Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Jeg skal have isoleret et skur 12.500 kr.
  • Kogeplade installation 600 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Almindelig rengøring i hjem 430 kr.
  • Bortskaffelse af afklippet hæk 900 kr.
  • Removing old sink and tap, attaching new sink and tap 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bravecto skadeligt?
  • #2   20. apr 2016 Intet medicin er uden bivirkninger -så det er da ganske sandsynligt, at det KAN give problemer -læs indlægssedlen, der kan du sikkert få et overblik.
    Det er self skide uheldigt hvis man er ejer af den hund der reagerer uheldigt -men jeg tror nu det er ret sjældent der er større problemer.

• #3   20. apr 2016 som Michelle siger, så er intet medicin jo uden bivirkninger.
    men jeg tror det er yderst sjælendt at så alvorlige ting sker. for ellers ville det jo ikke være godkendt.

vi mennesker kan jo også blive alvorligt syge eller ligefrem risikere at dø hvis vi reagere allergisk på medicin og ikke får hjælp hurtigt nok.

så i nogen tilfælde kan der måske også være tale om at hunden ikke har fået hjælp i tide som den burde.

• #4   20. apr 2016 Der er set seriøse bivirkninger på drægtige tæver, så de fleste reproduktionsdyrlæger fraråder Bravecto ifm drægtighed.

• #5   20. apr 2016 Læste et sted at de mange tilfælde der omtales skulle have haft en anden årsag. Om det er korrekt ved jeg dog ikke. Har ikke hørt om noget fra andre kilder.

• #6   20. apr 2016 Nexgard er godkendt til drægtige tæver

• #8   20. apr 2016 Jeg ved godt der kan være bivirkninger ved alt medicin
    Er enormt skeptisk og tager stort set ikke lægemidler (og læser indlægsseddler i et væk)

Har bare kun hørt positive erfaringer med bravecto, men derimod en del negativt ved pipetterne

• #9   20. apr 2016 #6 det er Bravecto også.

• Animaks.dk
    Animaks.dk Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 57
    #10   20. apr 2016 Alle loppemidler kan give bivirkninger og hvis man er uheldig - meget uheldig og din hund ikke tåler det præparat du giver din hund, så kan det give problemer og i nogle få tilfælde store problemer.
    Jeg forhandler IKKE Bravecto, så dette skal ikke ses som en reklame!
    Jeg har hver eneste dag, kunder der ringer eller mailer mig vedrørende dette produkt og spørger hvad jeg synes om dette osv.
    Det er svært for mig at udtale mig om et produkt jeg ikke kender indgående, men af de kunder jeg har talt med, der har prøvet Bravecto, er der kun meget få, der har haft bivirkninger.
    Så hvis du ikke er tilfreds med dit nuværende loppemiddel, synes jeg at du skal afprøve Bravecto... og igen, risikoen er meget lille for at din hund ikke kan tåle dette.
    Men som andre skriver, bør man være forsigtig med disse præparater, hvis man har en hund der er drægtig eller generelt svag.

Held og lykke med det.
    Mvh. Peter

• #11   20. apr 2016 Det var ikke for anbefalings skyld jeg postede det
    Bruger bravecto til mine hunde med stor tilfredshed, og skifter ikke smiley

• #13   20. apr 2016 hvorfor er det egentlig at det oftest er beagler man bruger til forsøg ?

• #15   20. apr 2016 Vi skal jo huske at midler mod lopper, flåter osv. ER noget ret krasse midler -det er jo noget der skal være giftigt nok til at slå krybende ihjel. Så det er jo ikke så underligt at man af og til ser at hunden får kløe eller ligefrem sår efter pipetterne, og det kommer ikke spor bag på mig, hvis der findes hunde der også reagerer skidt på pillerne.
    HVIS mine hunde kun en sjælden gang imellem havde en flåt, så brugte jeg ikke nogen af de produkter. Men man må jo veje for og imod, og eftersom risikoen for problemer, når de får 10-15 flåter i ugen (hvis det kan gøre det) i mine øjne er større end risikoen for en uheldig reaktion på pipetter eller piller, så fyldes vovserne altså med "gift" i sommerhalvåret. Mine har heldigvis ikke problemer med nogen af de produkter vi har prøvet.
    Men det burde ikke komme bag på nogen, at der vil være hunde der reagerer uheldigt på produkterne.

• #16   20. apr 2016 Der har ganske rigtig været grupper for og imod bravecto, især en gruppe,der himlede meget op om Bravecto og alt hvad det kunne medføre,senere i forløbet skinnede det igennem at adm. havde et andet produkt vedkommende hellere ville have kunder til..
    Mine hunde kan ikke tåle Advocate,de klør !!
    Vi brugte så Frontline,ingen allergi der,men det gav jo resistens..
    Der er biv. ved alt og at man ikke skal bruge Bravecto til gravide hunde,ja men det gælder jo også for humanmedicin,at utrolig meget medicin ikke bør gives til gravide og ammende kvinder.
    Vi er i hvertfald glade for Bravecto,uden Bravecto har vi 10-15 flåter pr hund pr dag.

• #17   20. apr 2016 Hvor der er virkning kan der også være bivirkninger. Begge mine får Bravecto 3 gange om året (vi springer vinter over). Det fede er at der skal ikke tages hensyn til hvornår de må komme i svømmehallen igen og man skal huske at tage Serestohalsbåndet af eller dryppe igen. Her får de en pille og så er det gjort.

• #20   20. apr 2016 De der utallige dramagrupper på Facebook skal man holde sig langt fra. Der er utroligt mange historier, men folk forstår kun sjældent kausalitet og endnu sjældnere at man ved medicin altid skal se risikoen for bivirkninger i forhold til effekten. Alle undersøgelser viser jo hvad der sker sådan generelt og hvis der er selv en meget lille risiko for bivirkninger, vil der stadig være mange der risikerer at blive påvirket af disse bivirkninger, når der er rigtig mange, der bruger medicinen. Tænk også hvor mange hunde, der bliver alvorligt syge af noget så basalt som foder!

Jeg har selv brugt Bravecto til begge mine de sidste par år og er yderst tilfreds.

• #22   20. apr 2016 Jo jo, det er jo kun godt at få så meget information som muligt. Problemet er bare at folk tit giver medicinen skylden for alt muligt, selvom det f.eks. ikke tidsmæssigt er opstået så man burde kæde tingene sammen.

• #24   21. apr 2016 Birgitta -men det er altså folks eget ansvar hvad de putter på nettet, og man kan hurtigt piske en stemning op, som slet ikke har hold i virkeligheden

• #26   21. apr 2016 Birgitta: Mener du seriøst at det er producenternes ansvar at gennemgå alle de mere eller mindre troværdige historier der florerer på de sociale medier??

Kommentér på:
Bravecto skadeligt?

Annonce