det, men en strejfende hund ser STOR fordel i at smutte og komme ud og opleve.
    En vibration i et halsbånd er den fuldkommen helt og aldeles ligeglad med, medmindre det er en virkelig sølle hund. Og er det tilfældet er det arrangement der nok overkill, der skal bare et nej til...

Hvorfor dog forsøge at stikke folk blår i øjnene?

Og så er vi ved stød - mange har nævnt det ufatteligt uretfærdige i, at hunden ikke kan se afgrænsningen og derfor gentagende gange må få rap før den har koblet lyden (advarslen) med ubehaget.
    Dertil kommer at det ikke er helt uden risiko fysisk. Der er ikke så mange der tænker over det, men stød giver en øget risiko for udvikling af epilepsi - kindlingeffekten.

Mange finder sikkert at det er en risiko der er værd at løbe for at undgå det uæstetiske i indhegnet grund og det arbejde, der ligger i sådan et projekt...
    Men det er dælme da ikke for hundens skyld, man træffer det valg.

Som om, der ikke er noget imellem de to muligheder - at hunden løber ud og bliver kørt ned og at den bliver zappet for at gå over en usynlig grænse....

Hegn ind eller gå ud og vær sammen med din hund! Eller endnu bedre - gør begge dele... Så får hunden ovenikøbet noget glæde og fornøjelse ud af det.

• #74   3. aug 2016 Jeg tror nogen af jer har misforstået det med pivelyden.

Pivelyden skal ikke som sådan hindre hunden i at gå ud, den skal advare om, at hvis hunden ignorerer lyden og fortsætter, så kommer stødet.

Ideen er hunden at skal have lært, at lyden er en advarsel om et ubehag.

Jeg kan også kun anbefale at hegne så meget som man har råd og energi til, og så kun have hunden uden for det hegn, når man selv er sammen med den. Der er jo ingen, der siger, at den ikke kan få lov at få en god løbetur, når nu man har store arealer, det skal bare ikke være alene.

• #75   3. aug 2016 Jeg ved godt at pivelyden er en advarsel... Det er snakken om at der kun bruges vibrationer, der er helt hen i vejret...

Under alle omstændigheder skal der betingning til - og det kræver at hunden bliver zappet op til flere gange.

• #76   3. aug 2016 "Under alle omstændigheder skal der betingning til - og det kræver at hunden bliver zappet op til flere gange. " Ja, det var jo også det jeg tænkte smiley

• #78   3. aug 2016 Ja men det er sjovt for et halsbånd udelukkende med lyd kan jo ikke bruges til noget hvis hunden virkelig beslutter sig for at løbe væk fra grunden... men neej nej det er IKKE stød! Ej men selv indlært med en mild "irritation" så vil hunden da skide på en lille vibration i halsbåndet når det virkelig gælder.

Det lyder lidt som om man prøver at lyve sig fra stødshalsbåndet.... men det ér jo det TS mener, hvilket han tydeligt har gjort klart fra start (#4). Bare træls man melder sig ud af debatten med undskyldningen om at det er "mudderkast" fordi man ikke kan forholde sig til kritik af det redskab man vil bruge smiley

Så hvis du, TS, stadig hårdnakket påstår at det halsbånd ikke har noget med stød at gøre, jamen hvorfor så spørge, en lyd og lille vibration vil ikke holde hunden på grunden...

Kommentér på:
Usynlig hegn

Annonce