{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.140 visninger | Oprettet:

Det sidste farvel til min elskede hund {{forumTopicSubject}}

Havde fortrængt hvor forbandet svært det er at skulle tage afsked
Med sin bedste ven gennem mange år..
Søndag d 17/7 måtte vi tage den tunge og svære beslutning
Og sige farvel til vores elskede Freja ..hun blev 12 år og 8 måneder ..
Hun blev pludselig syg med feber og havde det rigtig skidt..
Alting virker tomt og stille..er selv Tom indeni..
Græder så jeg er ved at besvime..kan slet ikke acceptere at hun ikke kommer mig i møde mere..
Hvordan takler i andre sorgen over en mistet hund ?
Nogle siger: skynd jer at få en ny, men jeg føler at der skal gå nogen tid..
Måske bliver det bedre når jeg får hende hjem i en urne, og kan sætte hende i jorden på hendes ynglingsplads i haven.. smiley
Elsker dig for evigt Freja , min dejlige hundepige..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Det sidste farvel til min elskede hund
  • #1   21. jul 2016 Det er jeg ked af at læse smiley
    Det er aldrig sjovt, og aldrig noget der bliver rutine, og var det, så skulle vi ikke have dyr..

Om der skal en ny hund til hurtigst muligt eller ej - det er nok meget individuelt, man skal være klar til det smiley

• #2   21. jul 2016 Føj for pokker, det var da sørgelig læsning smiley

Jeg havde svor, at jeg i hvertfald ikke skulle have hund foreløbig. Kort efter skulle vi passe mine svigerforældres hund, og da hun skulle hjem - der vidste jeg at jeg var klar. Og nu har vi Milo - og selvom han aldrig kommer til at erstatte Shaggie, så elsker jeg ham lige så højt. Bare på en anden måde < 3

• #3   21. jul 2016 Tak..nej det bliver absolut ikke nemmere selv om man har prøvet det før..
    Vi ved det jo når vi får den lille hvalp.. At man skal tage afsked en dag..
    Men det gør så ondt, føles som om hjertet bliver revet ud..
    Kun hundeejere forstår dette..det er det som er så svært. Ligesom man ikke rigtig bliver forstået..men livet går jo videre, også uden hund.. smiley

• #4   21. jul 2016 Stor medfølelse herfra..
    Ikke længe siden vi prøvede det samme, og man er helt ødelagt smiley det tager langtid at komme over, hvis man kommer over det.. Jeg taklede sorgen ved at græde græde og græde, kiggede billeder igennem af ham flere gange om dagen.. Men vil sige efter at man har fået urnen hjem, føler man at man har fået dem hjem igen på en mærkelig måde (-: vores står så og pynter fint med navn og dato på.. Det med at købe en anden hund kan de fleste gange godt hjælpe med at tænke på noget andet, og så er det ny hund der er i fokus, men man får aldrig den samme hund igen, så vil sige at ny hund ingen gang vil kunne erstatte vores hunds plads på nogen måder, hvor vi også har valgt ikke at få ny hund.
    Men det er forskelligt hvad folk gøre og hvordan de takler det..

Stor tanke til jer (:

• #5   21. jul 2016 Julie..du har ret, den nye hund kan aldrig erstatte den gamle.de har jo hver deres personlighed..hun var også smuk din shaggie..lignede lidt min Freja smiley

profilbillede
  • #6   21. jul 2016 Puha kender godt følelsen smiley måtte for 3 år siden sige farvel til min Jackerpige. Hun blev kun fire. Jeg priser mig lykkelig for jeg havde Manfred ellers havde jeg nok kommet til at købe den første og bedste hundehvalp. Men for første gang har jeg ikke grædt på hendes døds dag og det første år var forfærdiget, måtte bede folk om ikke at snakke om hende. Snakkede kun med min kæreste om hende det første år. Men havde svært ved at acceptere at jeg gjorde hvad der var bedst for min hund og ikke for mig.
    Men tag en dag af gangen og mærk i hjerte hvad der rigtig for dig<3 det hjalp mig meget.

