{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
687 visninger | Oprettet:

hunde og deres ejer {{forumTopicSubject}}

hvorfor er det fok vælger at få en hund de ikke har styr på eller ikke kender til, jeg har lige måtte rive en hund ud af min hæk og nærmst sætte mig på den fordi ejeren bare stod og råbte nej, før den faldt ned, heldigt for mig var Lilo inde og mikey lagde sig på min kommando, men hun kunne dårligt nok holde sin hund, hvorfor vælger folk en hund, kun på udseende og uden at sætte sig ind i hvilken hund de har købt, hun stod bare og kiggede på mens jeg holdt hendes hund, til den slappede af, gjorde intet og sagde intet, stod der bare,

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hunde og deres ejer
  • #1   27. okt 2006 hun havde kødt den da det var den hvalp hun var faldet for, hun vidste ikke selv hvilken race det var før jeg sagde hvad det lignede, derfor vil jeg mene det er pga udeseende hun har købt den

• #2   27. okt 2006 Hvad var det for en? Bare nysgerrig

• #3   27. okt 2006 tjaa nu kan jeg ikke udtale mig om den hund du hentyder til . men ja giver dig desværre ret i at RIGTIG mange folk bare køber en hund uden de har sat sig rigtigt ind i hvad det inde bærre at have hund og hvad lige den race som de vælger kræver. hunde verdnen ville være meget beder og nemmer hvis alle nye hunde folk søgte den rigtige viden om træning, kræv, motion, sygdomme osv inde de gik ud og fik en hund...

• #4   27. okt 2006 altså jeg tror, uden at være sikker det har været noget rottweiler og en type muskelhund, den var sort med samme aftegninger som rottweiler men med meget bredt hoved ala mikeys(lidt bredere måske) men den var mere hmm atletisk at se på og ca samme højde måske lidt højre, men hovedet ligenede meget armstaff og samme gjorde bryst, synes faktisk den så helt forkert ud, da den først var faldet ned

• #5   27. okt 2006 det skal siges hun troede det var en labrador

• #6   27. okt 2006 Lad' nu vær' med at dømme folk før I kender årsagen til deres handling !!!!!!!!!!!!!!!!

• #7   27. okt 2006 en labrador? Er hun dum?
    Kig mine hunde, de ligner ihvertfald ikke hendes såkaldte 'labrador'..

godt du greb ind. er enig med dig..

• #8   27. okt 2006 Lene * Fair Points! *
    har du set hendes hund så du kan tillade at sige sådan... undskyld jeg spørg men syns bare det var en mystisk kommentar

• #9   27. okt 2006 Maja L
    Nånå, jeg regner da med at kunne forestille mig det!
    HAHA!

• #10   27. okt 2006 syns bare du er lidt stor i munden uden at vide hvordan hunden ser ud irl... man kan jo forstille sig meget smiley men fuck it... syns også det er lidt synd folk køber et dyr uden at ane en skid om hva det er de tager med sig hjem

• #11   27. okt 2006 jeg har altid godt ku tænke mig en pitbull men nej de skal jo være ulovlige uvidene folk ødelægger hunden ry og hvis vi ikke passer på sker det samme sikkert med vores andre lign racer

• #12   27. okt 2006 mangler lige et fordi mennel ulovlige og uvidene hehe

• #13   27. okt 2006 Bummelummelum..... Trut trut... Tjaaaa vi købte også Baloo uden at vide en hel masse om racen først... Men man lærer vel af sine fejl og lære at arbejde med det man har ikk? Man står vel til ansvar for sine egne handlinger? Baloo lever da endnu... Og vi har da ikke fortrudt at vi har fået ham... Men vi ved også til næste gang at vi skal ungersøge tingene nærmere inden vi vælger hund...
    Men gør det os til totalt dumme? Altså at vi har handlet forkert første gang?
    Jeg kan da godt se, at det er en træls situation at stå i for dig - meeeeen pas nu på med at dømme før man ved hvorfor folk og fæ reagerer som de gør.... *ss*

• #14   27. okt 2006 jeg kan bare slet ikke forstå at man kan stå helt stille og intet gøre rigtig når ens hund, tænder totalt af ind i en hæk og heller intet gør når der så kommer en og overmander ens hund, havde det været en af mine, havde jeg trukket dem ud af hækken og fået dem under kontrol og så gået videre, men jeg kender også min hunde og deres racer

• #15   27. okt 2006 Jamen, det er fint at DU reagerer sådan, jeg ville sikkert reagerer lige sådan, men du kan jo ikke forvente at alle er som dig, og reagerer som dig.... Nogle har det måske ikke i sig....

