641 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Chihuahua og perserkat. Chihuahua og perserkat.

Hej....Karla er nu blevet 6,5 mdr., og det går rigtigt godt med hende. Men jeg og min perserpige Trunte har et stort problem med hende, så jeg vil høre, hvordan andre evt. har taklet det.

Sagen er, at jeg fra dag 1 har sagt nej Karla, og fået hende væk fra Trunte, hvergang hun "overfaldt" hende, selvfølgelig for at lege. Problemet er, at det nu har stået på i 4,5 mdr., og fortsat er sådan. Hun har længe vidst, at det må hun ikke, men gør det alligevel.

Trunte forsvarer sig overhovedet ikke, men ligger sig fladt ned og jamre, det er rigtig synd for hende. Havde hun dog bare hvæset og dasket Karla over næsen med kløerne ude, så eksisterede problemet ikke.

Jeg er nu nået dertil, at enten må jeg tryne Karla korpurligt med ryk i nakkeskindet, hvergang hun overfalder Trunte, for "komando" virker jo ikke. Men det synes jeg også er forkert og har ikke lyst til. Eller også må jeg finde et nyt hjem til Trunte, mod min vilje, for det kan ikke fortsætte sådan her for Trunte, det er rigtig synd.

Jeg har også en dværgkanin. Mens han dagligt er ude at løbe lidt rundt i lejligheden, har Karla snor på, for hun er jo helt vild efter at kunne løbe efter ham. Men den løsning er jo ikke brugbar i forhold til Trunte.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Chihuahua og perserkat.
  • #1   4. mar 2016 Stakkels kat. Nogle hunde duer bare ikke til katte. Men hvorfor skille sig af med katten, der var der først, fremfor hunden der kom til efter den tid?

• #2   4. mar 2016 Har givet Karla et alternativ til at "angribe" katten, altså vist hende hvad hun må i stedet for at skælde ud. Det er jo det samme man skal gøre hvis ens hvalp tygger i sko mv. man præsentere hvalpen for noget den gerne må i stedet for at fokusere på det den ikke må,

• #3   4. mar 2016 Ja, stakkels kat. Men det er også derfor, jeg spøger om råd herinde. Jeg holder meget af dem begge to og kan ikke bære at skulle af med nogen af dem. Men kommer det dertil, at jeg for Truntes skyld, bliver nødt til at vælge, bliver det hende, jeg finder et roligt hjem til uden andre dyr. Af den grund at der er mere "liv" i huset med en lille hund end med en perser. Men jeg håber at finde en løsning, så det ikke bliver nødvendigt.

• #4   4. mar 2016 Ok, så kasserer man katten, fordi hunden er mere spændende. Jamen fint da. Sorry men den slags går over min forstand. smiley

• #5   4. mar 2016 Ja, jeg har helt fra starten afledt hende med tøjdyr og rost hende, når hun så fortsætter legen med dem i stedet for katten.

• #6   4. mar 2016 Har du prøvet snor i Karla i en træningsperiode. Det ville give dig mulighed for at stoppe hend,e inden det går ud over Trunte, en understregelse af dit nej, og så øjeblikkelig ros, når hun stopper, samt tilbud om noget andet morsomt.

så længe hun har succes med at nedlægge Trunte, så stopper hun jo ikke af sig selv.

• #7   4. mar 2016 Ja, jeg føler også, at det vil være at kasserer katten, og det ønsker jeg ikke.

• #8   4. mar 2016 Har du prøvet at lukke hunden væk, i et par minutter, når den har gået på katten? Eller taget den i snor, og evt. bundet den, i et par minutter?

Hvis ikke hunden reagerer på dit nej, så er det ikke indlært godt nok, og i hundens verden er det så ok, at ignorere et nej. Det er du nødt til, at arbejde på, så når du har sagt nej, og hunden ignorerer det, så skal der falde en konsekvens. F.eks at lukke hunden alene i et andet rum, når den går efter katten.

• #9   4. mar 2016 Jeg vil prøve det med at give hende snor på, når Trunte er vågen (hvilket en perser ikke er det meste af dagen). Alt skal prøves i håb om det lykkes.

• #10   4. mar 2016 Hun accepterer et nej, men desværre går der kun kort tid, så er hun over Trunte igen, hvis Trunte ikke imellemtiden er hoppet op på et bord el.lign. Og hun er også så snu, at er jeg i et andet rum, kan hun jo bare "overfalde", for det er jo for at lege.

• #11   4. mar 2016 Altså hun skal jo slet ikke nå at komme over til Trunte, du bliver nødt til at gribe ind før det, hvis hun "får lov" til at kanøfle Trunte eller "får lov" til at løb efter Trunte, så bliver det til selvbelønnende adfærd og sværere og sværere at stoppe, fordi hun får noget ud af det, selvom du ikke vil have at hun gør det.

Så det er "nej", "nej", "nej" og stop hende indtil du er blå i hovedet - og har du brug for en pause, så have dem i hvert sit rum med lukket dør imellem.

Kommentér på:
Chihuahua og perserkat.

Annonce