1.754 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 39 Svar

Julie B
Julie B
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 18

Bliver jeg smidt ud? Bliver jeg smidt ud?

Hej jeg står i den situation at jeg skal passe min søsters hund i 2 måneder pga en nødsituation, man må gerne passe hund her jeg ved dog ikke hvor længe af gangen. Kan jeg blive smidt ud? I så fald tager de så mit depositum? (Skal lige siges min udlejer har sagt god for at jeg selv måtte få en hund men flertallet her i ejerlejlighederne har vidst stemt nej til husdyrhold). Hvis jeg bliver smidt ud kan jeg så gøre noget fordi mange har katte og har gjort bestyrelsen opmærksom på det men de vil intet gøre
- Julie

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bliver jeg smidt ud?
  • #1   23. maj 2016 Om du bliver smidt ud tvivler jeg på.

Og depositummet er man aldrig sikket på at få igen

• Julie B
    Julie B Tilmeldt:
    maj 2016

#2   23. maj 2016 Hvorfor tvivler du på det?:)
    Og nej men mener kan de tage det hele kun pga man bliver smidt ud ?

• Julie B
    Julie B Tilmeldt:
    maj 2016

#3   23. maj 2016 Skal lige sige at jeg alligevel skal flytte om 2 måneder, ved bare ikke om jeg tør at the chancen. Som sagt er det en nødsituation

• #4   23. maj 2016 Fordi det jo er pasning.

De kan tage det de lyster uanset hvordan du fraflytter

• Julie B
    Julie B Tilmeldt:
    maj 2016

#5   23. maj 2016 Ej de skal jo have en grund og komme med dokumentation ellers kan man klage smiley prøv evt at se episoden af "jagten" hvor de forklare det smiley

• #6   23. maj 2016 De kan jo ikke smide dig for porten fra dag til dag, først får du en skriftlig advarsel med en deadline for hvornår tingene skal være bragt i orden(måske 3 mdr.), først derefter kan de opsige dit lejemål.

• #7   23. maj 2016 De kan jo bruge det på renovering af lejeligheden. Nogle udlejer sliber og maler uanset om lejeren har gjort det selv

• #8   23. maj 2016 Hvad er alternativet? Er der andre pasningsmuligheder?

• Julie B
    Julie B Tilmeldt:
    maj 2016

#9   23. maj 2016 Frk Jensen: ja men det kan du klage over smiley lejere har mange flere rettigheder end man regner med

• Julie B
    Julie B Tilmeldt:
    maj 2016

#10   23. maj 2016 Aboutmydogs: er du sikker?:) er det så lang tid fordi jeg flytter alligevel? De kan ikke gøre det på sådan 2 uger - 1 måned?

• Julie B
    Julie B Tilmeldt:
    maj 2016

#11   23. maj 2016 Ginne-Bolognese nej det er der ikke smiley

• #12   23. maj 2016 Man kan ikke klage over de renovere lejeligheden smiley især ikke hvis det står i kontrakten

• #13   23. maj 2016 Jamen så er dilemmaet jo ikke så svært. Du gør det, og håber det går..

• Julie B
    Julie B Tilmeldt:
    maj 2016

#14   23. maj 2016 Ginne - Bolognese ville du have taget chancen? Hvis de vil smide mig ud kan jeg vil forlange de også tager sig af alle de katte som de ikke gider at gøre noget ved? Og er der nogen regl for hvor lang en opsigelsesperiode mindst skal være ?

• #15   23. maj 2016 Hvorfor skal andre have problemer fordi du balancerer på kanten?

Men lav da et papir med aftale om pasning i 2 måneder, så du kan vise hvis de stiller spørgsmål.
    Eller vis dem din aftale om tilladelse til hundehold.

Og ja, var der ikke andre muligheder så havde jeg hjulpet min familie.

• Julie B
    Julie B Tilmeldt:
    maj 2016

#16   23. maj 2016 Det skal være fair for alle?:) hvis jeg ikk må osse end hund hvorfor må de så have kathe året rundt når husdyrhold er forbudt?

