{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.166 visninger | Oprettet:

Hund overfalder: hundens fremtid... {{forumTopicSubject}}

Hund til psykolog efter angreb

23-10-06: 14:34 | af: pmol

En hundepsykolog skal nu afgøre, hvil­ken skæbne en bidsk schæferhund skal have. I lørdags bed hunden først en kommunal madudbringer og senere en 83­årig dame, der er mor til hundens ejer.

"Hunden er anbragt på et hundepensio­nat og kan dermed ikke gøre yderligere skade. Så skal hundepsykologen afgøre, hvad der efterfølgende skal ske med den," siger vagthavende ved Tønder Politi, Poul Kirsch.

Hundens skæbne kan blive alt fra et pålæg om, at den skal holdes i snor, til at den skal aflives.

Hunden gik til angreb i lørdags da en en 25-årig madudbringer fra Skærbæk Kommune forlod sin bil med maden til en 83-årig dame.

Schæferhunden, som den 83-årige passede for sin søn, sprang på hende og bed sig fast i hendes arm. Det lykkedes hende at vriste sig fri, men hun måtte hentes med ambulance.

To timer senere havde schæferen bidt en ny. Denne gang var det den 83-årige dame, der var blevet bidt i benet, så også hun måtte på hospitalet.
Kilde TV2

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund overfalder: hundens fremtid...
  • #2   23. okt 2006 Måske der er noget galt med hunde, den er syg eller noget.

• #3   23. okt 2006 Sygt. havde kørt direkte til dr. dyr og fået den aflivet

• #4   23. okt 2006 Men selvom den kommer tilhundepsykolog, og hun erklær den "rask" er det jo ikke sikkert den ikke bider igen...

• #5   23. okt 2006 Hvilken idiot lader også en kvinde på 83 år, passe så stor en hund??

• #6   23. okt 2006 Aflivning

• #7   23. okt 2006 Hvad hvis det var jeres hunde der "pludselig" af en eller anden grund kom til at gøre det evt. Er det så også nemt for jer bare at sige at hunden skal aflives?
    Når jeg tænker på "hvis" min hund kom til at bide en anden kan jeg ikke forstå hvorfor den gjorde det. Men tror da jeg vil have den til en hunde psykolog inden jeg overhovedet tænker aflivning.
    Men ved godt den her schæferhund har bidt 2 på en dag og det burde ikke have været sket.
    Hvad hvis det var jeres hund..- hva så?

• #8   23. okt 2006 Charlene ... Ja jeg ville ikke tøve overhoved og det kan Laila D bekræfte ... Og var det min hund var den aflivet ...

• #9   23. okt 2006 MGP: hvilken trudsel udgjorde den stakkels kvinde da for dit barn???

• #11   23. okt 2006 MGP: man udgøre da ikke en trudsel bare ved at gå ind - det er da en usikker hund eller en aggressiv hund der bider på det grundlag:-(

• #12   23. okt 2006 Hunden skælner vel ikke om den ene person er mere farlig end den anden - den passer sit arbejde ved at passe på 2 børn da de ikke kan gøre det selv!

• #13   23. okt 2006 Havde også rost min hund for det! Hunden har jo ingen anelse om det er en der kommer med kage til børnene eller en voldtægtsforbryder.. Synes det var flot gjort! Og når han så tilmed havde sagt at du kom om lidt og hun kunne høre hunden knurre..så går man da for pokker ikke bare ind..

• #14   23. okt 2006 MGP: det vil være totalt uacceptabelt i mit hjem - tænk hvis det havde været en kammerat - han vil jo udgøre samme "trussel"

• #15   23. okt 2006 Mener at ejeren og hunden nok er bedst tjent med en aflivning.

MGP......mener ikke din hund har gjort sit job.......den burde afvente situationen og hvis ungerne så kom i fare kunne den skride ind........min gamle schæfer/rotte stillede sig altid imellem ungerne og den fremmede......men gjorde intet men stod blot og holdt øje.............hvis den fremmede blev for "vild" i sine bevægelser så knurrede hun, men hun rokkede sig ikke en meter med mindre ungerne gjorde......hun trak dem også ind hvis de kom for tæt på vejen eller var på vej ud af indkørslen....boede forenden af en blind vej......

• #16   23. okt 2006 MGP: aflivede du din hund for det?

tja Men jeg ved at jeg ikke kunne aflive min hund med det samme før jeg havde prøvet at gøre alt først.
    Men jeg er også så glad for min hund at jeg hellere vil blive hjemme ved den end gå på arbejde.

