598 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Røntgen - DH/AA tjek -k Røntgen - DH/AA tjek -k

Så har Dunse fået taget sine billeder... og da jeg ikke sku afhente hende - da jeg var på job - havde jeg bedt dyrlægen lige kigge på billeder og Claus om at høre til dem -
Det tager jo en EVIGHED at få svar fra DKK, - smiler...

De sagde at hun havde SUPER SUPER hofter og albuer, - men at vi nok sku regne med B - ( som er det mest normale med flotte hofter ) Det var deres ord - Altså at det var SVÆRT at få dem tilskrevet som A...

Nogen der ved hvordan de vurdere forskellen mellem A og B hofter - ???

Har set en del billeder - men nåede jo ikke at se Dunses - da de sku sendes ind - ( første gang vi har billeder der skal sendes ind - ) Og har også tidligere fået gennemgået og forklaret - ( ikke at det på nogen måde gør mig istand til at vurdere - synes bare det er spændende - )
Har tidligere haft en E hofte hund - og det så jo helt helt vildt ud...

Nå - men hvad vil jeg frem til... syns bare det er super lang tid at vente - og tænkte om nogen har erfaringer med at deres dyrlæge har sagt en ting - og DKK ( eller anden klub ) vurdere LANGT derfra, - smiler. ???..

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Røntgen - DH/AA tjek -k
  • #1   26. okt 2006 Ja, min dyrlæge mente at Aya have C hofter - i bedste fald en C og en B hofte. Hos DKK vurderede de dem til en A og en B hofte...

Så det er lidt mærkeligt, men jeg går ud fra at hun har en A og en B hofte...

• #2   26. okt 2006 Jeg fik også at vide af min dyrlæge, at han ville sige A hofter til Charlie.

Men han fik altså en A og en B hofte og 0 på albuer.

Så jo de er meget strikse hos DKK. hvilket jeg så også syntes er ok.

• #3   26. okt 2006 Julie. DKK bruger et måleudstyr, hvor de sidder og måler afstande osv. men en helt nøjagtig forklaring kan jeg ikke give dig.

• #4   26. okt 2006 Smiler... men det var da trods alt "den rigtige vej" - smiler... Og man kunne måske forestille sig at de brugte længere tid på billederne når de sad m dem inde hos kennel klubben -
    Ikke at jeg tror at dyrlægen ikke bruger tid på billeder - men dem der skal sendes ind bruger de vel ikke timer på...
    Til trods for dem som tages for vurdering hos dyrlæge...

• #5   26. okt 2006 Det er nu ikke min opfattelse at det er svært at få A. Som min dyrlæge siger, så er udergrænserne nemme, alså A og E det er det der er i mellem. Har haft begge dele og der var ingen tvivl hos DKK og egen dylle.

Det er nok en B din hund har for A er jo perfekt uden forandringer og så ville din dyrlæge ikke sige andet.

• #6   26. okt 2006 udergrænserne = ydergrænserne

• #7   26. okt 2006 Vores dylle må da gerne komme med deres vurdering - det er bare DKK's vurdering der tæller, lige meget hvad dylle mener. Det er da før set at folk har anket DKK's afgørelse, pga deres dylle siger at det ikke kan passe og har fået ret.

• #8   26. okt 2006 Billederne bliver sendt til DKK, som har dyrlæger der ser på billederne. Alle kan jo udtale sig, det er bare ikke alle der er lige gode til at se det. Det dylle siger har jo ingen bestydning indfor avlgodkennelse.
    Hvis man nu kommer ind med en blandings hund, der halter og dylle tager et billed og ser den har HD - så sender han jo ikke billedet ind til DKK, men behandler hunden ud fra det han selv ser og vurdere

• #9   26. okt 2006 Hej igen -

Tak for alle jeres svar -

Men Mini Smølf - Dyrlægen ( Dylle - girner - ) Sødt - Kan da godt vurdere ikke tavle hunde - som bruges i avl...
    Og hvis han ikke har styr på det -s å sende dem til kollega - eller andet som kan komme med en udtalelse - smiler...

• #10   26. okt 2006 Stine: jeg er ret sikker på at din dyrlæges vurdering ikke følger med til den DKK dyrlæge der vurdere billedet. Det er nemlig helt annonymt og der er ingen navne på eller i forbindelse med billedet, men kun et nummer:

• #11   26. okt 2006 Stine: jeg siger ikke at han ikke sender det med - jeg siger at når billedet når frem til den vurderende dyrlæge, så er billedet helt annonym og er kun påført et nummer.

• #12   26. okt 2006 Stine:
    Har lige klippet dette fra DKK:

DKK's bedømmere
    DKK har nedsat et HD udvalg, som består af dyrlæger fra Landbohøjskolen (KVL) og praktiserende dyrlæger. I Danmark er hundene ved bedømmelsen anonyme, d.v.s. at bedømmerne ikke ved, hvad det er for en konkret hund, der bedømmes.

Alle røntgenbilleder bedømmes af to bedømmere. Ved uenighed mellem bedømmerne, involveres det samlede HD-udvalg. Dette vil kunne forlænge ekspeditionstiden.

• #13   26. okt 2006 Synes jo ikke det er annonymt hvis din dyrlæges vurdering følger med?

• #14   26. okt 2006 Spændt på at høre hvad han siger - det er jo med at blive kloger hvor vi kan;O)

• #15   26. okt 2006 Reese - vi bruger dyrlægerne på Københavnsvej i Nyk F...

• #16   26. okt 2006 Forresten - Reese -
    LIge et spørgsmål i forbindelse med en anden tråd -
    en skrev noget om avl på sin gd - Og at HD og albue ikke blev tjekket på gd´ere for avlsgodkendelse - Er det virkeligt korrekt... ??

Syns jeg hører så meget om gd´ere med hd...

• #17   26. okt 2006 Reese: Det er min opdrætter, han gå med dylle ind og holder den ene ende og dylle den anden ende og så siger han "læg dig". Jeg var med der nede og så de gik ind med en vågen hund og kom ud med en vågen hund. Gert(opdrætteren) mener at en hun der er lagt i narkose, får mere løse hofter, da den jo slapper helt af - derfor gør han det. Det ændre selvfølgelig ikke på hvis hunden har forandringer

• #18   26. okt 2006 Min dyrlæge sagde altså idag at DKK kræver at hundene er i narkose når billederne tages -
    ... ... ... ...

Kommentér på:
Røntgen - DH/AA tjek -k

Annonce