• Julie B
    Julie B Tilmeldt:
    maj 2016

#17   23. maj 2016 Passe *

• #18   23. maj 2016 Hvorfor først klage når du selv har håret i postkassen?

• #19   23. maj 2016 Ring da til din udlejer og spørg hvis du er i tvivl om du må have den i så lang tid, det er dem som kan give dig det rigtige svar

• Julie B
    Julie B Tilmeldt:
    maj 2016

#20   23. maj 2016 Klagede for lang tid siden smiley

• #21   23. maj 2016 Og hvorfor klage over andre drister sig til at holde kæledyr, når det egentlig er det du også selv ville ønske du havde modet til..

Hjælp din søster og tag evt skraldet der kommer. Hvis det kommer..
    Hun hjælper sikkert dig en anden gang så smiley

• #23   23. maj 2016 ...de kan smide dig ud på 14 dage hvis de ønsker. Men jeg ville lade være med at passe den hund af andre grunde....allermest at hvis jeg uden nogen reel grund ud over "smerter i bag-regionen" havde klaget over mine naboers katte...så ville jeg være klar til at modtage lignende repressalier...

Man får hvad man sender ud ...

• Julie B
    Julie B Tilmeldt:
    maj 2016

#24   23. maj 2016 Ja jeg ville egentlig vide om det ville betyde at jeg kunne blive smidt ud. Ville gerne vide hvad konsekvensen kunne være. For hvis det betyder jeg bliver smidt ud så er det jo ikk bare at tage skraldet

• Julie B
    Julie B Tilmeldt:
    maj 2016

#25   23. maj 2016 Jeg klagede fordi jeg søgte om at få en hund da jeg flyttede ind ? Jeg fik afslag og self klagede jeg over at andre så havde katte. Har ikk sagt hvem eller gået i detaljer, synes bare det skulle være fair. De har ikk smidt nogle katte ud og skrev også at kattene ikk gjorde mig noget kunne bare ikk forstå jeg fik afslag.....

• Julie B
    Julie B Tilmeldt:
    maj 2016

#26   23. maj 2016 Det har jeg vel lov til? Det ikk fordi jeg bare har ondt i røven men synes det var uretfærdigt hvilket det også var

• #27   23. maj 2016 Nu er der også nogle udlejere som tillader katte men ikke hunde, og det kunne lyde til at din udlejer var en af dem, siden flere holder katte

• Julie B
    Julie B Tilmeldt:
    maj 2016

#28   23. maj 2016 Det er ejerlejligheder hvor vi har en bestyrelse som har valgt at der ikke må bo hverken hunde eller katte, min udlejer har dog sagt god for en hund men som sagt fik jeg afslag af bestyrelsen. Om bestyelsen så bedre kan lide katte? Så må de jo ændre i reglerne lige pt burde det skulle være fair

• #29   23. maj 2016 Livet er ikke altid fair, og ved bare mange siger ja til kat pga. gener og slidtage ofte er noget mindre end ved en hund

• #30   23. maj 2016 have ondt i røven

være forarget, vred eller misundelig over noget....

• #31   23. maj 2016 Så fordi du ikke synes det er fair, så skal andre berøves den glæde du selv ville ønske?

Nå, men ja, hvis de vurderede du ejer hund så kan de smide dig ud. Derfor vil det være en god ide at kunne vise dem, det kun er midlertidigt du passer hund.
    Er du typen der gerne vil have alle regler sat inden, så ringer du til udlejer og forholder ham sagen, får papir på du kan passe din søsters hund i 2 måneder.

• Julie B
    Julie B Tilmeldt:
    maj 2016

#32   23. maj 2016 Ved godt hvad der betyder..

Med god grund?

