{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.744 visninger | Oprettet:

Vil det virkelig være så slemt........?? Hundevogn...... {{forumTopicSubject}}

Terkel og jeg har altid gået mindst en god lang tur om dagen og helst væk fra området, hvor vi bor, ikke fordi vi ikke bryder os om området, men simpelthen fordi jeg synes det er vigtig at han kommer ud og oplever noget nyt, så vi ikke går i de samme dufte hver dag.
Det synes jeg jo vil svare til at vi læste den samme avis, hver dag hele vores liv.

Terkel er nu 8 år og han er TTA opereret i begge bagben for sprunget i korsbånd. Hans ene forben sidder ikke som det skal oppe i skulder knogler. Disse ting er alle medvirkende til at det ikke er et spørgsmål om han får gigt, men et spørgsmål om hvornår.

Jeg gør hvad jeg kan for at holde ham i gang og i top form.
Motion og Svømning så muskler og led holdes igang, ordentlig fodring så ingen overvægt og gode kosttilskud som omega 3 &6, glucosamin /msm /chondroitin, grønlæbede muslinger.

Terkel er begyndt at have dage, hvor det er lidt hårdere at komme i gang eller trætheden melder sig tidligere end ellers også skal der ikke så meget til før han får lavet et forkert vred, som resulterer i halten, derefter dyrlæge besøg, som beordrer korte Gåture og smertestillende.

Sådan en ordre fra dyrlæge, ændre jo ikke på min holdning om at alle vores gåture IKKE skal forgå lige omkring hvor vi bor, så jeg må bærer Terkel det meste af vejen for at komme til en "frisk og ny avis" og selv om hans vægt kun er 5, 8 kg så er det ski for hårdt for min ryg.

Så er det nu at jeg tænker, han skal da have en pensionist hundevogn. Sådan en som både kan sættes bagpå cykel eller som jeg kan skubbe foran mig, hvis jeg hellere vil gå.
Så kan vi jo stadig komme ud og gå som vi plejer og Terkel kan hvile, hvis han får brug for det...

Jeg ser gerne at Terkel bliver her mange år endnu og selvom han får gigt, skal han vel have lov til at leve resten af sit liv, som han altid har gjort, med at opleve nye ting hver dag.
Hvad så om han kommer hen til dem eller hjem fra dem i en hundevogn/trækvogn/klapvogn/trailer/stroller eller hvad man nu kalder disse vogne.

Vil det virkelig være så slemt........??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil det virkelig være så slemt........?? Hundevogn......
  • #1   28. apr 2016 Hvorfor skulle det være slemt?

• #3   28. apr 2016 Frygter bare de der negative bemærkninger...
    En hund har fået 4 ben for at den kan gå på dem......etc....

• #4   28. apr 2016 Din hund kan jo ikke går så godt.. Ved dig er det i mine øjne en god grund til at bruge den

• #5   28. apr 2016 Mennesker har jo også fået to ben til at gå på, og alligevel er der nogen, der må bruge hjælpemidler. Det ville man da aldrig tage fra dem.

Få du bare fat i en vogn og kør din vaps på tur. Hvis du og han er tilfreds, så kan det vel være lige meget, hvad totalt fremmede mennesker mener.

Nu går jeg ud fra, at det er sådan en vogn, han skal sidde i, ikke en, der er skruet fast på ham, som man ind mellem ser.

• #11   28. apr 2016 Jeg har to ben at gå på, alligevel bruger jeg to hjul under et cykelstel...

Jeg tror ikke at der bliver så mange negative kommentarer, som du frygter.
    Og hvis du ærlig siger, at din hund skal have lov til at se og dufte noget nyt, selvom den er for gammel til at gå til fjerne bydele, så gætter jeg på, at folk bare synes du er lidt overskudsagtig og gør noget, som lyder logisk...

Men jeg ville se på cykelanhænger, ikke fodgænger trukket, for du vil vel gerne hurtigt derud?

• #15   28. apr 2016 Lis selvfølgelig skal der være rimelighed i det, men hvis man bor et sted, hvor man skal gå langt for at komme til de spændende steder, så synes jeg, det er et fint alternativ til mere kedelige ture.

Og så er der jo hunde, hvor det at snuse er lige så vigtigt som at løbe meget, så man må jo vurdere sådan noget ud fra den pågældende hund.