• #19   23. okt 2006 En hund som bider fremmede mennesker bare forde at de kommer ind,ville jeg godt nok ikke have.
    Da jeg var barn havde vi en chæferblanding som lod alle og enhver komme ind når vi ikke var hjemme,men de kom ikke ud igen før vi kom hjem *s* Den bed aldrig,lagde sig bare ved døren og knurrede/viste tænder hvis personen gjorde forsøg på at komme ud smiley
    Det synes jeg var en god vagthund smiley

• #20   23. okt 2006 Ville da aldrig rose en hund for at angribe en person der ikke havde gjort noget - at gå ind i legligheder er alså ikke nok

• #22   23. okt 2006 enig Aslaug.........så kan de lære det *GG*

min onkel havde og 2 enorme rottweilere på hans gård......de havde trængt 2 diesel tyve op i en krog og hver gang tyvende rørte sig viste de hele gebisset.........de sad der i 7-8 timer og den ene havde tisset i bukserne da min onkel kom om morgenen og befriede dem........han ringede ikke til politiet da han mente de havde fået straf nok *GG*

• #23   23. okt 2006 Det er nok også sidstegang de to diesel tyve er gået ind til hunde *GG*
    Og ja de folk som prøvede at sidde alene inde samme´n med hunden,gik aldrig mere bare ind uden at sikre sig at nogen var hjemme *GG*

• #24   23. okt 2006 En hund der er trænet til at passe på huset ved at bide, skal da heller ikke sættes ud til mor på 83, når man ved der kommer madudbringer.... lidt idiotisk hvis det altså er det der er tilfældet....
    Hvis hunden bare umotiveret har bidt både madudbringer og gamle mor på 83... ja så.... ja hvis det var min, var den blevet aflivet... men min Zico er heller ikke trænet til at forsvare og hvis han var, så havde han ikke været hos mor på 83, når der nu kommer fremmede.

• #25   23. okt 2006 Min første boxer viste også hele gebisset og var klar til angreb, da min far kom hjem til hans lejlighed, hvor jeg var med mine børn. 2 af børnene var i gangen med hunde da min far kom ind og var iført tyk kedeldragt og styrthjelm. Hunden kunne ikke kende ham og han så ret skræmmende og truende ud. Hunde trak over til børnen og viste hele gebisset og knurrede kraftig. Efter lidt tid kom jeg ud i gangen, tog fati min hund og bad mi far om at tage hjelmen af så hun kunnegenkende ham. Se det er en rigtig vagthund - den ville først have bidt hvis min far reelt havde udgjort en trussel mog børnene - hun vist min far at hun ville angribe hvis han gjorde noget og var ellers afventende. Hun var faktisk så tændt at da jeg tog fat i hendes halsbånd, der sked hun tynd ud på gulvet - alligevel var der kontrol over hende og hun angreb ikke umotiveret

• #27   23. okt 2006 MGP

Der er det igen, den voksne der ikke hører hvad barnet siger, og hvis hunden har knurret bag døren er hun godt nok et fjols
    .

• #29   23. okt 2006 Aslaug....nej det gjorde de ikke......tror rygtet løb for han fik aldrig stjålet diesel mere ;o)

• #30   23. okt 2006 Da min far var ung var han udbringer for en købmand i Herning, som havde en vagthund (schæfer) ved navn Stella.... Alle kunne gå ind i butikken og på lageret på alle tider af døgnet, men det var kun de som købmanden havde sagt god for, som fik lov at gå derfra igen... en morgen havde de fundet 3 tyve høj oppe på en stabel paller inde i lager bygningen, og Stella lå ved bunden af stablen. Stella bed aldrig nogen i al den tid hun var "vagt" for købmanden.

• #31   23. okt 2006 Heidi Pitt

En person der braser ind i en lejlighed virker da truende. Så kan det godt være hun er hjemmesygeplejerske. Når døren ikke bliver lukket op, og hun ikke bliver budt velkommen af barnet, må hun pænt vente. Men som jeg siger, er det ofte et problem at den voksne ikke hører efter barnet.

• #32   23. okt 2006 En velafbalanceret hund nøjes med at true, med mindre modparten går til angreb

• #33   23. okt 2006 Og en knurren er ikke trussel nok? Ville da tage det som en angrebsgrund hvis hunden har knurret og hun vadede ind alligevel..

• #34   23. okt 2006 Jeg er enig med susanne....

• #35   23. okt 2006 MT: hunden er jo ikke blevet angrebet, bare fordi hun går ind - tvivler da stærkt på at damen har udsendt agressive vibartioner, hun var jo på arbejde og ikke på tyvetogt

• #36   23. okt 2006 ..............og heidi *GG*

• #38   23. okt 2006 Charlene og Lasse(for det meste Charlene) H: havde det været een af mine hunde, var den blevet aflivet promte,

• #39   23. okt 2006 nemlig rikke.....jeg mener også at der stod, at hunden angreb den 25 årige udenfor opgangen og forsvandt så igen.....og et par timer senere bed den, den 83 årige.........så den må ha været udenfor og ikke i lejligheden.

• #40   23. okt 2006 Susanne..Det er da stadig en trussel at hun brager ind selvom hun har fået besked på at blive ude..

• #41   23. okt 2006 *MGP *: jeg giver dig ret i den sag, hunden gjorde sit job,

• #42   23. okt 2006 MT: hvorfor pokker skulle hun da "brage" ind... hun lukkede vel bare døren op og gik ind - tvivler på at hun sparkede barnet eller hunden på vejen

• #43   23. okt 2006 Brage ind (for mig) = at gå ind selvom man ikke har fået lov.. så kan man liste eller trampe ind - jeg er ligeglad..

