1.225 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Kikkertoperation - skulder Kikkertoperation - skulder

Min hund skal have lavet en kikkertoperation i sin højre skulder. Dyrlægen mistænker en ledbåndsskade, men vil ikke udtale sig før han har været inde at kigge. Det har været et lidt bøvlet forløb hvor den ene dyrlæge først troede problemet sad i albuen og tog røntgen af den uden der var noget at se - så var hundedyret på 15 dages smertestillende og kontrolleret motion, uden forbedring. Derefter finder den anden dyrlæge ud af at problemet egentlig sidder i skulderen, tog røntgen og kunne her se en lille smule bøvl i den højre skulder.

Er der nogen herinde der har været igennem sådan en kikkertoperation i skulderen? Hvordan var forløbet og hvad var diagnosen? Og kom hunden sig og hvis ja, hvor lang tid tog det?

Jeg er simpelthen så nervøs over hvad jeg kan forvente, både af selve undersøgelsen men især af diagnose og især-især prognose.. Frygter at han fejler noget hvor han aldrig rigtig kan komme sig helt, for jeg ville ikke holde en mynde i live til et liv hvor den ikke kan løbe og give sig selv 100% når den gør det. Frygter også at det bliver et meget langtrukkent og dyrt forløb.. Så det ville være rigtig rart at høre nogle erfaringer - både gode og dårlige, som man siger smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Andre forumemner med "Kikkertoperation - skulder"
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Garderobe 500 kr.
  • Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kikkertoperation - skulder
  • #1   12. jul 2016 Min har lige været igennem kikkertundersøgelser. Her fandt de betændelse på bicepssenen og lagde en blokade.

Ozzy har ingen men og hans to fine skaldede pletter er næsten væk.

• #2   12. jul 2016 Så din hund skal igennem en operation du egentlig ikke aner en dyt om..
    Det mindste dyrlægen kan gøre er da at stille scenarierne op, så i kan aftale hvad denne gør hvis og hvis.
    Især hvis der er scenarier hvor du vil vælge udbedringen fra!

Egentlig siger man at man ikke skal stille sig til tåls med mindre end en klar diagnose, en pris på udbedringen, et forventet forløb, et forventet slutresultat og en tidshorisont.
    Jeg er nok gammeldags men jeg ville forvente de ting var på plads inden dyrlægen gik operativt igang.
    Hvis dyrlægen er i tvivl og skal ind i hunden for at stille diagnosen, så må han stille alle mulige scenarier op..

• #3   12. jul 2016 Hvilken dyrlæge skak gøre det?

• #4   12. jul 2016 Egentlig er jeg enig med Ginne. Men man er også engang imellem nødt til at acceptere at man ikke kan få fx en diagnose før man rent faktisk har været inde og kigge. Det er ikke alt der kan ses med scanninger, røngten eller biopsierosv smiley
    Jeg har selv lige været der med min Dobermann. En mystisk bule og på højre skulder og halthed på det ben. Biopsier viste intet konklusivt og røngten og scanning gav heller ikke rigtig mening. Jeg valgte at lade dyrlægen lukke op og se hvad det var. Det viste sig at være en helt almindelig fedtknude, der så - lidt ualmindeligt - sidder inde i mellem muskelfibrene i en af de store skuldermuskler. Haltheden har med 99% sikkerhed ikke haft noget med bulen at gøre og den er helt væk nu. Bulen er der stadig og det bliver den ved med at være resten af hendes liv smiley

• #5   12. jul 2016 Laika fik en kikkertundersøgelse af skulderen engang. Men der var ikke noget der skulle ordnes derinde, hun skulle bare have ro og så kom hun sig smiley
    Selve undersøgelsen gik rimelig hurtigt og jeg var med hele vejen under smiley

Sygeforsikringen tog den, så det var ikke omkostningsfuldt.

• #6   12. jul 2016 Det er Lars Christoffersen fra faxe der har undersøgt ham. Ved ikke om det er ham der skal operere.

Ginne - jeg er enig med dig, men jeg regner med at få styr på de ting inden der bliver sat en kniv i hunden. Dyrlægen sagde jeg skulle ringe til forsikringen først og finde ud af om det overhovedet er muligt. Hvis det er i orden, så regner jeg da med at snakke grundigt med dyrlægen først.

Men der er ikke så meget andet at gøre end at lave den artroskopi - der bliver jo nødt til at ske en forbedring, og hvis vi ikke engang ved hvad der er galt.... ja så er der ikke så meget at arbejde med.

• #7   12. jul 2016 Ozzy havde også være igennem både røntgen og CT, det var først da de lavede en kikkert de kunne se han havde betændelse i bicepssenen.
    Kikkertundersøgelse er jo ikke et stor indgreb og Ozzy har været over det efter 3-4 dage.

Kommentér på:
Kikkertoperation - skulder

Annonce