921 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Hunden halter Hunden halter

Min hund halter og vil ikke rigtig støtte på benet. Det kom på gåturen, men jeg så ikke at der skete noget.
Jeg har svært ved at vurdere om det kan vente til imorgen med at han kommer til dyrlægen og får smertestillende.
Hvad ville i gøre?

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hunden halter
  • #4   5. apr 2016 Minion- Jeg kan se på ham at det gør ondt, for det er meget lidt han støtter på det.
    Han har haltet et par gange før. Den ene gang var det en forstrukket tå, og den anden gang fandt vi aldrig ud af hvad der var sket. Men han kom i røntgen for at tjekke hans led og for slidgigt.

• #6   5. apr 2016 Charlie- Normalt gør jeg de samme. Men de to andre gange har gjort, at jeg alligevel gerne lige afventer lidt. Men det er værre nu end for 2 timer siden.

• #7   5. apr 2016 Min fik ondt lørdag aften, og haltede slemt, men kunne sagtens støtte på benet, vi vuderede at vi ville se tiden an til dagen efter.
    Næste dag haltede hun stadig men ikke så slemt som dagen før, vi gav hende noget smertestillende og vuderede at hun sagtens kunne vente til mandag, fordi hun kunne sagtens løbe langs hegnet når der kom noget spændende forbi, før hun fik det smertestillende.
    Mandag morgen var hendes halten fuldstændig væk, og i skrivende stund har vi intet set til det siden.
    Det skal dog siges at vi lokaliserede smerten til at være den yderste klo, og der var intet at se på den, så vi må konstatere at hun må havde slået den, og ligesom vi andre slår en tå, gør den ondt, men det går over på et par dage.
    Vi tog så derfor slet ikke til dyrlægen.

• #8   5. apr 2016 Jeg vil skylle poten. Den kan have trådt i noget salt (der ligger stadig salt på nogle fortove her i byen)

• #10   5. apr 2016 Jeg ville som minimum ringe til vagten og få smertestillende til ham.
    Det kan du sagtens. Det er sjældent de sætter ind med det helt store med mindre din hund har brækket benet.
    Men smertestillende kan de udskrive.

• #12   5. apr 2016 Det kan være alt muligt. Sidst jeg stod med en stokhalt hund havde hun slået sin ene albue.
    Men jeg har også stået med en halt hund nytårsaften der havde revet korsbåndet halt over.

• #13   5. apr 2016 Jeg har kigget under poten, og kan ikke se at der sidder noget fast.
    Jeg tror ikke de vil give os smertestillende uden at se ham først.
    Men jeg kan næsten ikke lokke ham til at gå nu, så jeg ringer til dyrlægen om lidt.
    Jeg kan ikke finde ud af hvor det gør ondt.

Har lige haft ringet og den dyrlæge der har vagt ligger 40 km væk. Det var da irriterende. Men jeg prøver at ringe og høre hvad de siger.

• #14   5. apr 2016 Prøv, jeg kunne godt få smertestillende uden at de så Zenta med overrevet korsbånd først.
    Jeg var bare så heldig at jeg ALTID har smertestillende hjemme, så jeg fik efter aftale med vagten lov at give Zenta, de smertestillende jeg havde hjemme til Laika.

• #15   5. apr 2016 Jeg havde set det an, men jeg har også en super pjevset hund. Som tror han skal dø bare han slår sig lidt. smiley

• #16   5. apr 2016 Fik du skyllet poten?

Da Robin fik salt i hans pote i vinters ville han slet ikke støtte på benet før saltet var væk

• #17   5. apr 2016 Har du prøve at mærke på trædepuden ved at køre fingerspidserne hen over dem? Lia trådte engang en torn helt op i trædepuden og den var ikke til at se med det blotte øje, men jeg kunne mærke den som en lille ujævnhed som jeg så kunne tage fat i med neglene og hive ud.

• #18   5. apr 2016 Så er vi hjemme fra dyrlægen af. Det er en forstuvet tå smiley
    Det er vist ikke unormalt at det sker igen efter det er sket en gang.
    Havde vi selv haft smertestillende, så havde han fået det, men det havde vi ikke.
    Jeg synes det var synd han skulle vente helt indtil imorgen eftermiddag med at få smertestillende.
    Det er svært at vurdere hvor ondt det gør, for nogen gange kan han virke lidt pjevset. Men ondt gør det jo, når han ikke vil støtte på foden.
    Er det ikke bedre imorgen, så skal der tages røntgen af foden.

• #20   5. apr 2016 Tak smiley

• #21   5. apr 2016 Hold da op smiley god bedring

Kommentér på:
Hunden halter

Annonce