Den første hund {{forumTopicSubject}}
Når jeg tænker tilbage begik jeg rigtig mange fejl, da jeg fik min første hund :
1: Boede alene og var ved at flytte da hvalpen kom
2: Hvalpene var opvokset i en stald
3: Dobermann (lækker hund til en der har erfaring )
4: Hanhund
5:Jeg valgte at overhøre at det ikke er en hund for uerfarne ejere
6: Ventede for længe med at starte til træning. Han var 4 mdr.
Jeg valgte dobermann fordi jeg gerne ville have en stor korthåret hund, der kan sige VOV hvis der kommer nogen. Jeg boede alene på en gård med 1 km. til naboer.
Desuden ville jeg have en hund man kan træne til en høj grad af lydighed. Og så synes jeg at en dobermann er utrolig smuk.
Han var sød og rar om end lidt voldsom i kraft af sin størrelse og overstadige gode humør.
Desværre magtede jeg ikke at lære ham at være alene hjemme. Han splittede alt ad selv om jeg bare var på toilettet, så jeg måtte af med ham ham da han var lidt over 1 år.
Idag er han vagthund på en bilplads og trives godt med det. Jeg kendte den nye ejer godt i forvejen, men var ked af at skulle af med ham.
Hvordan gik det med din første hund ?
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Tina
jun 2005
Følger: 85 Følgere: 77 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.033
Vi har altid haft hunde derhjemme, og jeg var ikke ret gammel, før jeg fik mine egne, så jeg kendte alt til hvad det krævede at have hund.
Mine fejl er kommet senere i livet, hvor man åbentbart bliver for blødhjertet, og gerne vil redde hele verden.
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 74 Svar: 361
Men det var/er mig der træner Mulle.
Han var ikke nem i starten. Det var meget træning der skulle til.
Men hvis jeg viste dengang, hvad jeg ved i dag, så havde jeg lavet noget om.
Han havde været hos 3 familier inden vi fik ham. De sidste to måneder gik han i en tom kostald, og var kun i baggangen når ejeren var hjemme. Han var kun 13 måneder da vi fik ham.
Vi fik Mulle fordi vi syntes han var en sød hund. Og det er han stadig.
aug 2005
Følger: 55 Følgere: 54 Hunde: 3 Emner: 405 Svar: 4.881
Vi begik den store fejl, at han fik skæld ud når han kom hjem, efter at være stukket af ned i byen, hvor han elskede at bade i åen, som løber gennem byen.
Eller var han en rigtig dejlig og meget forkælet hund
apr 2005
Følger: 127 Følgere: 127 Hunde: 4 Emner: 408 Svar: 3.950
Den første var en voksen schæfer, jeg hentede på internat. Havde ham i 3 mdr, inden han satte tænderne i mig 2 gange...
feb 2005
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 145 Svar: 1.066
så opdragningen har jeg stået for, ved vores første hund som er Tølfi.
vi syndes da det er gået godt med ham , han er bare skide forkælet, måske lidt for meget *gg*
men inden vi købte ham satte vi os meget ind i hvad race det skulle være og hvad type mennesker vi er.
så derfor blev det mopsen, vi ventede 4 år ca. på ham fra opdrætter pågrund af der var mangel på mops, det var lang tid, men så var vi sq også sikker på at det var det rigtige valg af hund.
men 100% sikker kan man aldrig være for det er jo ikke alt opdrætter altid lige fortæller.
for vores vedkommen blev vi ikke oplyst om alle de skavanker mopsen kan have, så det kan være dyrt at have en mops.
og det skal jeg da lige love for vi har mærket *gg* men heldigvis har vi haft råd til det :o)
han er jo vores lille pus så alt for ham, bare han har det godt
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.810
Kæresten var vokset op med denne race og da jeg altid kun har haft store hunde omkring mig syntes jeg det kunne være sjovt med en lille en. Fandt ham i lokalavisen hos et ældre ægtepar der havde fået deres tæve parret med sommerhus naboens han.
