{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nogen ideer?
  • #1   1. nov 2006 put hunden i badekar og lad den te sig som en tosse smiley

  • #2   1. nov 2006 et hult ben stamper med leverpostej og frosset..det kan tage lidt tid inden de får postejen ud GG

  • #3   1. nov 2006 den med leverpostejen er god.. han får det altid når jeg går hjemmefra..ja hvis jeg kommer ham i bad så ter han sig som en tosse:-) får ham umuligt i bad..:-) men havet elsker han.. mærkelig hund.. hehe

  • #4   1. nov 2006 prøv at kigge her:
    http://www.grosserguiden.dk/Traening_og_leg/klikkertraening/Leg_med_hunden/leg_med_hunden.html

    dette er desuden også sakset fra grosserguiden:

    Problemløsning:
    Lad hunden løse opgaver, der går ud på at få maden ud af f.eks. en aktiveringsbold eller terning, en tom sodavandsflaske uden låg eller med hul i, en tennisbold med hul i - Igen skal hunden selv løse opgaven - uden på noget tidspunkt at blive destruktiv. Dette er hjernegymnastik for hunden og styrker tillige dens evne til at arbejde selvstændigt.


  • #5   1. nov 2006 lidt mere:

    Aktiveringsøvelser / Søgning:
    Lad hunden søge en del af sin mad - enten ude i haven eller inde i huset. Hunden skal selv løse opgaven og altså ikke have nogen hjælp af ejeren. Søgning kan også laves med en genstand (f.eks. legetøj), hvis hunden har en ting den er specielt glad for. Dette kan gøres både ude og inde og er i øvrigt en sjov øvelse, når vejret ikke er til udendørs aktiviteter. Søgning giver hunden mulighed for at bruge sin gode lugtesans, hvilket er et af de behov, den har brug for at få dækket.


  • #6   1. nov 2006 sodavandsflaske med pølser, han har en bold med hul i til pølser eller noget.. det kan være vi bare har prøvet de bedste:-)

  • #7   1. nov 2006 og så gemmer jeg hundekiks over det hele inden jeg går hjemmefra.. men det var bare nu jeg havde lyst til at lave noget med ham.. bare ikk udenfor:-)

  • #8   1. nov 2006 ej de er rigtig gode dem på den hjemmeside.. TAK:-)

  • #9   1. nov 2006 anytime - og ja der er noget for enhver smag smiley

  • #10   2. nov 2006 Til min han bruger jeg en 1 1/2 l flaske med lidt af hans fulfoder i.
    Den kan han bruge uendelig af tid på :O)


  • #11   2. nov 2006 Thesøgning ( Ligesom narkohundene arbejder, men bare med the) er sjovt for både dig og hunden.

    hav en bunke små godbidder på et bord.
    Vis hunden thebrevet og sig dygtig-giv en godbid.
    Gør det mange gange. Hvis hunden begynder at sætte næsen hen til thebrevet kan du gå videre.
    Sæt kommando på. eks. : Find theen.
    Gør som før nogle gange med komando.

    Vis hunden at du lægger thebrevet på en stol ca. 1 meter væk. Giv komando : find theen. Hvis hunden går hen til theen på stolen roser du meget, giver guffer og måske leger lidt. Det der er god belønning for din hund.

    Gør det et par gange

    Sæt hunden af i feks. køkken og gem theen et nemt sted i stuen. Theen skal ikke være skjult eller pakket ind endnu. Feks på en hylde i snudehøjde.

    Hent hunden og "klargør" den ved feks. at holde en hånd på bringen af hunden og send den afsted med en :find theen komando.

    Hvis hunden har svært ved det kan du hjælpe den ved at anvise hvor hunden skal søge.
    Gå baglæns og vis med den hånd som er nærmest det sted som skal søges. start lidt væk og arbejd dig frem til det rigtige sted.

    Held og lykke


Kommentér på:
nogen ideer?

Annonce