1.502 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Kløe Kløe

Mig og min kæreste har en hvalp på knap 16 uger. Han har i et stykke tid været meget god til at klø sig selv og bide/knubbe sig i hale, ben mm. Når vi går tur med ham var han en sele på. Og stopper op mange gange for at klø sig. Der kløer han som regel der hvor selen sidder. Men herhjemme gør han det over hele hans krop. Vi troede at det evt kunne være lopper eller tæger eller lign. Så derfor har vi givet et middel imod det. Men det bliver bare ved og ved og ved. Er det normalt eller? smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kløe
  • #3   20. maj 2016 Han er begyndt at fælde lidt, ligesom andre hunde. Vi har givet ham det der hedder Frontline eller hvad det nu hedder. Han fungere som normalt og vi har også kæmmet ham nogle gange for lopper og tæger. Men har aldrig set nogen på ham. Vi bor i et måde med mange græsplæner og har fået af vide fra vores boligselskab at de har fået henvendelser ang hunde med lopper.
    Det med at klø sig har han haft i ca 1 måned og han fik det der Frontline for ca 3 uger siden smiley

• #5   20. maj 2016 Ja, men vi har jo ikke fundet nogen lopper eller noget på ham endnu

• #6   20. maj 2016 Få dyrlægen til at tjekke det. Det kan være svært for den uerfarne at se nogle gange.
    Hvad fodrer I med?

• #7   20. maj 2016 Okay smiley
    Vi fodrer ham med Vitarex hvalpefoder fra Plantorama smiley

• #8   20. maj 2016 Jeg kan ikke søge en ingrediensliste ud på det, men det er et skidt tegn at det forhandles i Plantorama som det eneste sted.
    Jeg ville skifte til et godt foder baseret på kød, og så afvente og se om det ikke forbedre huden på hunden. Jeg kan anbefale Essential the beginning.
    Naturligvis skal utøj udelukkes først.

• #9   20. maj 2016 Det kan også være ræveskab...Det er rigtig slemt i år. Hele min flok har for aller første gang fået det. Men lad dyrlæge se på hvalpen. Vi kan kun gisne her.

• #10   20. maj 2016 Det kan også være helt alm. Hvalpeusikkerhed og overspringshandling. Når i nævner han også napper i sin hale, kunne det tyde på han måske har nogle perioder hvor han keder sig og ikke har lært at finde ro?
    Men mange hvalpe, hvis de møder noget ukendt og de bliver lidt usikre, så sætter de sig ned og kigger væk, kløer sig bag ørene snuser i jorden. Der er dæmpede signaler og overspringshandlinger, hvis det hvalpen oplever er lidt for meget for den..

Der med ikke sagt det ikke kan være sådan noget som lopper, tør pels, skab osv ind over. Men jeg kløer mig også i håret en gang i mellem uden jeg har lus smiley

• #11   20. maj 2016 Ja reelt kan det jo være alt eller intet smiley

• #12   20. maj 2016 Jeg er heller ikke imponeret af det foder.

De skriver at det kan bruges fra chihuahua hvalp til berner sennen smiley
    Jojoda, en stor race som bs skal da klart have højenergi foder smiley

Og det er da useriøst at man ikke kan se ingredienserne nogen steder... De har sandelig travlt med at det er ih så godt og blablabla. Men man må åbenbart ikke læse hvad der er i foderet.

• #15   20. maj 2016 Unghunden er udvokset, na°r den ikke længere tager pa° i vægt.

Sakset fra deres side....

smiley

• #16   20. maj 2016 Som udgangspunkt fodres ad libitum 3 til 5 gange dagligt.

Og med deres geniale fodervejledning så vil unghunden aldrig blive rigtig voksen, altså holde op med at tage på...

• #17   20. maj 2016 Forestil jer at fodre en labrador på den måde.

Æd alt du kan 3-5 gange om dagen smiley

• #18   20. maj 2016 smiley smiley smiley

profilbillede
  • #20   20. maj 2016 Eller også er det jo bare den gammeldags type labrador, de skulle jo ligne kommode på ben smiley

• #21   20. maj 2016 Helt klart muskler, denne hund er så muskuløs at sen skal have hjælp til at gå

profilbillede
Kommentér på:
Kløe

Annonce