Hvis du ikke kan hjælpe mig til et godt svar så lad helt vær med at skriv ? Har du selv et dyr du ikk må have siden du føler dig ramt? Gider ihvertfald ikke dine negative kommentarer

• Julie B
    Julie B Tilmeldt:
    maj 2016

#33   23. maj 2016 tak for et svar jeg kan bruge

• #34   23. maj 2016 Nej jeg må have så mange husdyr her som jeg ønsker og må indenfor de kommunale regler smiley Og kræet passes gerne af andelsformanden eller yderligere to medlemmer af bestyrelsen smiley så det bliver næppe et problem...

Jeg synes bare ikke om folk der på den ene side ønsker at passe en hund....men på den anden side er så smålig at "hun" prøver at ødelægge noget for andre fordi hun ikke fik sin vilje....

Folk holder meget af deres dyr, og når man er så selvcentreret man ønsker at ødelægge det udelukkende på et egoistisk og småligt grundlag -dyrene var ikke til gene for dig!...så må man bare forvente nogen reagerer på den form for hykleri og selvretfærdighed... ligemeget hvor "tarveligt" man synes det er at få at vide... smiley

• Julie B
    Julie B Tilmeldt:
    maj 2016

#35   23. maj 2016 Hør her. De har hele tiden vidst de katte var der og de vil ikke gøre noget ved det. Ergo ødelægger jeg ikk noget for nogen ? De har og får ikk fjernet deres katte så tag en slapper? Jeg har alt ret til at udtrykke jeg ikke kan forstå valget når der er andre dyr? De ville jo klage hvis jeg fik en hund, der en nemlig en som er blevet smidt ud pga klager. Dine kommentarer kan jeg ikk bruge til noget? Det er et halvt år siden jeg urtykkede min frustration og de har stadig deres dyr? God dag??

• Julie B
    Julie B Tilmeldt:
    maj 2016

#36   23. maj 2016 Du anklager mig for alt muligt lort? Det synes jeg ærlig talt du skulle stoppe med da du ikk aner hvad du snakker om

• #37   23. maj 2016 Altså jeg er lidt forvirret. Hvorfor spørger du ikke bare bestyrelsen om du kan passe hunden i 2 måneder? Så finder du ud af hvordan reglerne hænger sammen og skal ikke frygte at blive smidt ud... alternativt, du bliver klar over at du ikke må passe hunden og ved hvilken risiko du tager og konsekvenserne af denne

• #38   23. maj 2016 Jeg fik en advarsel om, at jeg havde 14 dage til at skaffe mig af med hunden, ellers ville jeg blive smidt ud. Det var selv om jeg allerede havde opsagt lejligheden ...

Da jeg boede i min første lejlighed fik jeg kat. Formanden for beboerforeningen havde selv 6 katte, og sagde god for det.
    Alligevel fik jeg en advarsel om, at jeg havde 14 dage til at få katten fjernet, eller lejemålet ville blive opsagt, fra udlejer.

Det viste sig at 14 ud af 16 lejemål, havde kat, hund, kanin eller lign. selv om det var imod reglerne.

Vi endte med at indkalde til ekstraordinær generalforsamling og få det gjort tilladt at have kæledyr :o)

Men det er nok mere held, end forstand :o)

Normalt mener jeg, at man må passe en hund i max 14 dage (selv der hvor man ikke må have kæledyr. Det må næsten stå i dine vedtægter?

• #44   24. maj 2016 Jeg kan ikke se det store problem! ud over at du er nøje fordi du har meldt de andre i blokken ! man kommer faktisk rigtig langt hvis man nu passer sin egen butik , smiler og snakker med dem der er ansvarlige ( bestyrelsen) må man passe hund er det blot at informere og så kan det jo trække lidt ud smiley

• #47   24. maj 2016 Du er bare for smålig - jeg ville da sø meget klage over dig hvis jeg vidste du havde klaget over mig.
    Håber næsten de beholder dit depositum - det er nemlig helt almindeligt at man ikke får det tilbage
    Skam dig

Kommentér på:
Bliver jeg smidt ud?

Annonce