• #16   27. okt 2006 Lille blup--- jeg kendte heller ikke til armstaffs da min mand sagde ja til at tage mikey, men jeg læste alt hvad jeg kunne om dem inden han kom dagen efter, og jeg husker at alt jeg fandt var nærmst kun skræmmende ting og en lille smule godt eller neutralt

• #17   27. okt 2006 Lille blup-- stakkels verden hvis de var som mig eller gjorde som mig, nej selvfølgelig ikke, men hvis man går helt i stå over at ens hund reagere sådan, burde man måske ikke gå tur med den, før man havde mere styr på den eller ikke virkede som om man blev bange for den,

• #18   27. okt 2006 *Lille blub-er blevet HELT korthåret *
    det gør jeg jo ikke super meega dumme men man burde bare tænke sig meget om før man vælger at købe et dyr... jeg gik også i et helt år inden og tænkte det hele igennem og ledte efter den hund jeg syns var helt rigtig for mig... og syns det er meget vigtigt man tænker sig godt om når det handler om levene væsener... min veninde prøvede også at fra råde mig det fordi hun ik ku styre sin blandinghund af rottweiler og sådan... men jeg tænkte det igennem og ventede til jeg var helt klar... og jeg har klaret det okay selvom dyrelægen sagde han ville blive svær... men der er bare mange som ikke kan klare det og mange gange kommer til at ødelægge det for os andre med hunde som i forvejen har et dårlig ry...
    jeg kan godt forstå karina... jeg havde også blevet vred og irriteret over en tøs ik aner hvilken hund hun har med at gøre for det ødelægger meget og kan gå grulig galt

• #19   27. okt 2006 ved ikke hvor I køber hund henne, men en opdrætter er som regel meget opmærksom på om potentielle hvalpekøbere ved noget om racen - alternativt bliver der da fortalt om racen - forstår ikke den uvidenhed om hvad man køber ??????

• #20   27. okt 2006 Pia p, altså jeg vil tro rigtig mange finder dem i DBA eller gul og gratis, eller på opslagstavler, i vores brugs hænger der flere annocer med hunde, nogle bare som blandings hunde andre med navnet på blanding, så jeg tror man finder dem alle steder, desværre, og ikke alle tænker over at spørge hvad det er, for de jo nuttede som små

• #21   27. okt 2006 Bag annoncerne er der en opdrætter - synes ellers der skrives meget om hvad man skal være på udkig efter når man vil købe hvalp - Det er da også vigtigt at vide hvilken race, eller racer hvis det er en blanding - ? Man køber vel ikke hund med bind for øjnene ? (det er en joke)

• #22   27. okt 2006 Pia P-- jeg tro ikke alle går op i det, hende her virkede ikke engang intr. i at jeg sagde det IKKE var en labrador, kan selv sige at vi kørte langt for at få lilo da hun var armstaff hvalp og det er hun da, men hun var også blandet med ambull, heldigt for Lilo kunne jeg ikke stå for hende og tog hende med hjem, men jeg tror da ikke at alle synes det er vigtigt, bare hunden er sød og det er de vel alle som små

• #23   27. okt 2006 Ja det er trist når hund og ejer ikke ikke passer sammen....og det kunne være forebygget fra start. Desværre havner mange hunde på internaterne.....og min erfaring er at disse hunde kan være mærkede af at have skiftet ejere (seperationsangst)........det er levende væsner vi har med at gøre.....og vi bør gøre alt for at leve op til det ansvar det er at finde den rigtige hund fra start af.....den hund vi har plads, tid, og erfaring nok til at beholde....

• #24   27. okt 2006 *MGP *
    Jeg ved ikke hvor slemt det er.....men der er mange hunde på internater.....og jo jeg ville have et problem.....*GGG*

Jeg ved heller ikke om jeg blot har været heldig de gange jeg har fået hunde fra internater.....men jeg ved hvad jeg mener jeg kan magte......har tid til......og plads til....

Jeg ved også at det kun er hunde som internatat finder egnet til vidersalg.....der sælges.....

Jeg fandt min hund.....og så tog vi den derfra....:o)

• #25   27. okt 2006 *MGP *
    Det er vi enige om......hellere af med en hund som man ikke passer sammen med.....og den får et bedre hjem.....
    Jeg vil dog håbe at man gør sit bedste for at finde den rigtige hund fra start af........og hvis udgangspunktet er hvad man selv magter.......så kan man ikke gøre mere.....

• #26   27. okt 2006 .....og her er det på sin plads at rose alle de opdrættere der avler racerene hunde.....sådan at man nogenlunde ved hvad man kan forvente af detop den race hund man vælger.......stor ros til dem....!!!!:o)

• #27   27. okt 2006 *MGP *
    Jeg menr at når man kender racens indhold......har man forhåbenligt det sidste der skal til......i erfaring.....som gør at alt ender i fryd og gammen.....

• #28   27. okt 2006 *MGP *
    Det er ikke det jeg mener.....men når man har en viden om en given race ved man dog om det er en jagthund, en hyrdehund.....etc.....

Hvordan hundens temperement er kommer bla. an på hvilken possition den har haft i hvalpeflokken.....
    ....og her kan man som menneske have indflydelse på hundens udvikling......hvis man har en viden om hvordan man gør det.....

• #29   27. okt 2006 *MGP *
    Øhhhh.....siger du at der ikke er grund til at avle på racer.....for man kan alligevel ikke stole på hvad der kommer ud af det.....eller snakker du om undtagelsestilfælde????*GGGG*

• #30   27. okt 2006 ja det var ligesom hende jeg snakkede med på hillerød kræmmermarked,hun havde købt en hvalp på det marked og anede ikke hvad det var for en race,jeg kunne så fortælle hende at hun havde købt en dansk/svensk gårdhundehvalp.sørgeligt!!!!!!!!!

• #31   27. okt 2006 *MGP *
    Jeps.....så snakker du om undtagelser (der IKKE bekræfter racen).......og så nåede vi til enighed igen.....dejligt!...*SSSS*

• #32   27. okt 2006 ....der ses dans.....?

Kommentér på:
hunde og deres ejer

Annonce