• #16   28. apr 2016 Lyder som en god idé smiley en lille vogn som han ka hvile sig imens han lyder livet smiley
    Bedrevidne folk og deres kommentar skal du bare ignorere smiley dem slipper man alligevel ikke for smiley

• #17   28. apr 2016 Det lyder som en rigtig god idé! smiley

Men du må desværre forevente nogle trælse kommentarer en gang i mellem, og se bare bort fra dem. Tænkt på, at de ikke ved bedre.

• #19   28. apr 2016 Min gamle jack russell tæve fik en legevogn. Og hun elskede at køre i den. Hun var ikke god til at gå på asfalt på hendes gamle dage. Men når vi var kommet frem til hvor vi skulle gå tur, så kom hun ud, hun sprang faktisk ud af vognen. Når det så gik hjemad efter en ordentlig gåtur, ja så kom hun op i vognen og blev kørt hjem, Dumme bemærkninger? dem overhørte jeg, jeg vidste at min hund havde det godt med sit transportmiddel

• #21   28. apr 2016 Min Fifi ville elske mig, hvis jeg købte sådan en til hende smiley
    http://www.dba.dk/klapvogn-emmaljunga-chassis/id-1024043481/

• #24   28. apr 2016 Lis, Man får vist hurtigt lange arme, hvis man skal bære selv en lille hund langt, så det kan da godt være, at det ikke er så langt smiley

Men selv om turene bliver kortere end dem, hunden tidligere har kunne klare, så kan en kortere god tur sagtens være bedre for hunden end en længere og kedeligere. Igen hunde er forskellige, men jeg forventer da ikke at mine hunde kan gå lige så langt, når de er 12 år, som når de er 2. Det er da ikke aflivningsgrund.

• #25   28. apr 2016 Jeg synes da ikke at det lyder slemt smiley Dengang jeg ikke havde bil havde jeg en cykeltrailer. Jeg bliver dælme også træt af at gå de samme steder hver evig eneste dag og radius bliver altså noget større med en cykel. Og ikke alle hunde kan løbe 10-15 km ved siden af cyklen og så være friske på en lang gåtur i et spændende nyt område smiley

• #26   28. apr 2016 jeg ville så være typen der kunne finde på at lave humoristisk skilt til sådan en vogn og så sætte på.. f.ex. *Hundehandicapbil*, eller måske lave et stort skilt hvor jeg modificerede det gode gamle handicapskilt, sådan at der sad en hund i rullestolen.

Det vil med garanti afføde lidt smil og nogen helt andre spørgsmål og kommentarer.

• #27   28. apr 2016 kunne ikke lige lade være med at bikse et skilt sammen

profilbillede
  • #30   28. apr 2016 Nej, det var et eksempel. TS's hund er opereret i korsbåndet i begge bagben og har noget galt med det ene forben, så bevægelsesmæssigt kan den sagtens være på niveau med en gammel hund.

• #31   28. apr 2016 Ups, jeg fik vist ikke læst dit indlæg færdigt.

• #32   28. apr 2016 Nej det lyder ikke rart, men stadig vi andre som ikke kender hunden, kan jo ikke vide, hvad livskvalitet den har.

• #35   28. apr 2016 Jeg synes da det er en super ide, så hunden kan komme andre steder hen end de sædvanlige. Vi går meget i den samme skov, og ja der kommer nye dufte til, men synes stadig det er hyggeligt at tage andre steder hen med hunden, og hunden nyder også at gå ture andre steder end de sædvanlige.

Er der nogle dumme kommentarer, så skal du bare ignorere dem... Du ved bedst. Er i øvrigt vild med Kys min.... skilt smiley

• #36   28. apr 2016 Terkel er en frisk, glad og aktiv hund, han er på ingen måde kommet så langt, at han er på grænsen til aflivning, der er forhåbentlig mange år i ham endnu.
    I kan alle være ganske rolige, jeg kunne aldrig drømme om at trække noget i langdrag.
    Jeg mener, jeg er typen som tænker over om hunden dagligt kommer ud og opleve nye ting, tænker at det må fortælle jer lidt om hvilken slags hunde ejer jeg er ??

