Kemisk kasteration {{forumTopicSubject}}
Vi er hårdt ramt herhjemme af "damer i løb".
Vi bor i et område, hvor der ligger tre boligområder, hvor man må have hund, og vi har en hundeskov + almindelig skov i baghaven, hvor der logisk nok kommer tonsvis af hunde hver dag. Jeg kan ikke gå mere end et par meter, imellem Louie skal stå lææænge og snuse og slikke tis i sig med tænderklapren og fråde om munden. Jeg synes både, at det er klamt, og jeg bekymrer mig også om smitte med fx lungeorm.
Her hjemme kan han slet ikke finde ro, stresser rundt og vil ud hele tiden. Det hjælper ikke at lukke ham i haven, det er tur han vil på. Og det værste er, at han piver konstant. Det er alt fra sådan en lys hvislen ud af næsen til, at han nærmest skriger. Når man lige kommer hjem fra tur, er der fred, og ellers går han i gang en times tid efter turen og fortsætter til man tager ham ud- det kan godt være en del timer, så det er ikke fordi han har lært, at det virker.
Vi er ved at blive sindssyge. Han kan ikke rigtig distraheres og træning, fodersøgning og generelt ting, hvor han skal tænke, er en by i Rusland.
Og nu tænker I garanteret, ja ja, sådan er det at have hanhund... Men det har nu stået på i fire måneder og før det har der også været lange perioder. Jeg frygter lidt, at det er naboens kastrerede hanhund, som dufter forkert - og det går jo ikke over efter en tre uger.
Jeg er meget lidt for at kastrere en hanhund på 10 år med underuld, men det er bare slet ikke rart at have hund mere. Det er en kæmpe belastning, og jeg kan næsten ikke holde ud at være i rum med ham. Man ville kunne bruge ham til at torturere krigsfanger. Så Lang historie kort: nu vil jeg gerne høre alle skræk- og succeshistorierne om kemisk kastrering, tak.
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 31 Hunde: 4 Annoncer: 8 Emner: 73 Svar: 4.132
Det er helt sikkert ikke en kastrat som er udløser til din hanhundsadfærd, så dumme er de ikke
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.226
feb 2006
feb 2006
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.968
Den ene var der super god virkning på, han lod tæverne være i et større omfang, og skulle ikke konstant dominans strinte hver meter, som før.
Pels ingen ændring, ej heller kropsbygning.
Den anden var der ingen ændring på, han var eget køns agressiv overfor en del, pelsen blev dog kedelig og mat, og han tog på.
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.935
apr 2015
Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 17
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
Så jeg ville også blot hoppe ud i den kemiske og se om der er en ændring efter et par måneder
jul 2007
Følger: 21 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.335
En god beslutning for vores vedkommende Hans pels har dog ændret sig. Ikke som sådan kedelig, men der er bare noget anderledes ved den....
Kemisk kasteration