2.204 visninger
|
Oprettet:
Foder til Fransk Bulldog? {{forumTopicSubject}}
Den dejligste FB pige på 12 mdr er flyttet ind hos os ??
Med sig havde hun en pose pedigree, men det har jeg ikke lyst til at bruge fremover. Selvfølgelig skal foderskifte ske langsomt, men hvilket foder vil I anbefale jeg skifter til?
Jeg har selv kigget på: Royal Canin Fransk Bulldog, Happy Dog Neusseland eller Afrika eller evt et Olivers produkt?
På forhånd tak for hjælpen ?
mar 2010
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 868
Der er rigtig mange, som fodrer deres Franske med Natures Menu. www.petzone.dk Det ligger åbenbart lidt til racen, at være kræsen.
dec 2012
Følger: 36 Følgere: 261 Hunde: 2 Emner: 34 Svar: 3.410
Jeg tror til gengæld der er en tendens blandt franske (og selskabeshunde-) ejere generelt til gerne at ville forkæle og pyldre om deres hunde. Og så ejes Petzone som sælger Natures Menu af en opdrætter af franske bulldogs...der er ret synlig, anerkendt og med mange fortalere for foderet...sådan breder den slags sig hurtigt
Jeg kan dog på inden måde se hvordan en sund og varieret kost er = hunden er kræsen.
Jeg er ret sikker på min ville æde hvad han skulle hvis jeg blot gav ham tørfoder. Det er bare ikke min foderfilosofi....og ja der er han måske "forkælet"....men det ville han være uanset race (og art..jeg var lige sådan med mine andre kæledyr)
Min får hver morgen to tre håndfulde grebet fra forskellige poser...og det er aldrig den samme blanding:
Orijen -fisk
Lukullus -to varianter...en med and og lam og en med forel og okse
Rinti max-i-mum - oksekød
Wolf of wilderness- lam
og Purizon -okse
Hver aften får han et måltid bestående af råt/ben/indvolde/fisk og evt. rester.
I aften står den f.eks. på et kyllinge overlår, en hønsefod (rå), 100g oksestrimler.
Dagens træningshaps: en fiskefrikadelle fra i går...
mar 2010
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 868
De skifter variant, når der bliver købt nyt mad. Det er ca. en gang om måneden.
Hvis hun får råt, så vil hun meget gerne spise.
jan 2005
Følger: 21 Følgere: 22 Hunde: 5 Emner: 5 Svar: 283
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
Han slikkede sine poter meget før og fældede helt vildt, det gør han ikke mere
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 196
dec 2012
Følger: 36 Følgere: 261 Hunde: 2 Emner: 34 Svar: 3.410
Og jeg synes egentlig ikke det er kræsent ikke at gide æde det samme sammenpressede savssmuld dag ud og dag ind. Derfor også min foderpolitik. Jeg ELSKER simpelthen at høre og se min hund nyde sin mad. -Han har i den grad fortjent den
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 93
Foder til Fransk Bulldog?