Medbringe hund ved aflevering hos dagplejer {{forumTopicSubject}}
Hej,
Her til morgen afleverer min kæreste vores søn i dagpleje. Da jeg havde fri tog jeg også morgenturen hen til dagplejer med barnevogn, kæreste og hund - vores dejlige 6 mdr. gamle Shar Pei.
Jeg stiller mig pænt i indkørslen med min hund i snor, og får hende til at sidde ned ved siden af mig imens barnet bliver afleveret.
Imens kommer en anden mor - som er ræd for hunde (ja - sågar hundehvalpe) - og skynder sig forbi os, som sidder pænt godt 4-5 meter i den anden side af indkørslen.
Vedkommende klager herefter til dagplejemoderen, fordi hun vil ikke have at jeg sidder der. Og foreslår at vi skal stille os længere henne ad vejen imens min søn bliver afleveret.
Har i nogensinde oplevet noget lignende? Og i så fald hvordan tacklede i situationen? I morgen skal jeg med ned og aflevere sønnen igen, og så har vi jo igen problemet.
Mvh Steffen.
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 64 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 1.135
Jeg venter self udenfor på fortorvet ved indkørslen og en mor kommer med sit barn, og spørger så om jeg venter på en fra huset, jeg siger self ja og herfra fik hun helt i selvsving for hun kunne ikke lige hunde og hun ville ikke tvinges til at være i nærheden af hunde bare fordi hun sku aflevere sit barn, her kommer min mor og dagplejemoren så ud fordi de hørte hun stod og råbte og skreg..
Dagplejemoren havde så ingen skrubler med at sige til denne højrøstede dame at hvis ikke hun ville aflevere sit barn fordi der sidder en lille hvalp pænt i snor ude på fortovet, ja så måtte hun sku se sig om efter anden pasning for der var flere som havde hund med ved aflevering og det er jo bestemt ikke ulovlig..
Endte så med at damen senere sagde undskyld til min mor. Og zambo var med et par gange senere
jan 2014
Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 1.172
jul 2010
Følger: 4 Følgere: 60 Hunde: 4 Emner: 32 Svar: 63
jun 2015
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 7 Svar: 451
Smilet.
Brugt girafsprog.
"Tjae. Du virker helt nervøs. Hvad kan jeg hjælpe med. "
Mange mennesker bliver medgørlige når man selv udstråler ro og overskud. Ikke provokere, ikke underdanig, bare ro. Behandl det menneske, som du selv ville behandles.
Hvis det er som jeg læser, en hvalp der er dækket af flere meter væk, så må der enten være en misforståelse eller en fobi.
... Jeg havde en interessant oplevelse for nogle uger siden. Unge gutter, der råbte og teedede sig som kun en teenager kan.
Det viste sig at 2/3 var opvokset i Afrika, i en by hunde var glubske rovdyr.
Det endte med en samtale om at læse kropssprog, de troefrtroede sgu at min hund var bidsk fordi den stak poten frem.
Den ene gut var sgu så lærenem / modig at han rørte hunden før de gik videre.
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.061
Det ironiske er at det er en folkeskole, så mange ikke-forældre lufter hunde på fodboldbanerne rundt om, men forældrene må altså ikke medbringe hunde
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1331 Hunde: 1 Emner: 204 Svar: 13.775
Den er så dejlig at jeg på ingen måde vil klage over den
okt 2010
okt 2010
Robin vill være en hund der stillede sig op og bjæffede af ALLE hunde der gik forbi, så ham ville jeg slet ikke tage med ved aflevering.. Jeg gjorde det få gange ved afhentning i skolen, men der vidste jeg at min datter var en af de sidste børn og at de andre med "vente-hunde" var blevet hentet..
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.395
apr 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Jeg stillede mig igen pænt væk - ca. 5-6 meter - og stod med min hund i 30cm line, altså helt tæt, imens hun sad på rumpen. Jeg har en meget rolig hund, som er god med mennesker, så hun sidder ikke uroligt, men til gengæld meget pænt. Jeg synes jeg viser så meget hensyn som jeg nu kan, uden at forlade matriklen så jeg ikke kan sige farvel til mit barn.
Jeg forventede at forælderen ville sige noget, men hun gik forbi i sikker afstand og prøvede at smalltalke ganske nervøst da hun gik forbi. Hun nævnte ikke hunden, hvilket undrer mig, for så ville det jo have åbnet op for dialog.
Egentlig havde hun aldrig nævnt hunden før. Det blev først et problem den dag hendes dreng ville hen og snakke med min hund.
Og nej. Jeg forlader ikke hund bundet nogen steder - ikke ved købmanden og slet ikke ved børnehaven.
Jeg tager selvfølgelig en snak med hende en dag jeg kan komme til det.
Dagplejermor sig at vi jo begge har ret til at være der - men nu er jeg hensynsfuld af natur, så selvfølgelig viser jeg hensyn - men jeg stiller mig altså ikke 25m længere ned af gaden!
okt 2010
apr 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
okt 2010
Jeg ville ikke selv tale med en der stod med en hund hvis jeg var bange for den, uanset hvor sød ejeren siger den er
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 37 Hunde: 9 Emner: 153 Svar: 4.940
Medbringe hund ved aflevering hos dagplejer