"Du vil ikke domineres" {{forumTopicSubject}}
Ja, jeg har netop være ude på en - meget MEGET regnfuld! - tur med hunden.
Vi er så på vej hjemad og der kommer en mand og kvinde gående. Freja kigger nysgerrigt på dem og kvinden stopper op og spørger om hun vil hilse. Ja, det vil hun gerne.
Manden nærmer sig så og rækker en hånd over Frejas hoved, og jeg siger, at hun ikke er så glad for at man bøjer sig over hende men hvis bare hun selv tager kontakt er det helt fint.
Han siger så til Freja: "Neej du vil ikke domineres"
Jeg holdt bare min kæft.
Aner folk intet om helt generel omgang med hunde??? Det her er jo ikke engang et dominansspørgsmål, det er det helt simple faktum at de fleste hunde ikke er lige videre trygge ved at især fremmede bøjer sig ned over dem......
Det gik fint, forresten. Men det er sgu da utroligt at et spørgsmål om helt almindelig respekt for hundens grænser bliver vendt til et problem DEN skulle have.
Jeg kan bedre og bedre se hvorfor så mange hunde bliver totalt misforståede ude i de danske hjem....
feb 2013
Følger: 17 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 80 Svar: 385
Jeg mødte en dame der mente at det var syndt for Eddie at jeg smed hans godbidder i græsset så han selv skulle finde dem
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.206
Tror nogle gange, at vi hundefolk (der stadig kan bruge masser af tid på at diskutere hundesprog og betydningen af det) forventer for meget af folk, der ikke kender andet til hunde end det de ser i fjernsynet.
apr 2008
Følger: 29 Følgere: 268 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.695
Og Isabelle, der var heller intet problem og det hele gik fint. Men igen, det er bare træls med sådan en opfattelse, som en hel del sikkert har, når det handler om simpel respekt for hundens grænser.
Jeg var tæt på at sige at nej, det er bare fordi det ganske enkelt er utrygt for hende, men jeg ville ikke starte en diskussion med fremmede og de var alligevel på vej væk.
apr 2008
apr 2008
Okay det forstår jeg altså slet ikke - sorry - men jo han viste da forståelse for det jeg sagde og lod hende bare snuse til ham, så det er da super. Det eneste jeg er træt af er den dér med "du vil vist ikke domineres" i stedet for bare at acceptere, at hunden ikke bryder sig om den slags kontakt.
At blive klappet på hovedet har jeg nu ikke sagt noget om, men min egen hund bryder sig ikke om at man står op og bøjer sig ind over hende, og det ved jeg der er flere andre, der heller ikke gør. Hun er ikke tryg ved at især fremmede pludselig kommer så tæt på når de bøjer sig over hende, ja, man kan vel sige at hun føler sig truet, men jeg synes ikke det på nogen måde har noget med dominans at gøre, men bare simpel respekt ligesom man jo heller ikke går hen og krammer en fremmed hund
apr 2008
Jeg siger jo IKKE at det er utroligt og helt vanvittigt, at han aer hende på hovedet
Som sagt er det ikke hans adfærd der er noget ved, men jeg synes det er ærgerligt at det ledsages af kommentaren "neej du vil ikke domineres" når det ganske simpelt er et spørgsmål om, som jeg sagde til ham, at hunden ikke bryder sig om at man bøjer sig over hende.
Hvis jeg forventede så meget af dem, så havde jeg jo ikke gjort opmærksom på at hun ikke bryder sig om det. Det er den efterfølgende kommentar, jeg synes er underlig
apr 2008
dec 2010
Følger: 89 Følgere: 66 Hunde: 4 Emner: 1 Svar: 934
"Du vil ikke domineres"