Chihuahua og perserkat. Chihuahua og perserkat.
Hej....Karla er nu blevet 6,5 mdr., og det går rigtigt godt med hende. Men jeg og min perserpige Trunte har et stort problem med hende, så jeg vil høre, hvordan andre evt. har taklet det.
Sagen er, at jeg fra dag 1 har sagt nej Karla, og fået hende væk fra Trunte, hvergang hun "overfaldt" hende, selvfølgelig for at lege. Problemet er, at det nu har stået på i 4,5 mdr., og fortsat er sådan. Hun har længe vidst, at det må hun ikke, men gør det alligevel.
Trunte forsvarer sig overhovedet ikke, men ligger sig fladt ned og jamre, det er rigtig synd for hende. Havde hun dog bare hvæset og dasket Karla over næsen med kløerne ude, så eksisterede problemet ikke.
Jeg er nu nået dertil, at enten må jeg tryne Karla korpurligt med ryk i nakkeskindet, hvergang hun overfalder Trunte, for "komando" virker jo ikke. Men det synes jeg også er forkert og har ikke lyst til. Eller også må jeg finde et nyt hjem til Trunte, mod min vilje, for det kan ikke fortsætte sådan her for Trunte, det er rigtig synd.
Jeg har også en dværgkanin. Mens han dagligt er ude at løbe lidt rundt i lejligheden, har Karla snor på, for hun er jo helt vild efter at kunne løbe efter ham. Men den løsning er jo ikke brugbar i forhold til Trunte.
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1430 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 8.016
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 32 Hunde: 4 Annoncer: 5 Emner: 73 Svar: 4.135
jan 2016
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 18
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1430 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 8.016
jan 2016
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.515
så længe hun har succes med at nedlægge Trunte, så stopper hun jo ikke af sig selv.
jan 2016
feb 2005
Følger: 9 Følgere: 22 Hunde: 5 Emner: 80 Svar: 431
Hvis ikke hunden reagerer på dit nej, så er det ikke indlært godt nok, og i hundens verden er det så ok, at ignorere et nej. Det er du nødt til, at arbejde på, så når du har sagt nej, og hunden ignorerer det, så skal der falde en konsekvens. F.eks at lukke hunden alene i et andet rum, når den går efter katten.
jan 2016
jan 2016
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.000
Så det er "nej", "nej", "nej" og stop hende indtil du er blå i hovedet - og har du brug for en pause, så have dem i hvert sit rum med lukket dør imellem.
Chihuahua og perserkat.