Erfarring med diskusprolaps hos hund - hjælp {{forumTopicSubject}}
Ååååh jeg er i et dillemma ??
Jeg går i de her uger og overvejer frem og tilbage og aner ikke hvad jeg skal stille op?
Min lille grå cane Corso pige Agnes på 8 mdr har efter et fald fået en diskus prolaps i lænden/hofte området.
Hun er tilset ved flere dyrelæger - senest i Århus som skulle være yderst kompetente.
Hun blev sat på smertestillende og RO.
Og det hun så fået i 2 mdr nu siden uheldet.
Uden nogen reel fremgang. Hun slingrer og dingler på bagbenene når hun har lagt - så skal hun ligesom igang.
Her halter hun også.
Hun er tilset af kiropraktor og massør - ja sågar hunde healer har jeg haft besøg af med healing og efterfølgende fjernhealing.
Nu har jeg sat sidste forsøg ind - homøopatiske midler der modvirker diskus prolaps og genopbygger indefra.
Jeg overvejer nu og købe en magnet til halsbåndet - nogen der kender til det??
Agnes klager og græder ind imellem - og hun vil ligge ned og sover 22 timer i døgnet.
Det er ubærligt og se på og jeg føler mig såå magtesløs ??????
Hvor lang tid skal jeg give det endnu ?? Hvor lang tid tager det og komme over en diskus prolaps ?
nov 2012
Følger: 2 Emner: 3 Svar: 3
Men hun er så ung og jeg er jo nødt til at tænke på hun gerne skulle leve et glad aktivt hundeliv i de næste mange år.
Kan hun ikke det må jeg give slip på hende - andet er ikke i orden.
Jeg skulle gerne se en ændring inden for de næste to uger på de homøopatiske midler fik jeg af vide.
Men jeg har ikke forstand på det. Er bare så desperat jeg er villig til alt!
Håber nogen herinde har erfaring med diskus hos hunde de vil dele
nov 2012
Hun har haft en voldsomt fald efter hun har leget med vores hanhund, faldt 1,5 meter ned - lander i et kraftig vrid på ryggen med 55 kg hund ovenpå sig.
Så hun er ikke bare faldet sådan alm
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.206
Jeg har set det en gang med en voksen brugsschæfer, der fik en diskusprolaps.
Skaden sad her midt på ryggen, man forsøgte sig med smertestillende behandling og ro efter dyrlægens anvisninger og efterfølgende kiropraktor, massage og akupunktur, desværre uden reel fremgang. Hunden endte med at blive aflivet, dyrlægen frarådede operation, udsigterne var for dårlige, mente han.
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.262
Det jeg vil sige er dog - at alt det healing og andet halløj, det er spildte penge på en discusprolaps, for der er jo en prolaps der sidder i klemme - og den fjerner man altså ikke ved fjernhealing - sorry.
Jeg ved samtidig, at immobilitet er det værste man kan gøre, altså bare ligge, man skal helst gå - ikke sidde - jeg tror principperne er de samme ved hund - jo mere immobil jo værre. Men hvordan søren man laver de rigtige øvelser med en hund aner jeg ikke, de øvelser jeg laver skubber jo prolapsen ind på plads.
Jeg synes du skal bruge den professionelle hjælp du kan få ved dyrlæge eller fysioterapeut - har du prøvet MAGTOR?
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 31 Hunde: 4 Annoncer: 8 Emner: 73 Svar: 4.202
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.423
Men udfra hvad du skriver, fortæller og føler, der havde jeg aflivet.
Det er ikke værdigt at din hund klager, græder og sover 22 timer i døgnet.
Og det er ikke værdigt for dig at være vidne til.
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 31 Hunde: 4 Annoncer: 8 Emner: 73 Svar: 4.202
Men der er som sagt ikke tale om en hvalp og heller ikke en hund som kommer til at veje 65+ kg
okt 2011
Følgere: 4 Hunde: 5 Emner: 46 Svar: 1.461
Jeg tog turen fra Bornholm til Faxe Dyrehospital i forrige uge. Jeg følte mig godt klædt på efter besøget, og det er ret vigtigt med dén diagnose. Måske du skulle tage fat i den dyrlæge, du har valgt, og så se at få kortene på bordet. En hund skal ikke gå med smerter i månedsvis.
nov 2012
Lige nu løber hun faktisk rundt i haven med de to andre.
Jeg har selv tænkt tanken og at hun ikke bare skal blive ved med at ligge men at hendes krop skal i bevægelse igen.
Jeg gir det 14 dage med de sidste midler jeg har købt og ønsker det hjælper hende!!!
Ellers må vi sige farvel
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.423
Jeg forstår det er svært, men det er altså også uværdigt med 2 måneders RO og der så ingen fremgang er.
Jeg forstår godt at hun er frustreret. Hun er en hvalp som sover 22 timer i døgnet.
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.262
Jeg tror man kan komme til vurdering uden det koster, og så får man en plan for genoptræning, men jeg er ikke helt sikker, men du kan læse på hans hjemmeside eller ringe og spørge - det er måske forsøget værd.
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 38 Hunde: 9 Emner: 153 Svar: 4.957
Det lyder som om hun skal have en CT-scanning, så I kan danne jer et overblik over skaden og finde bedste behandling.
jan 2013
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 492
Prøv evt. og ring og giv dyrlægen en opdatering og høre hvad der videre skal ske.
Håber det bedste for din hund.
Erfarring med diskusprolaps hos hund - hjælp