• #7   21. jul 2016 smiley

profilbillede
  • #8   21. jul 2016 Tak buzz..gør det samme, græder og kigger fotos .. Kan endnu ikke smide hendes tæppe ud..det værste er jo tomheden..selvom jeg stadig føler jeg kan høre hende ..fornemme hende..
    Men er dog taknemmelig for jeg var så heldig hun blev så gammel...
    Dagen før gik vi en dejlig tur sammen og hun var glad og legede med bold..

Tror der går en rum tid, men leve uden hund vil jeg ikke.. smiley

• #9   21. jul 2016 Ansofie..ja det må være hårdt at sige farvel til sin hund når den kun er 4 år..
    Min havde trods alt levet et langt og godt liv..

• #10   21. jul 2016 Pia Birgitte Stort stort kram og jeg er ked af den triste læsning smiley
    Jeg stod selv i situationen i marts i år smiley
    Jeg fattede det ikke det første døgn-jeg følte jeg bare havde afleveret hende og hun snart skulle hjem igen.
    Et døgn efter ramte sorgen mig som en hammer i hovedet og mit hjerte revnede og kunne slet ikke stoppe med at græde...
    Da hendes urne kom hjem 10 dage efter,følte jeg en mærkelig lettelse,var stadig meget ked af det,men nu havde jeg urnen og snakke med,vi fik os en lille snak og hun står nu i soveværelset med udsigt til vores mark som vi altid gik på smiley
    Jeg fik min lille nye hundehvalp D 11 maj smiley
    Min hund Sally blev 4 år og 9 måneder smiley

• #11   21. jul 2016 Tak for de kloge og søde ord Annette ..det må have været forfærdeligt med så ung en hund.dejlig du også bekræfter det med urnen..håber også jeg vil føle hun kommer hjem igen.. smiley

• #12   21. jul 2016 Ja tomheden og vanerne smiley glæden i deres øjne når man vågner om morgenen, og deres kærlighed de giver til os er jo så ubeskrivelig.. Tænder et lys for Freja i aften + himmelhundende her på HG.
    En ny flot stjerne på himlen er Freja blevet (:

• #13   21. jul 2016 puha det er aldrig sjovt. tog selv afsked med min basset dreng sep. sidste år han bliv 10 mdr men var meget syg og vi havde prøvet alt for at han skulle komme sig men intet hjalp. marts sidste år mistede jeg min basset pige hun blev 4 og blev kørt ned ude på motorvejen græder stadig den dag i dag nåede ikk at sige farvel til hende

• #14   21. jul 2016 Tak buzz.. smiley
    Annemette..det var en sørgelig histiorie ..ked af det på dine vegne ..

• #15   21. jul 2016 Sov sødt Freja smiley

profilbillede
  • Griffen
    Griffen Tilmeldt:
    jul 2015

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 92
    #16   21. jul 2016 På langt sigt er det en anden og rundere sorg for mig, når jeg har sagt farvel til en gammel hund der har haft et rigt liv, end den ene gang vi mistede en ganske ung hund. Den mangler ganske vist ca. 1000 gange om dagen, men det var et godt liv der blev levet. Jeg tager lang tid om at komme mig over tabet, hver gang. Jeg har ikke haft planer om at "erstatte" en død hund med en ny, men de sidste to gange er det alligevel blevet til at vi har fået en ny, kort efter.
    Knus til dig.

• #17   21. jul 2016 Run free smukke pige

• #21   22. jul 2016 smiley

• #24   22. jul 2016 Tak birgitta for de søde ord..ved godt at jeg også kan forelske mig igen i en ny hund..når den tid kommer..men tror også det er vigtigt, for mig , lige at " fordøje" det hele..men kan ikke huske jeg nogensinde har haft så ondt i hjertet
    Som nu..ligesom sorgen æder en op..og så de daglige vaner med hunden skaber " huller" i dagen..
    Sandra.. Føler med dig og tak for de søde ord ..

• #25   22. jul 2016 Mange taker herfra smiley

Kommentér på:
Det sidste farvel til min elskede hund

Annonce