{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.251 visninger | Oprettet:

Hundekobbel/line til tre hunde? {{forumTopicSubject}}

Ved nogen af jer hvor man kan bestille et sådant hundekobbel med plads til tre hunde?

Eller nogen der vil dele gode/dårlige erfaringer med sådanne?

Jeg får hund Nr 3 til sommer, og jeg går egentligt oftest med hundene løse når det er muligt. Dette kobbel vil altså ikke være det vi bruger mest, men praktisk når jeg skal have alle tre lige indenfor rækkevidde smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundekobbel/line til tre hunde?
  • #1   10. maj 2016 Det er disse to herligheder der skal dele snoren med.........

profilbillede
  • #2   10. maj 2016 En af disse lækre whippet hvalpe smiley

profilbillede
  • #4   10. maj 2016 Det kunne det nok godt, Ulla. Derfor håbede jeg egentlig at man kunne få nogen som var regulerbare i lengden - men nu bliver jeg måske lidt krævende smiley
    Det er selvfølgelig muligt at have dem to-en smiley

• #5   10. maj 2016 Jeg har ikke prøvet det før, men jeg ville tro at mine drenge ville ende med at lette ben op af hindanden smiley Og så går mine hunde sjældent lige ved siden af hinanden, det er kun når det går ligeud og der er pause i snuseriet. Jeg har før koblet to snore sammen når jeg har haft mere end mine to egne med, jeg synes tre snore er for meget når man ikke er vant til det, men i det tilfælde har hver hund jo haft en hel snors længde?

• #8   10. maj 2016 Jeg ville nøjes med at sætte de to små i koppel og have en selvstændig snor til whippen, hvis whippen ser noget spændende og trækker i linen, vil de to små få sig en flyvetur, der er overraskende mange kræfter i 15 kg. pindehund smiley

Cala har rykket vores ringtræner omkuld, der godt nok er et lille nips på 50 kg., men alligevel.

• #9   10. maj 2016 De to små har gået i kobbel før, og kan sagtens gå sådan - skal de rigtigt nyde turen, og de skal være i snor, så må de have hver sin. Heldigvis har vi mange områder i nærheden hvor vi kan gå frit smiley

Det lyder til jeg kan 'nøjes' med en dobbelt, og så bare købe en ny snor til whippeten. Vi skal ikke have nogen flyvende papilloner smiley

• #10   10. maj 2016 Jeg har enkeltsnore til mine, også da jeg en kort periode havde 4 whipper, snorene har så hver sin farve, så er det en hel del nemmere, at filtre dem fra hinanden.

Whipperne kan også have en tendens til at gå og nappe i hinanden, hvis de er kørt lidt op, med enkeltsnore, er det nemmere at flytte den "skyldige" fra de andre og med en hvalp vil du nok rende ind i en periode, hvor den finder det ustyrlig morsomt, at rykke de små i ører og haler smiley

• #11   10. maj 2016 Jeg synes i det hele taget kobbel er en dum løsning ... ( hundene går alt for tæt ) .
    Vil den ene til venstre har den anden bare at følge med ... 0g omvendt.
    Jeg har Lasse og Nanna i 2 alm. snore på 110 cm. ..... det kan man nemt styre med fingrene .
    Og så har jeg min nye hvalp på 10 uger i den anden hånd .... Den skal jo lære at gå pænt ... og det er umuligt at lære den , hvis den " danser" rundt i et 3-kobbel.
    Og eftersom både din ... og ... min hvalp bliver større end de andre 2 vi har... tror jeg aldrig , det kommer til at gå godt .... smiley

• #12   10. maj 2016 Jeg har prøvet 3 kobbel og det fungerer ikke hvis ikke de ved at en skal blive til højre, i midten og venstre. De kan jo ikke bare vikle sig selv ud som almindelig kobbel som bare drejer rundt i karabinhagen. Her er det jo selve snorene der vikles sammen.

• #13   10. maj 2016 Altså, jeg har et kobbel til to hunde, og den er guld værd - men jeg bruger den kun når hundene skal ud af døren og hen til bilen (og omvendt), altså ikke på gåture. Til det behov er den fantastisk.
    Mon ikke man kan finde sådan en til tre hunde på fx Amazon.co.uk? det var der jeg købte min.

• #14   10. maj 2016 du kan skrive en pb

• #15   10. maj 2016 Ville også nøjes med at have de to i samme kobbel og den sidste for sig smiley

• #16   10. maj 2016 Jeg har sådan et kobel til 3 hunde, og synes ikke at det fungerede ordentligt, fordi hundene kan trække afsted med hinanden, hvilket er ret upraktisk når de skal tisse/skide. Har også prøvet kobel til 2 hunde, det er bedre, men ikke optimalt. Så nu har jeg dem i hver deres snor. Det fungerer bedst for mig og hundene.

Kommentér på:
Hundekobbel/line til tre hunde?

Annonce