{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.670 visninger | Oprettet:

Min hund lugter ... Af ... Hund! D: {{forumTopicSubject}}

Hej. Det lyder nok for nogen dumt.. Men min hund lugter virkelig af hund! - og ikke på den " gode" måde!
Vi har haft badet ham, men få dage efter lugter han igen?!
Har fodret noget at sige? Han får nu Selectes gold, men overvejer at skifte over til Hill's..
Nogle ideer til at få lidt mindre hundelugt? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund lugter ... Af ... Hund! D:
  • #2   6. jul 2016 Er det jeres lille hvalp, der lugter?
    Hvis en hund eller hvalp, har en pels, der er længe om at tørre, så kan det faktisk blive værre af, at man putter dem i bad.
    Fordi de så igen bliver gennemvåde, og er længe, længe, længe om at tørre.

Min erfaring er, at det eneste der hjælper, er at putte dem i bad, og sørge for at blowe dem tørre. Og så gøre det samme, hver gang de bliver meget våde, fordi de er ude i regnen, ude at bade selv osv.

• #3   6. jul 2016 Han har kun fået 2 bade, han er ca. 5 mdr. Men bliver vasket med en eller anden fansy øko hvalpe shampoo.. smiley

Han er tør på ingen tid. Også efter regn.
    Men måske jeg skulle forsøge at kører ham til en hunde frisør og få ham vasket og ordnet engang, og se om tørringsproccesen bare er for lang?

Han lugter sådan lidt af poter.. Hvis det gir mening .

• #4   6. jul 2016 Når du siger poter - men du så en lugt ligesom af sure tæer - eller en sur karklud? Eller er det bare helt alm. lugt af sund hund? smiley

• #7   6. jul 2016 Ingen misfarvninger og lugt mellem tær..
    Han lugter ikke af noget direkte dårligt eller klamt. Bare rigtig meget af hund/poter.

Er selv ret pjattet med lugten a poter, men det her er simpelthen så kraftigt og fra hele hunden..

Selve poterne dufter som hunde poter nu engang gør.. Lugten kommer ej heller fra mund eller ører. smiley

• #8   6. jul 2016 Som Zarah også skriver ville jeg helt klart kigge på foderet.

• #9   6. jul 2016 Nogle racer lugter mere af hund end andre. Men når det så er sagt, så kan et foderskifte evt. hjælpe.

• #10   6. jul 2016 Jeg synes også vores lugter hvis de ikke bades min. 1 gang pr måned - dog er det mest den store af vores som lugter, hm de har så godt nok fået nyt foder for knap et år siden, jeg har ikke tænkt på det måske kunne forklare de lugter af ´´sur hund´´ - vil da lige prøve at skifte, jeg bruger tørshampoo når lugten er for stram i mellem badene,

• #11   6. jul 2016 vores den store stinker så også voldsomt under tørring - altså så hele hytten stinker af ´´sur hund´´ den dag... smiley trods vi føntørrer ham, lugten forsvinder først når han er virkelig gennemtør, det samme med regnvejr

Kommentér på:
Min hund lugter ... Af ... Hund! D:

Annonce