Men gigten er så småt begyndt at kigge frem, så han kan have enkelte dage, hvor det er lidt hårdt at komme igang eller hvor han bliver hurtigere træt.
    Terkel elsker at være ude og opleve nye ting, lave opgaver eller bare snuse rundt. Vi kan godt lide at komme f.eks i skoven, normalt kan han uden problemer gå der til, gå rundt derude og gå hjem igen, omkring 1-2 timer. Men nu er der nogle enkelt dage, hvor det er lidt for hårdt.
    Det er de dage vognen var tiltænkt.
    Ja det vil betyde at gåturen bliver kortere end den plejer, men det er jo det der er hele pointen.
    Nogle dage er turen NØDT til at være kortere og det er her jeg tænker: hvorfor kun gå rundt i bolig kvarteret, hvis vi kan holde fast i de sjove ture som foregår længere hjemmefra, ved at han så bare sidder i en vogn på ud eller hjem turen.

Kys min.... : det skilt er bare for sjovt.... Det er ikke utænkeligt at det kunne blive brugt, hvis det er ok?

• #40   28. apr 2016 Rikke du bruger bare løs - jeg lavede det til det samme smiley

• #41   28. apr 2016 Det lyder som en super god løsning, så hunden og dig stadig kan få nogle hyggelige og varierede gåture smiley
    Jeg stemmer for indkøb af hundehandicaprullevogn, MED smarte, humoristiske skilte smiley

• #42   28. apr 2016 Super ide

• #43   23. jun 2016 Ser at du ikke har Terkel mere. Det er jeg ked af at høre smiley

• #44   23. jun 2016 Zenta og Lailas moar:
    Det var godt spottet af dig.....!
    Men ja desværre er han her ikke længere.
    Han havde i en længere periode ikke rigtig ville spise og i starten forbandet jeg det med den varme, vi havde for noget tid siden. Han tog gerne godbidder og vand drak han også, plus han var frisk og glad som altid. 
    Men da det fortsatte og han begyndte at tabe sig,  samt kaste op,  tog vi til dyrlægen den 8/6.
    Han blive undersøgt for hjerte/lungeorm med negativ resultat.
    Dyrægen mente at det kunne være en maven infektion,  så han fik en pillekur...  Det så ikke rigtig ud til at hjælpe. Han fortsatte med at tabe sig,  så han var nærmest ikke andet end knogler. 
    Vi talte dagligt med dyrlægen og den 16/6 blev der taget en masse blodprøver,  som viste at Terkels levertal var alt alt for høje og hans blodprocent lå alt for lav.  
    Røntgen billeder af Terkels lever viste en stor hvid plamage, så vores dyrlæge ringede med det samme til Københavns dyrehospital og arrangerede scanning og biopsi dagen efter.  
    Dagen efter den 17/6 tog vi til Poppelstykket og Terkel blev scannet.  Denne scanning viste at der fra hele bagsiden af hans milt var udvokset en knude som var vokset over i hele leveren.  Leveren var nærmest indkapslet.  Det så meget skidt ud,  han var rigtig alvorlig syg.
    Dyrlægen ville ikke kunne lave en biopsi uden at åbne Terkel og da han havde så lav en blodprocent, frygtede hun at han gik med nogle indre blødninger,  så hun mente ikke at han ville kunne overleve sådan en operationen. Plus hele milten og leveren var så medtaget at der alligevel Ikke kunne gøres noget, lige gyldigt hvad biopsien sagde.
    Hun tilbud mig at give Terkel en måneds tid ekstra på nogle piller,  men det ville jeg ikke byde ham, da det ville kunne være blevet yderst smertefuldt for ham.
    Jeg vil også helst huske ham som rask og frisk,  så var jeg nødt til at tage den absolut værste beslutning jeg nogensinde har taget og lade Terkel få fred.
    Han nåede kun at blive 8 år 2 mdr 15 dage og med alle de operationen han har været igennem i sit korte liv, fortjente han at leve en masse dejlige pensionist år, men sin nye pensionist vogn.
    Men sådan blev det desværre ikke og jeg hader det uden ham. Hold op hvor gør det ondt.

• #45   23. jun 2016 Det er jeg virkelig virkelig ked af at høre smiley
    Hvor er det dog uretfærdigt! smiley
    Du tog den rigtige beslutning, når først de stopper med at spise og ender som skind og ben, ja så er det sku ikke længere værdigt.
    Tak for dit uddybende svar, jeg håber ikke at jeg fik trådt i noget og gjort tingene værre for dig, i såfald beklager jeg, det var ikke meningen.
    Kæmpe stort kram herfra smiley
    Og sov sødt Terkel smiley

• #47   24. jun 2016 Åh, hvor trist smiley Men ingen tvivl om at det var den rigtige beslutning at sige farvel nu.
    RIP Terkel.

Kommentér på:
Vil det virkelig være så slemt........?? Hundevogn......

Annonce