1.199 visninger
|
Oprettet:
Hjemmelavet mad :-) {{forumTopicSubject}}
Hejsa jeg sad lige og spekulerede. Da jeg foretrækker at give min hund rigtig mad, istedet for hundemad, ville jeg gerne høre jeres mening.
Hvad synes i er bedst at give en hund inden for menneskemad kategorien ?:)
Som f.eks svinekød, oksekød, lammekød, skinke?
jeg har en serbisk schæfer
maj 2016
Følger: 13 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 5
Det er en hund der ligner schæfer, den er bare lidt større
jul 2007
Følger: 17 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 16 Svar: 171
Aldrig tilberedt menneskemad.
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.750
maj 2016
Følger: 13 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 5
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.687
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 239 Svar: 3.382
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1468 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 30.205
maj 2016
Følger: 8 Emner: 3 Svar: 42
dec 2012
Følger: 36 Følgere: 261 Hunde: 2 Emner: 34 Svar: 3.460
Der er mere kartofler og korn og andet end kød i tørfoder, end min hund nogensinde har fået af "ikke kødbaserede rester" som supplement til sit rå kød, tørfoder og kødbaserede rester.
Allergi kommer ligeså tit af en kunstigt skabt sensibilitet og lav tolerancetærskel overfor nyt.....og hvis du giver nogen det samme foder, de samme tilsætningsstoffer og de samme konserveringsmidler dag ud og dag ind...så skaber du selv en større risiko for allergi. Min hund får næsten alt...hovedsageligt sundt, kornfrit og med en enorm andel af kød...og så sker det han får en godbid der er rent mel...eller lign. et stykke pølse af de hjemløse eller hvad det nu lige er...
Jeg synes det er bedre at variere kosten for at forebygge problemer og desensibilisere end at gøre hunden svagere overfor "indputs"
Og lige inden folk hiver "hunden har udviklet sig sådan at de bedst tåler hundemad"....så har tørkost kun eksisteret i 50-60 år -og evolution er en noget sløvere proces..
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.531
Tørfoder var tilgængeligt, da jeg købte min første hund i 1980 (36 år siden), men det var bare ikke nær så udbredt at bruge det og kun det på samme måde, som det blev hen af vejen.
Jeg startede også med kogte ris, grønsager, mulekød, strubekød, kallun og lign., men tørfoderet overtog mere af markedet, og det blev stadig sværere for mig at skaffe regelmæssige leverancer af ordentlig kød (der skal en del til 3-4 pyreneere), så for nemheds skyld gik jeg over til tørfoder.
Derefter var der så en tid, hvor tørfoder af forskellig slags var det eneste saliggørende. Sådan er det heldigvis ikke mere, og jeg er fuldstændig enig, alt for ensartet fodring kan skabe sarte hunde.
maj 2008
maj 2016
Følger: 8 Emner: 3 Svar: 42
maj 2008
Jeg ser ikke noget galt i at fodre med tørfoder, og gør det også selv, men de får dog også andre ting. Og hvis alternativet er - som det var for mange tidligere - sovs og kartofler samt leverpostejsmadder - så har jeg også mere fidus til tørfoder.
Jeg synes bare ikke, at tørfoder er det eneste saliggørende. Og det har været god latin, at hunde ikke havde brug for variation, faktisk var det bedst, at de altid fik præcis det samme, og det kan altså føre til mavemæssigt sarte hunde. Og hvor må det være kedeligt.
dec 2012
Følger: 36 Følgere: 261 Hunde: 2 Emner: 34 Svar: 3.460
maj 2008
Når jeg tænker tilbage, så tror jeg ikke, jeg kendte nogen, der fodrede kun eller overvejende med tørfoder, men det kan jo skyldes som Maj-Britt skriver, at det var vældig dyrt. Det husker jeg til gengæld ikke.
Hjemmelavet mad :-)