{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalpefabrikker
  • #1   27. feb 2016 Tror ikke der er nogen herinde der kunne finde på det. Og at folk herinde kun kan sige negativt om hvalpefabriker. Desværre er det mange andre uvidende folk der kan finde på det i mangel af bedre viden.

• #2   27. feb 2016 Det glæder mig meget at høre, at brugerne her er blevet så oplyste smiley

Men du har jo nok ret i, at mange andre stadig støtter de steder, for ellers ville de jo alle have været nødt til at dreje nøglen om for længst.
    Jeg håber inderligt, at det sker en dag i den nærmeste fremtid!

• #3   27. feb 2016 Rimeligt ledende spørgsmål alligevel smiley

Jeg tror der er mange der køber derfra af medlidenhed - ikke fordi de mener det er den bedste måde at avle på.

Og så er det jo slet ikke alle hvalpefabrikker der ser ud som på billedet. Det er ikke altid så let at spotte, især hvis man ikke er så hundeerfaren, og kender faresignalerne.

• #6   27. feb 2016 Ida Kristine og Figo. Jeg tror, du har fuldstændig ret i, at der er de forskellige årsager, og ingen støtter jo fabrikkernes kolde jagt på profit af et ondt hjerte, men ligegyldigt grunden til at vælge hvalp sådanne steder fra, så er man ikke desto mindre med til at sørge for, at de kan fortsætte med at eksistere.

• #7   27. feb 2016 NEVER. Jeg ville aldrig nogensinde købe hund sådanne et sted. Og jeg fatter ikke at folk fortsætter.

http://www.tv3play.dk/programmer/jagten/676823?autostart=true

• #8   28. feb 2016 Tror at de fleste hvalpefabrikker først og fremmest sælger til uerfarne hvalpekøbere, og den type der ikke rigtigt gider at bruge tid og penge på at finde et godt sted.

De fleste erfarne hundeejere vil sortere den slags steder fra.

• #12   28. feb 2016 Tænk på hvor mange mennesker der tror, at kenneler er noget med en masse hunde, så med udgangspunkt i billedet foroven, så tror jeg, at hvis der er rent og pænt i boksene, og hundene ser almindelig velpasset og velfodret ud, så vil mange tænke, at det er sådan en kennel er. Altså helt almindeligt og ikke noget, der får alarmklokkerne til at ringe.

Hvis hundene står i bokse stablet oven på hinanden, så vil alarmklokkerne nok ringe, men den slags opbevaring af hundene får køberne nok ikke at se.

Jeg tror, det er uvidenhed i mange tilfælde, og så selvfølgelig dem, der skal redde en hvalp.

• #13   28. feb 2016 Jeg har netop oplevet en veninde købe hund fra et sted som, i mine øjne, var meget suspekt. Her var der ikke tale om en uerfaren 1. gangs køber men en meget klog køber. Jeg skulle i hvert tilfælde ikke fortælle hende noget som helst om at købe hund. Og netop det at køber mener at hun/han er klogere end alle andre synes jeg er tilbagevendende, når der er tale om, at købe hund fra trælse steder.

• #15   29. feb 2016 Jeg fik Cille for 14 dage siden. Hende og hendes søskende blev reddet i Jylland af min veninde. Ellers ville de blive skudt. Men fik en stor trang til at hjælpe et lille væsen, som har haft en forfærdelig start på livet. Så nu er Cille min.
    Men jeg ville normalt aldrig købe en hund fra "Hvalpefabrikker".

Min mor købte en lille Papillon for 13 år siden, fra et meget dårligt hjem. Hun købte den skønne lille hvalp af medlidenhed. Debbie som hun hed. Hun var verdens bedste lille myr. Hun var dejlig smiley

• #17   3. mar 2016 Ida.
    For det første, var det min veninde som kørte over og hentede de 7 hvalpe. De ville blive skudt, for ejerne ikke kunne komme af med dem, de havde ikke økonomi til de hvalpe.

• #19   3. mar 2016 Pia. Folk har forskellige meninger, og det må man bare accepterer.

• #20   3. mar 2016 Veninden har vel ikke betalt for de 7 hvalpe.

Jeg tænker vedkommende må have haft et ganske pænt underskud på det kuld.

• #21   3. mar 2016 Nej. Hun har ikke betalt for dem.

• #23   3. mar 2016 Og med lidt held har vedkommende lært det. smiley

Hvis man ikke får penge for hvalpene, er det nok knap så fedt med et kuld, og slet ikke pænt store hvalpe.

• #25   3. mar 2016 Selv om hvalpene var underernæret, så har det næppe været helt gratis at have dem.

Hvis veninden havde betalt for hvalpene, ville jeg også have været forarget.

Hvis man er så desperat, at man er klar til at skyde 7 hvalpe, så tror jeg ikke lige man laver et kuld igen foreløbig.

Kommentér på:
Hvalpefabrikker

Annonce