{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
741 visninger | Oprettet:

Tæve er evigheder om at vælge "pruttested" {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg har en dejlig tæve på 4 år (bl. mellem cairn terrier og tibetansk spaniel). På det seneste har hun udviklet en - for hundelufteren - irriterende vane med at bruge eeeevigheder på at udvælge det helt rigtige "sted", når hun skal af med mere end en tissetår smiley

Hun har altid været selektiv omkring, hvor hun gør det. Skal helst ind i buske/krat eller andre grønne steder, hvor man ikke lige kan se hende i gerningsøjeblikket. Men nu er det eskaleret:
Hun render rundt i cirkler (mere end hun plejer) og sjatpisser 5-6-7 gange inden hun langt om længe sætter sig og "trykker til" smiley smiley
Der er ikke sket en forandring i hendes øvrige adfærd. Hun tisser kun 1-2 gange, når hun ikke skal mere end det, og der er ikke sket ændringer i hendes kost eller andet. Og hun er ikke i løb smiley

Er der andre derude, som har prøvet noget lignende? Og som kan forklare mig, hvorfor hun pludselig er blevet SÅ picky, når hun skal udvælge sit rette spot?

På forhånd tak for svar.

Venlig hilsen Mette

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tæve er evigheder om at vælge "pruttested"
  • #1   20. feb 2016 for mig lyder det som noget dyrlægen skal se på, ikke en irriterende vane.

• #2   20. feb 2016 Og hvad begrunder du det svar med?
    Hendes afføring ser ud præcis som den plejer, og hun skider hverken oftere eller sjældnere end før smiley

• #3   20. feb 2016 Manfred drejer også rundt inden han skal, men da han havde smerter drejede han mellem 5-6 gange rundt hvor i dag hvor han ingen smerter har er det en 1/2 til 1 hel omgang. Ville også kontakte dyrlægen..

• #4   20. feb 2016 Hvis man fx har lært hunden, at man går hjem så snart den har lavet, så trækker de gerne processen ud. Kan det være sådan noget?

• #5   20. feb 2016 jeg basere det på at hunde med smerter ofte ændre adfærd pludseligt og unormalt sjatpisseri og trængninger uden afføring gør alt sammen at jeg ville tænke blærebetændelse, betændte analkirtler so and so.. men beklager hvis du bare ville høre at din hund bare har en fix idé. Jeg skriver blot hvad jeg tænker.

• #6   20. feb 2016 Malene: hun skider som regel ca 1/2vejs på ruten. Men vi begynder selvfølgelig at gå i retning mod hjem, når hun har skidt, så det kan da nemt tænkes, at det er deri problematikken er. Det er dog ikke noget nyt, at vi gør det sådan smiley

• #7   20. feb 2016 Zarah:
    Der er ingen grund til at tage den tone på. Jeg var skam oprigtigt interesseret i at høre, hvorfor du mente dyrlæge var svaret. Hvilket du fint har uddybet nu, så tak for det smiley
    Hvis det var blærebetændelse, ville hun så ikke også tisse indendøre? Eller være mere krævende i forhold til at komme oftere ud?
    Kan man selv "føle efter" i forhold til betændte analkirtler?

• #8   20. feb 2016 Ansofie:
    Hvilke smerter havde Manfred? smiley hvordan kom det til udtryk og hvordan blev det afhjulpet?

• #9   20. feb 2016 Tager ikke nogen "tone" er ikke 15 år gammel.

Nej ikke nødvendigvis. En voksen hund ved jo godt det er forkert. Hvis mennesker har blærebetændelse tisser de jo heller ikke i bukserne.

• #10   20. feb 2016 Manfred har en tarmlidelse og han sked meget, men han han drejede og drejede og havde tit svært ved at finde det rette sted. Jeg tænker som Sarah evt en blærebetændelse

• #11   20. feb 2016 Så har jeg skullet rende til dyrlægen med Lasse hver dag i 10 år ...
    Han har ALTID drejet rundt om sig selv 4-5 gange inden han sætter sig " rigtigt ...
    Jeg kan rende rundt og samle en lille "klat " op ... indtil jeg ender ved den STORE "klat "
    Jeg synes da også , han er lidt længere om at finde det HELT " rigtige " sted ... jo ældre han bliver .... men det tror jeg ikke dyrlægen har noget bud på ... andet end at hunden bare ER sådan ... og jeg må leve med det .... smiley

• #12   20. feb 2016 ja og dit kodeord ligger i ALTID.. ts´ hund er pludselig begyndt på det.

• #13   20. feb 2016 Zarah ..... TS skriver .... " Hun render rundt i cirkler (mere end hun plejer) "
    Det regner jeg med betyder .... hunden har gjort det før ... men det er blevet oftere nu ....... Akkurat som med min Lasse ....
    Men ellers tak for hjælpen .... smiley

• #14   20. feb 2016 ... smiley

• #15   20. feb 2016 Ja, hun har alle dage drejet rundt, når hun skal skide smiley

• #16   20. feb 2016 Altså min tæve gør det også.
    Hun kan finde på at gøre anstalter til at sætte sig, men rejser sig så op igen, går lidt, finder et nyt sted ......
    Somme tider kan hun gøre det en 3-4 gange inden hun sætter sig og laver.
    Hun drejer altid om
    sig selv nogle gange og det har hun altid gjort, også som lille hvalp.

Dette med af finde det helt perfekte sted blev værre efter at hun blev voksen.

Min hund er sund og rask, så adfærden skyldes ikke sygdom eller smerter

• #18   20. feb 2016 Det jeg synes skiller sig ud ved dens adfærd er den sjat tisser 4-5 gange lige omkring det sted inden den laver

Min tæve er også lang tid om at lave hun kan også markere med sjattis på turene men fælles for de tæver jeg har nu og har haft er de to ting aldrig sker på samme sted/tæt på hinanden, som C.F skriver ville jeg nok køre omkring doktor dyr og få tømt analkirtlerne, vi har næsten lige fået det gjort på vores cocker der var 2 håndfulde trods han ikke havde kørt rundt på numsen herhjemme eneste symptom var han var længe om at lave.

• #20   20. feb 2016 Tak for alle jeres svar smiley
    Vi har lige haft en helt normal "tur på potten".
    Så jeg observerer hende over de næste dage, og hvis problemet tager til, så kører jeg et smut forbi dyrlægen, bare for en sikkerheds skyld.
    God aften til alle

Kommentér på:
Tæve er evigheder om at vælge "pruttested"

Annonce