{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.016 visninger | Oprettet:

Kastrat erfaringer {{forumTopicSubject}}

Idag fik jeg min 9½ måneder gamle han kastreret.

Vil gerne hører om jeres erfaringer omkring vægt forøgelse, mv.?

Har i skiftet foder?
Har I givet mindre portioner af samme variant foder?
Er hunden blevet doven?
Har den taget på?

Hit me smiley
Dyrlægen blev ved med at sige det med foderet, han er jo så fin slank osv. nu - fik jeg ros for.
Så vil gerne hører jeres erfaringer, lige hvad I har lyst til at dele smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kastrat erfaringer
  • #1   17. mar 2016 Jeg måtte skifte til Kingsmoor pure diæt/let til Caos, fordi han bare skal kigge på noget spiseligt, så tager han på, men det havde han også tilbøjelighed til inden, trods en masse motion, men tilsidst fik han så lidt mad at han konstant var sulten, men efter jeg er begyndt at gi ham Kingsmoor diæt/let er det blevet nemmere at holde vægten, uden han virker sulten konstant,, hmmm måske jeg skulle begynde at spise det mad smiley ej ad smiley han er ikke blevet doven, ja han er faktisk som han var inden han blev kastreret, men hans pels har ændret sig, det ik så pænt, men pyt, han er dejlig alligevel

• #2   17. mar 2016 Tak Rikke
    Lige pt. får han stadig hvalpefoder, da han er rumænsk gadehund, så han har brug for "lidt ekstra" og dyrlægen sagde det var fint at kører det videre til han var over 12 måneder.
    Men nu er han så blevet kastreret...

Jeg håber heller ikke han bliver doven, eller tyk.
    Går meget op i mine hunde er slanke og har god figur, så frygter lidt han bliver en kommode med fire ben.

Må lige kigge på Kingsmoor du nævner smiley Tak..

• Emilie KP
    Emilie KP Tilmeldt:
    dec 2013

Følger: 4 Svar: 97
    #3   17. mar 2016 To af mine er kastreret og dyrlægen anbefalede at vi satte deres fodermængde ned med 10% så det gjorde vi. Men efter et par uger havde de begge tabt sig. (Nu skal det så også siges at mine bliver brugt til agility og er ret aktive). Tror man er nødt til at prøve sig lidt frem smiley nu får mine samme mængde foder som de gjorde før og holder deres vægt fint smiley

Mine er ikke blevet mere dovne. Jeg havde også frygtet at deres pels blev mærkelig men der har jeg heller ikke mærket nogen ændring smiley

• #4   17. mar 2016 Emilie, det lyder da skønt smiley

Håber også både pels og hans aktivitet, bliver som før operationen, da han forhåbentlig også skal bruges til agility smiley
    (bruger jeg også de to hyrdehunde til)

• Emilie KP
    Emilie KP Tilmeldt:
    dec 2013

Følger: 4 Svar: 97
    #5   17. mar 2016 Synes faktisk at den ældste af min tværtimod har fået mere fart på banen end han havde før - før havde han måske 60% opmærksomhed på banen og 40% på alt muligt andet - nu er det nærmere 80% og 20% smiley det skal også siges at han faktisk var fem da han blev kastreret så har jo kunne sammenligne hans pels før og efter og der er ikke sket noget mærkbart! Hvor den mindste var 1 da han blev kastreret så hans pels var måske ikke "færdig" endnu så der kan man måske ikke rigtig sammenligne, men han har altid haft meget pels så frygtede det lidt smiley men synes ikke den har ændret sig meget smiley skal siges at det er sheltier jeg har smiley

• #6   17. mar 2016 Ja min Elvis er korthåret, og iforvejen ret stiv i det. Så tror ikke pelsen bliver "et problem" det er mest vægten jeg er bange for smiley
    Men træner selv med 3 andre kastrater, de 2 af dem er der intet sket med pelsen, og den anden ligner en stor hårbolle (border), den er også ret tyk.
    De to andre (blandinger) de er fine slanke, og ingen pels problemer. Så det er vidst meget forskelligt.

• #7   17. mar 2016 Mig og kæresten har en kastereret hanhund og han holder vægten fint. Fodre med taste of wild og har gjort det længe. Jeg står ikke og tæller Gram så han får pr. Øjemål.

Og han er ikke blevet doven han er lige så fuld af krudt som han altid har været og han blev først kastereret i en alder af 5 år. smiley

Synes dog at han er begyndt at fælde mere. Det klare jeg ved at give lakseolie i maden og en børstning 2 gange om ugen når det er værst

• #8   17. mar 2016 Vi har ikke ændret noget ved Maliqs kost, han har faktisk tabt sig 1 kilo siden kastrationen, det hænger nok sammen med at han har Suri til at holde ham beskæftiget. Hans pels er blevet lidt mere strid, men det er det. Ellers er han som før kastrationen smiley

• #10   17. mar 2016 Jeg har ikke haft behov for kostændringer hos de hanner jeg har fået kastreret. Den ene boxer blev normalvægtig, efter at have været kronisk for tynd, men aldrig for meget.
    Ingen adfærdsændringer.
    Synes kun jeg bøvler med tæven der er steriliseret smiley

• #12   19. mar 2016 Tak for alle jeres tilbagemeldinger smiley
    Jeg ser også på de andre jeg har "på øjemål" synes jeg de tager på, får de mindre, og taber de sig lidt, ja så får de lidt mere..

• #13   19. mar 2016 Han får ikke anderledes foder/aktivering end hvis han havde været intakt.. Han er købt kastreret

Kommentér på:
Kastrat erfaringer

Annonce