{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
875 visninger | Oprettet:

Gammel hunds forbyggelse {{forumTopicSubject}}

Hvad gør folk af overvejelser når hunden nærmer sig "senior" alderen? Eller er der måske nogen som har erfaring om noget de ville have gjort anerledes fra en afdød eller aldrende hund?

Jeg tænker særligt omkring led/knogle. Hvad giver/har givet af kost tilskud til jeres aldrende hund?

Nu har Sally jo kun levet 1/4 af sit liv smiley Men man vil jo gerne gøre sit bedste for at ikke skal døje med gigt eller lign. når hun bliver gammel.

Hun får ikke andet end kornfrit tørfoder i forskellige varianter, Og så rå laks hver 3.-4. dag.

Hvor god erfaring har folk med glucosamin? Jeg synes der er delte meninger og delte resultater fra studier.

Hilsen Johnny Og Sally midt i sin Morfar

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gammel hunds forbyggelse
  • #2   29. jun 2016 Klunte har fået laksolie hele sit liv, men nu her hvor hun er fyldt 8 år er vi begyndt at give glucosamin og msn forebyggende om der hjælper ved vi ikke endnu. (Svenske djurapotek senior)
    Men min far havde store fornøjelse af det på hans gamle dage.(uden sammenligning i øvrigt)

• #4   29. jun 2016 Fie på 8? smiley

Zenta på 9 får intet, udover lakseolie, men af det noget tilskud jeg lige har bestilt til Laika, der er også så Zenta kan få.

• #6   29. jun 2016 Haha smiley
    Godt jeg har styr på egne hunde og også dine smiley

• #7   29. jun 2016 Vores Mailo er 8, og Ozzy fylder 7 her om 14 dages tid. De får ikke noget tilskud af nogen art, og de får heller ikke seniorfoder, jeg fodre med det foder de hele tiden har fået, eller det vil sige de er skiftet over til light foder, da Ozzy er blevet for rund smiley

• #8   29. jun 2016 En gammel hundeejer sagde til mig engang at hendes hunde ingen vaccinationer fik fra ca 6 års alderen, de havde fået så meget gennem tiden at hun ikke mente det var nødvendigt.
    Vores hunde har fået Alldogs alle dage og er altid blevet komplimenteret for deres særdeles fine pels, Tulle blev 12 år og 10 måneder og den anden er nu 13 år og 7 mdr, dens pels eller rettere dens gevækster, den har simpelthen fået så mange fedtknopper eller hvad man nu vil kalde dem, den ligner sådan en ond gammel heks, men det er den ikke smiley

• #10   30. jun 2016 Sørger for at fodre med kvalitetsfoder hele livet igennem. Har brugt glucosamin til tidligere hund (ved ikke om det virkede), men har hørt at seneste forskning ikke kunne påvise en effekt ?
    Og så pjatter vi meget (leger med bamser osv.), og hygger i sofaen/haven og på gåture smiley Er sikker på at en glad hund lever længere smiley

• #11   30. jun 2016 Min gamle beagle Punktum begyndte at virkelig lidt stiv i kroppen, da hun var omkring 10 år, og derfra fik hun så Glucosamin og MSM resten af sit liv - og var i fuld vigør.

Lanka har aldrig virket stiv eller "besværet", men der var alligevel forskel at spore, da jeg skiftede hende over på senior-foder som 10-årig, og samtidig slankede hende lidt ned.
    Hun fik helt klart mere energi.
    MEN - det sidste år har hun været på streng diæt pga. kronisk nyresvigt. Der er overhovedet ingen af de særlige gode ting i, som man ellers vil give en ældre hund, men hun spurter stadig rundt som en 3-årig, selvom hun bliver 14 her lige om lidt. Ved check hos dyrlægen tidligere på ugen, fik jeg også bekræftet, at der ikke er den mindste ømhed eller forstadier til gigt.

Aqui kom på senior-foder, da han var omkring 8 år - mest fordi det var nemmere, at ham og Lanka kunne søge efter det samme foder. Han bliver snart 10 og har heller ingen aldertegn eller lidelser.

Jeg tror det er meget rigtigt som Ann-Marie skriver. At det gælder om at holde dem glade og i gang. Mine gamle hunde bliver stadig trænet og udfordret, og selv Lanka, der efterhånden er en olding, er med ude på laaaaannnggggeee ture med husky-drengene hver eneste dag, så hendes kondition, muskler og fysik i det hele taget, holdes i gang.

Kommentér på:
Gammel hunds forbyggelse

Annonce