Det der med at dele en hund ... {{forumTopicSubject}}
Ja, det går ikke så godt.
Jeg ved ikke, om nogen kan huske, hvor spændt jeg var, da jeg skulle have Maggie? Det er jo snart to år siden! (Tiden går alt for hurtigt) Men jeg bruger hende jo til agility, tricks, Dogdancing og forhåbentligt snart også besøgshund - og mor bruger hende til eftersøgning og redning.
Problemet er bare, at vi altid ender i enten sten-saks-papir eller en lettere diskussion over, hvems tur det nu er, til at have retten til at træne fx om søndagen, når jeg rigtig rigtig gerne vil til et kursus - men mor rigtig rigtig gerne vil til forsamling med de andre hunde i beredskabet ... Hmm.
Nu er det så gået så vidt, at vi simpelthen har besluttet os for at skrive os op til en hvalp fra samme opdrætter, som Maggie kommer fra. Så løser vi (forhåbentligt) dele-problemet.
Nu er problemet så bare, at jeg jo mener, at siden Maggie er min hund, som mor fik lov til at træne eftersøgning med - så skal jeg jo også træne noget med mors hund, men neeeej. Alt - ALT - er simpelthen udelukket, bortset fra tricks. Så nu skal den nød lige knækkes ...
Selvom jeg synes det er fantastisk, at mor er ligeså hundeintresseret som mig - så ønsker jeg NOGLE gange, at hun måske ikke var SÅ interesseret.
Andre der har samme puslespilsproblem?
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 15 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.571
Men jeg tænker da, at hvis det er DIN hund, så har du også førsteret. Ligesom din mor har førsteret til sin hund. Så hvorfor overhovedet diskutere hvem der skal hvad hvornår med hunden? :o) Hvorfor vil du overhovedet træne med din mors hund? Hvad skal den, som din hund ikke kan? :o)
sep 2011
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 43
Jaa, tror bare jeg vil have "kompenseret" lidt for, at mor nu har "lånt" Maggie - så vil jeg også "låne" hendes hund. Om det bare er mig, der er typisk teenager, ved jeg ikke.
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 15 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.571
Hvorfor vil du træne med den? Jeg tænker også lidt, at så gør der mere tid fra din egen hund, hvis du også skal til at træne med en anden hund - især hvis den anden hund mest er "bare fordi", uden noget reelt "mål" i træningen :o)
sep 2011
sep 2011
Det der med at dele en hund ...