{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
832 visninger | Oprettet:

Løbetid igen? {{forumTopicSubject}}

Nicki havde sin første løbetid i Oktober 2015, den varede måneden ud. Anden løbetid Marts 2016, startede igen først på måneden og sluttede sidst /lidt inde i April.. Nu viser hun tegn på at løbetiden er meget tæt på, men er det ikke ret ofte hun er i løb?

Især taget betragtning at der lige er noget falsk drægtighed bagefter (ikke meget slemt, men det er der)?

Hun når dårligt nok at blive "sig selv" før homonerne kommer brasende..

Så mit spørgsmål er, er det normalt at de går i løb så ofte? Indtil videre ligner det der bliver kortere mellem løbetiderne, men jeg ksn godt tage fejl smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løbetid igen?
  • Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 492
    #3   13. jul 2016 Jeg vil kontakte dyrlægen og høre ad.

• #5   13. jul 2016 Fadia har helt fra starten af, været i løbetid hver 4. måned, og til at starte med var det ikke noget problem.
    Men da der så gik kuk i hendes hormoner, hun begyndte nogle gange kun at have 3 måneder mellem løbetiderne, OG hun blev slemt falsk drægtig mellem hver gang, så var det slut for mit vedkommende.

Hun fik fjernet underlivet, og det har givet mig en meget mere harmonerende hund tilbage. For hun er ikke et stort kaos af hormoner inden i.

• #6   13. jul 2016 Pudsigt: Jeg kender en del schæfere (brugslinier), der har/har haft issues med at løbetiderne kommer meget hyppigt. De fleste er blevet steriliserede, da det i længden kan være temmeligt belastende for hundene at være så påvirkede af hormoner mere eller mindre hele tiden. Jeg tror også at jeg seriøst ville overveje en sterilisation, men snak lige med dyrlægen og få lige udelukket at det evt. er livmoderbetændelse først - som i snarest smiley

• #7   13. jul 2016 Jeg mistænker det da hun så småt viser tegn - rastløs, lidt pivet, slikker sig mere og mine forældres hanhund er mere interesseret i hendes bagparti (det er ikke slemt, han prøver ikke at parre, men interessen er øget)

Jeg læser lige op på livmoderbetændelse - burde hun dog ikke være sløv? Hun spæææner rundt i haven med forældrenes hanhund lige nu. smiley

• #9   13. jul 2016 Jeg har for nyligt steriliseret min netop pga, der kun var 5mdr imellem løbetid. Af de 5 måneder gik de to efter løb med at blive sig selv igen og den sidste måned før løb med at falde tilbage i sit løbetidshumør, som på ingen måde var noget positivt humør... Så er der jo ikke meget tid tilbage til at være "normal i"..

Dyrlægen anbefalede sterilisering, da det for det første øger risikoen for livmoderbetændelse, at hunden er i løb så ofte, for det andet kan man ikke vide, om det er en hormonel ubalance, som kan give anledning til udvikling af kræft forskellige steder. Jeg mener, hun nævnte patterne, livmoderen, på æggestokkene.. Sikkert andre, jeg følte mig lidt overvældet over, hvor meget sygdom hun lige kunne få mast ind i at min tæve havde kort imellem løb og uens løbetider, så jeg huskede ikke lige alt den dag...

Men en sterilisering gjorde virkelig min godt! Selvom hun har ændret sig, så er de negative ændringer opvejet 1000 gange af de gode ændringer smiley

• #10   13. jul 2016 Okay tusind tak - dyrlægen må have et kald. Hun drikker ikke meget (men vi sørger for hun får nok væske i varmen) og viser ikke tegn på smerter.. men hvis det først er sent i forløbet de viser dette, så er det måske derfor.

Dyrlægen får et kald smiley

• #11   13. jul 2016 Dyrlægen mener ikke der er grund til bekymring så længe hun er frisk, men vi ringer igen hvis det ændrer sig.. Og så tror jeg hun bliver steriliseret efter denne løbetid..

• #12   13. jul 2016 Det er faktisk meget almindeligt at tæver har livmoderbetændelse uden at vise nogen af de 'klassiske' symptomer.
    Jeg har haft en der gik fra 'ingen symptomer' til 'ret tæt på at dø' på en aften smiley Vi havde været til træning hvor der intet havde været. Hun fik sit aftenfoder som hun høvlede indenbords med sædvanlig hastighed. Ret kort tid efter vi kom hjem blev hunden tydeligt skidt tilpas og pludselig blev hun ukontaktbar om med tydelige smerter. Hun røg selvfølgelig babu til vagtdyrlægen, der lynhurtigt lokaliserede smerterne til livmoderen og opererede med det samme.

• #13   13. jul 2016 Hvor gammel var din tæve?

• #15   13. jul 2016 Altså dyrlægen lød slet ikke det mindste bekymret.. Hvor hurtigt ville hun blive værre? Altså snakker vi om at f.eks. om en uge er hun meget syg, eller i aften?

Hun virker som sagt helt frisk på det punkt, men hvis du har været til træning Mette Marie, samme dag, lyder det jo til det går stærkt.. smiley

• #17   13. jul 2016 Allerførst, jeg ville sterilisere.

Dernæst så kan du ikke regne med ret meget når det omhandler livmoderbetændelse.
    Min forældres tæve kastede op som det eneste og hun var ved at dø af livmoderbetændelse.

• #18   13. jul 2016 Planen er også at hun skal steriliseres.. spørgsmålet er bare om vi skal gøre det NU, med risiko for at det "bare" er en normal løbetid, eller vente med risiko for at det ikke bare er normal løbetid?

Der er så meget koks i det, at vi er enige om at sterilisere, spørgsmålet er bare hvornår..

• #20   13. jul 2016 Så I ville ringe til dyrlægen og bede om tid til sterilisering, selvom dyrlægen slet ikke synes det er nødvendigt? smiley

Så må vi jo give hende et ekstra kald

• #21   13. jul 2016 Nej det ville jeg ikke.

Kommentér på:
Løbetid igen?

Annonce