• #44   23. okt 2006 MGO pg MT: Jeg vil ikke acceptere at min hun bed i den situation. Tænk hvis det var en døv dame, hvis mand var faldet om udenfor - hun vil jo heller ikke udgøre nogen trussel og ville også have overhørt at hunden knurre - jeg mener at hunden kunne knurre og have stillet sig mellen personen og barnet, men burde have forholdt sig afventende, for at se om personen reelt var en trussel

• #45   23. okt 2006 MGO = MGP

• #48   23. okt 2006 MGP - jeg synes sg den er fair nok... og gud hvor er det nemt at sidde og dømme andre folks hunde i dagens Danmark !!

• #49   23. okt 2006 Bare for at klare eventuelle misforståelser... synes det var fair at din hund bed... ;o)

• #51   23. okt 2006 Mine hunde ville helt klart blive aflivet hvis de bed uden årsag, så der er ikke noget af rafle om. I shæferklubben hvor jeg har trænet var der en episode en aften der var træning. En af shæferne bider pluseligt ejeren i armen da han nykker i halsbåndet. Folk strømmer til og de får den til at slippe men skæbnen ville det at så tog den den anden arm. Hunden røg direkte til dr. dyr. Og sådan skal det være. Den havde bidt ledbånd og sener over i ejerens arm Det er fandeme sygt

• #52   23. okt 2006 Totalt uenig MGP.....ikke min opfattelse af en stabil hund........men kan forstå det ligger en del år tilbage.....så fred være med det:o)

• #53   23. okt 2006 Men hvis der kom uventet besøg som indbrudstyve ja, så er jeg kold. Jeg siger tit hvis jeg høre noget i haven og hundene er på mærkerne. TAG RØVEREN. og er der en en dag tjaaa, så kan jeg kun forsvare hvis de bider

• #54   23. okt 2006 Det er en helt anden sag linda........jeg tror heller ikke en evt. indbrudstyv ville få det for nemt her.......eller en overfaldsmand på gåturen...........jeg går de mest skumle steder og føler mig 100 % tryg...........men jeg ville ikke bryde mig om, at hun fløj på tømren, som vi har gående her i disse dage...........ham er hun totalt ligeglad med og hun sover bare.

• #55   23. okt 2006 MGP. Burde din hund ikke kunne fornemme om der var fare på færde? Tror seriøst min vill gø op om komme stormende. men bide NEJ.

• #56   23. okt 2006 Sussi. Sådan skal det også være. :O)

• #57   23. okt 2006 uha jeg kan selvfølgelig ikke sidde her og sige hvad jeg mener burde gøres ved netop den hund... men en ting er sikkert hvis snoop bed nogen så er det direkte til dyrlægen og få en sprøjte, jeg elsker den hund som var det min søn, men jeg vil ikke have en hund jeg eller andre ikke kan stole på.... og har den først bidt en gang, så er der stor mulighed for at den gør det igen...

• #58   23. okt 2006 Før jeg fik Zenith "lånte" jeg tit mine forældres retrievere. En dag banker det på døren. Jeg er alene i mit hus, kun med hundene. Uden at vente på at jeg lukker op går vedkommende selv ind... Den ene hund, en ganske godmodig og fredsommelig flatter, springer direkte på manden og bider ham i armen.

Se jeg synes jo det er i orden - i andre synes formentlig hunden prompte skulle slagtes på stedet !!

• #59   23. okt 2006 Frøken D: Jeg har intet sagt om aflivning - jeg vil bare ikke acceptere den adfærd og vil da slet IKKE rose hunden for det. Vil stadig mene at hunden skal larme op og evt virke truende og så se om manden har ren mel i posen

• #60   23. okt 2006 Jeg synes det er helt i orden at en hund bider hvis folk bare går ind.
    Alle jeg kender ved at Frigg gør det hvis ikke jeg er hjemme, så ingen går ind her hvis bilen ikke holder i indkørslen og døren står åben.

Det er vel et eller andet sted hundens opgave/job at passe på huset:-)

• #61   24. okt 2006 Nu ved jeg ikke præsist hvad der skete i sagen om schæferen, men min hund skulle ike bide uden grund mere end en gang, så var den sendt til de evige jagtmarker.

Hvis folk går ind i mit hjem uden min "tilladelse" så er det ikke Moniques job at passe på hverken børn eller hjem, det er mit ansvar, altid mit ansvar.
    Men jeg havde ikke aflivet hende for at sætte sig i armen på personen der kom ind uden "tilladelse" (nu tror jeg så ikke hun ville bide, men man ved aldrig)

• #62   25. okt 2006 MGP: Jeg mener at Ikke engang en indbrudstyv må bides, og hvis han bides kan han lægge sag an og kræve hunden aflivet!! Uanset om han er inviteret eller ej. Det er forkert at ens hund bider!!! Man kunne måske lære sine børn, at man ikke åbner døren for fremmede, hvis man ikk lige er i nærheden!!!

Kommentér på:
Hund overfalder: hundens fremtid...

Annonce