{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.036 visninger | Oprettet:

Bambi på afveje :( {{forumTopicSubject}}

Som jeg tidl har fortalt er min have nærmest en rockerborg, dobbelthegn flere steder som skal forhindre hundene i at komme ud, især Anton smiley
Det skulle så også gerne forhindre andre dyr i at komme ind i min have, og det lykkedes vist ikke altid smiley

I går aftes lige før sengetid, gik det helt galt smiley
Tanten lukker Dana og Anton ud i haven til en sidste tissetur inden sengetid. Pludselig kan hun høre at Anton gøer på den ene side af huset... så på den anden side.... og så kan man høre ham nede i den anden ende af haven ( stor have ) ... Tanten tænker : Her er vist noget galt smiley

Hun åbner havedøren og går ud på teressen, og i samme nu lyder der et brag og lyden af noget gammelt træ der kvaser og knager, øjeblikket efter kommer en Bambi fræsende forbi med Dana og Anton lige i hælene smiley Den ramler på hegnet på den anden side af haven og så går jagten tilbage igen.

Så går den vilde jagt.... kl ca 22 om aften, Tanten i natsærk og sutsko, Bent i t-shirt og tynde bukser.... fræser efter vores hunde på kryds og tværs i gennem vores have, mens vi forpustet RÅWER på de dumme køtere som har blæst hjernen af i jagten på aftensmaden til i dag smiley smiley
Til sidst stopper Dana endelig midt på græsplænen, forvirret, vil gerne forsætte efter dyret, men vi kalder jo, til sidst kommer hun hen til Tanten, som får hende smidt ind.
Anton har fået dyret op i et hjørne ved den del hvor der er træhegn, og dyret springer over, mens Tanten får fat i Anton.
Lidt efter løber dyret ned af vores indkørsel, så der er nok ikke sket noget med den.

Men for hivlet en jagt, og de 2 tosser var godt godt fornærmet over at fik IKKE lov til at komme ud her til morgen, før det var lyst, og haven kunne blive checket, for brud på hegn og evt flere dyr smiley

Jeg har ikke fundet ud af hvor fanden den er kommet ind henne af, der er ingen brud på vores hegn smiley Men den kommer nok ikke på besøg igen efter den tur smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bambi på afveje :(
  • #1   20. feb 2016 Til den andet tråd, som er oprettet om denne tråd.
    Så er jeg godt klar over hvor højt de kan springe når blot de får fart nok på.
    De hegninger vi har lavet på 1,7 m er der aldrig dyr i, da det er for højt til at de kan sætte over uden fart. og ingen har endnu kommet strygende og sat over dem i fuld fart.
    Mit hegn om haven er 1,7 m, på nær den korte strækning mellem hus og jordkælder, der står et 1,2 m træhegn, som hundene ikke kan passere.
    Billede kan forvisses.
    dog er jeg ikke sikker på at det er der den er kommet ind, da det som sagt er meget tæt på selve huset, men den røg ud der, i hjørnet, hvor jorden er oppe i en højde på den anden side af hegnet, så hvis man hopper over er der 1,20 inde fra haven, men kun 30 cm på den anden side hvor man lander.
    Jeg vil tro den var slået ud, siden den ikke løb med det samme, den har sikkert beregnet sit spring på at der var lige så langt ned på den anden side, som fra hvor den satte af, så den er nok landet lidt hårdt .
    Den skal så være kommet ind enten fra sø siden , eller yderside mod strand, eller bagende, ingen af de steder kan den få fart nok på til at sætte over.
    sø-siden siger sig selv, yderside, mellem havehegn og foldhegn der flugter, er der kun 3 m, mellem bagende af haven og en dyb kanal er der kun 5 m.
    Så er den ged vist barberet, og emnet om MIG og MIT emne kan vist slettes igen !

• #4   20. feb 2016 Jeg ved ikke om den er kommet til skade, om de har hapset den, jeg kan kun se at der er lidt grå pels fra den på hegnet hvor den hoppede ud, men intet blod smiley

Jackie gjorde heller aldrig rådyrene noget, hun kunne ligge og kigge på dem når de stod i solnedgang og drak vand i vores sø smiley
    Men gik jeg tur med jackie i snor og vi mødt et rådyr på vores vej, så sagde hendes opførsel : DØØØØØØØ BAMBI smiley
    Hvorfor ved jeg egentlig ikke smiley
    Dana og Anton jagter dem både med og uden snor hvis de kan komme til det smiley

• #6   20. feb 2016 Her kan godt se forskellen på højden fra den til den anden side af hegnet, samt lidt af pelsen der blev siddende på hegnet smiley

profilbillede
  • #7   20. feb 2016 ...

profilbillede
  • #8   20. feb 2016 I betragtning af, at jeg har haft et rådyr til at stå og kigge ind af stuevinduet i tusmørket en meget tidlig morgen, så tror jeg godt den kan have passeret hegnet tæt ved huset. I fred og ro skræmmer hverken menneske- eller hundelugtene dem særligt meget.
    Jeg har haft et rådyr, der fødte sine lam få meter udenfor vores "kontor"vindue, det er den "rolige" side af huset - så du må ikke overvurdere deres angst og afstandsholden til menneskeboligen.

• #9   20. feb 2016 Kirsten : du har nok ret, men så har den også bare kunnet spadsere over hegnet smiley

Måske så også derfor at den søgte op i netop det hjørne for at komme ud, endda op til flere gange før det lykkedes at komme over hegnet .

• #10   20. feb 2016 Det kunne godt lyde til det, men så er det da også et nemt smalt sted at gøre rådyrsikkert, så sker det nok ikke lige igen.

• #11   20. feb 2016 Ja, enden på det bliver at vi fra lågen og hen til hjørnet trækker et trådhegn på de 1,7 m, det skal så også være nu, inden vores staude kommer op, for er den der, så er det umuligt at komme til for den bliver 2 m høj smiley

Kommentér på:
Bambi på afveje :(

Annonce