Trim af cairn Trim af cairn
Hej alle
Som nogen måske har fulgt med i, så fik vi vores nye hund i onsdags, en cairn på 6 år.
Hun er strid i pelsen, og hun har ikke været trimmet i evigheder, så hun skal på fredag ved frisør.
Nu har jeg så set en video af trim, og øh.. jeg syntes ikke at nogle af hendes hår sidder løse
Kommer det ikke til at gøre herre naller? Det ønsker jeg jo ikke...
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 64 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 1.141
Jeg troede simpelthen det var løgn det hun bad mig om, men fik lynhurtigt lært præcis hvad der sku gøres og hvordan så det absolut ikke gør ondt på hunden
Det er faktisk super nemt, hvis du kan få en god hundefrisør til at trimme den første gang og du må kigge med så kan du sagtens selv fremover
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 387 Svar: 2.743
Ellers tak for ideen
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.169
Er det en misligholdt pels (at pelslagene er blevet lige lange) eller den har været klippet, så kan det tage nogle ganges trim, før pelsen er god igen.
Jeg har i går og i dag trimmet Citta, på billedet ses tydeligt hvor vi stoppede i går
Citta ligger/står stille og roligt, og finder det bestemt ikke ubehageligt.
jan 2010
jun 2013
Det er vigtigt du finder en sød og tålmodig trimmer der tager den tid det tager, måske dele det op over nogen gange, fx over en uge, hunden ikke går helt i sort, hvis den i forvejen ikke er vild med pelspleje.
Det kan tage adskillige timer med sådan en pels.
jun 2013
jan 2010
jan 2010
jun 2013
jan 2010
Jeg har fået anbefalet en trimmer, som jeg self. har googlet og andre her i Odense. Hende her får top-roser og virker meget kompetent. Giver sig god tid til at forklare og råde, og syntes jeg stiller mange gode spørgsmål.
Noget andet, jeg tror hun har noget sårværk i den højre forpote, inde imellem puderne. Men hun vil ikke rigtig lade mig kigge (det ligner der er en revne og måske lidt sliksår, af hvad jeg kan nå at se). Men det er lidt småsvært. Jeg vil helst ikke holde hende fast og tvinge hende. Hvad kan jeg ellers gøre? Milo er det nemt at se på, for han er lys. Hun er helt sort.
jun 2013
Lyder godt med trimmeren
Det duer bare ikke.
jan 2010
Hende her bruger heller ikke galge. Er det ikke meget godt?
jun 2013
Men med en hjælpene hånd så går det også fint
Øv med poten, det havde været rart at kunne se hvad der er
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.935
Jeg synes, galgen har fået lidt et dårligt rygte, som jeg ikke forstår. Hvis man står selv og trimmer, og hunden karter rundt, så er det altså uendeligt meget nemmere lige at sætte hovedet i en galge, eller som MLA skriver, hvis hunden er træt og sætter sig. Man bliver hurtigere færdig, og der skal færre korrektioner af hunden til, så det er jo sådan set kun win/win for begge parter.
MEN hunden skal jo vænnes til det, og man må ALDRIG gå væk fra et bord, med en hund i galge!! Men derudover så kan jeg altså ikke se, hvorfor den galge skal hakkes sådan ned...
Derudover nøj! hvor ser hun sød ud! Og temmelig langhåret
jan 2010
jun 2013
Følger: 4 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 37 Svar: 625
Jeg elsker før og efterbilleder..
Jeg trimmer af gode grunde ikke mine, men de er ikke altid med på ideen om at skulle ordnes.
Jeg kan klart mærke forskel på om jeg har den toldmodige hat på, eller den utoldmodige?
Og nogen gange så tager tingene bare et par dage her hjemme. Andre dage ligger de og sover samtidig med at de bliver ordnet. .??
Jeg snaker meget til mine hunde undervejs, og deler guffer ud, det hjælper meget. Og et par strækud pauser er heller ikke dårligt..
Jeg tror at pelsen driller fordi den ikke er blevet holdt, god idé med en professionel til det ihvertfald de første gange?
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 83 Svar: 7.451
Galgen kan være ganske nyttig. Om den er misforstået - nej, jeg synes snarere at den er blevet misbrugt (hunde parkeret på trimmebord i galge i MANGE timer på udstillinger er bare ikke OK). Hvilket formegentlig er årsagen til at den er blevet noget upopulær. Jeg bruger selv galgen i begrænset omfang og ikke med stram snor, mere bare for at sørge for at hunden ikke vender rundt når man ordner den i måsen. Jeg har altid gjort temmelig meget ud af at vende mine hunde til at det er helt OK at opholde sig på et trimmebord og blive trimmet, få klippet negle, renset tænder osv osv. Som ejer af en trimmerace skal man sørge for at lære hunden at pelspleje på et bord er OK; det har trimmeren simpelthen ikke tid hvis prisen skal holdes i et fornuftigt leje.
GIv os endelig en update når tøsen har været til trimmer
jan 2010
Det allervigtigste for mig er bare, at hunden ikke lider under det. Så heller sprede det over flere gange.