Måtte aflive ham kun 8mdr gammel pga hjernebetændelse og voldsomme angreb af øremider, han blev aggressiiv.
Det viste sig senere at kun 2 hvalpe i kuldet blev over 1 år.
Stakkels hunde..
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.304
Min første hund var en rottweiler/hønsehund bla........en fantastisk hund som jeg knoklede meget med at opdrage.....gik til træning på begynderhold 3 gange.....men så var hun også dejlig lydig.....det var nok mest mig som ikke forstod at lære hende det ;o)
Hun ødelagde dog 4 springmadresser og diverse ting.....men det stoppede da hun kom ud af lømmelalderen.
Hun blev desværre kørt ned og dræbt i en alder af 3 år......vi var knuste i flere uger og vil aldrig glemme hende.......hun var så speciel og sov hver nat under min dyne med hovedet på sin egen pude imellem os.
feb 2006
Følger: 98 Følgere: 96 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 9.377
Den kom fra et internat....og var ikke renlig som etårig. Trine hed hun. Jeg var 14 år og gik med liv og sjæl op i at få hende renlig. Jeg gik ture med hende i tide og utide.......og hun var begyndt at blive renlig.
Hun knyttede sig meget til mig.....vi var altid sammen.....men en dag jeg var gået i skole så hun sit snit til at stikke af for at løbe efter mig. Hun blev desværre kørt ned på Jyllingevej.....og døde på stedet.....
Der blev et kæmpehul inde i mig efter hende.....øjjjjj hvor jeg græd i dagevis.......
Oplevelsen gjorde at jeg siden har haft et ømt punkt inde i mig for internathunde. Jeg kunne se at jeg kunne gøre en forskel.....og at det godt kunne lade sig gøre at få en rigtig god hund ud af det....men det koster arbejde......
Lise
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
feb 2006
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 189 Svar: 2.955
Med gode venner, hjælp fra familien og masser af tålmodighed har hende og jeg haft en dejlig tilværelse. På trods af alle advarsler om hendes race har jeg aldrig haft uoverskulige problemer med hende....
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.304
sep 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 173 Svar: 2.064
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.691
Da hundn var belevet et par år, var keg belevet interseret i hundesporten, den var i schæferhundeklubben, men desværre kunne jeg ikke få kåret eller andet med hunden, da den ikke havde stamtavle.
som 5 årigg døde hunden - ingen tænkte nærmere over hvad den døde af.
Men jeg vidste at den næste skulle være en med stamtavle - og sådan blev det - begyndte at indkøbe hunde fra Tyskland - som kunne indgå i den danske avl - på denne måde fik jeg så min egen kennel - havde 5 tæver hos mig og 7 tæver der var udstationeret. det forste i ca. 32 år - men for 15 år siden stoppe det - så i dag har jeg kun en hund.
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
Luna er min første hund.
Jeg bor alene med hende...
Fejl? Ja, jeg har da lært at en labrador ikke nødvendigvis er en nem hund. At jeg skal bruge bur til den næste hvalp..
Jeg har lært en masse om hundeadfærd på det sidste, og det er da noget jeg skal ind og bruge mere af ved nummer 2..
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Han var ved at drive mig til vanvid en overgang
feb 2006
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 761 Svar: 4.808
jul 2005
Følger: 22 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 116 Svar: 1.111
Tror min største fejl var, at jeg fik ham kun en måned inden jeg skulle til Egypten i 2 uger - så han skulle passes hos andre meget tidligt.
Jeg skulle træne ham rigtig meget i at å i snor og komme når man kalder - men igen har jeg trænet vores gamle schæfer gennem mine teenageår, så det var ikke den store udfordring - tog bare lidt længere tid grundet Zicos alder.
Jeg har haft ham 3 år nu - og det eneste jeg gerne ville lave om ved ham, er at det ville have været godt hvis han var kastreret - han vil gerne bestemme over andre hanhunde.
Den første hund