Og nu er hun jo lige blevet steriliseret (2 uger siden i dag), så pelsen ændrer sig også med tiden, og så skal hun vist klippes og ikke trimmes.
okt 2012
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 4 Emner: 21 Svar: 180
Vi har nemlig brugt en i odense som absolut ikke var god. Så vil da gerne vide hvilken det er så vi måske kan bruge den samme ?? Så slipper vi får at køre helt til nyborg nemlig.
feb 2013
jan 2010
Mette Marie: Det vidste jeg faktisk ikke.. Det har jeg bare fået af vide. Hun må gerne blive lidt mindre strid i pelsen
okt 2012
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 4 Emner: 21 Svar: 180
Så vi leder efter en ny ??
jun 2013
jan 2008
Følger: 79 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 100 Svar: 865
jan 2010
Tak Anne-Kathrine. Jeg elsker mine dyr som forældre elsker deres børn. Dertil går jeg også meget op i at gøre det "rigtigt" både med mad, kommunikation, helbred osv. Kun det bedste er godt nok til mine dyr - og de kommer altid i første række
feb 2013
jan 2010
Hun er jo ikke vant til det, og selv de hunde der er vant til det, stressede også kunne jeg se. Hun gik i stress lige med det samme, og hun stoppede ikke før vi kom. Men så var det væk, og hun var glad, og meget meget fin! Kæft hvor er den hund dog køn, nu hvor alt det lange er væk. Og bitte. Hun har også tabt sig 700 g, så hun vejer næsten optimalvægten nu.
Jeg skal nok lægge billeder ind, men de er desværre ikke så gode som virkeligheden.
Jeg er sku en smule ambivalent med den trimmerdame. De var både søde og rare, og var gode ved hundene. Arbejdet tror jeg sådan set også er rigtig godt.
MEN de har klippet hende ene negl ned i blodåren, og så sagde jeg jo at hun har en rød pote, med et sår i, så de kunne holde sig fra den. Da vi henter hende, får jeg af vide at det ligner svamp, og at den er rød og hævet. Hvad fanden.. jeg sagde jo at de skulle holde sig fra poten! Jeg føler der, at det er overgreb på min hund!
Og så er hun helt bar om møllen
Ang. poten, så ringede jeg så til dyrlægen, for at høre hvad vi kunne gøre, for jeg kunne jo ikke bare lige komme til nu. (og hvor hurtigt opstår svamp lige, hun blev tjekket ved dyrlægen forrige onsdag). Vi skulle vaske dagligt i en klorhexidinshampoo, som vi også bruger til Milo, lade det sidde i 5 min., og skylle.
Hvis det ikke virker efter nogle dage, skal hun derud.
Men det er satme svært at se, for hun er jo mørk nede i poten, så jeg ved ikke rigtig hvad jeg ser på
jun 2013
Hmm hvis du har bedt dem holde sig fra poten, og de både har klippet for langt og roder i den, så havde jeg nok også blevet lidt stram i betrækket.
Med godt lys på, så burde du kunne se hvad der foregår dernede i det sorte potedyb, men det kræver selvfølgelig at i kan få lov til at se.
Mht rumpen, så lyder det til at der er blevet trimmet vel rigeligt i bund, men det burde blive bedre til næste gang
feb 2014
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 1.206
Hun er meget yndig
jan 2010
Jeg ved jo godt at de skulle klippe pels ved poterne, men jeg syntes stadig at det er groft at de så stadig spreder hendes trædepuder når jeg fortæller at den er rød.
De ser gerne at ejeren ikke er der, for hundes skyld. Og objektivt set kan jeg sådan set godt forstå det. Men jeg ville da klart heller stå der. Jeg græd lidt da vi kørte hjem efter at have afleveret hende. Jeg ville ALDRIG kunne gøre det med milo.
jan 2010
feb 2014
Hun er helt ekstrem kær
jun 2013
jan 2010
Ja jeg ved ikke rigtig hvad min mavefornemmelse siger mig...
jun 2013
Hun vil jo nok lære stedet bedre at kende efter hånden, og reagere mindre stresset med tiden.
Du kan også lede efter en trimmer der ikke ligefrem lever af det, som derfor har mindre hunde og som tager sig tiden til den enkelte.
Det har været min bedste erfaring.
jan 2010
jun 2013
Og så vær ærlig og fortæl dem dine tanker efter sidste besøg
feb 2014
Har sagt det før, men det kommer lige igen. Hold nu op hvor er hun kær
jan 2010
Det er faktisk en rigtig god ide at køre forbi i ny og næ - tak MLA.
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.956
Men så smuk hun blev af at få al den pels af
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.956
Det er en holdning jeg godt kan lide, som er på hundens side!
At hun så smilte af mig da hun så hunden, og jeg småtudende fortalte jeg ikke kunne børste pelsen ud, og hun fortalte det jeg kom med var en lille hyggetjans for hende, så stod kontrasten lige som klar. Og hun gjorde sit arbejde fint, og forklarede mig lidt om pelspleje, som gjorde det lettere for mig frem ad med pelsen.
jan 2010
Jeg tror bestemt ikke at de er onde ved hende/dem. Overhovedet.
Trim af cairn