1.086 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Hundeejers manglende respekt! Hundeejers manglende respekt!

I dag var jeg hos optiker, hvilket man ikke er ret tit, da det som regel koster mange penge.

Historien som jeg har oplevet i dag, personalet i denpågælende butik holder af hunde, og jeg så billeder af deres hunde og selvfølgelig så de også billeder af min hund.

Snakken gik og så sagde jeg, når nu jeg skal hente mine nye briller tager jeg min hund med, da jeg har haft den med i butikken flere gange og min hund var velkommen, så I kan se den.

Så sagde ekspedienten, " har du ikke lagt mærke til skiltet, hunde ingen adgang" det havde jeg selvfølgelig ikke set.

Historien omkring deres beslutning er, at en kunde havde sin hund med, der skulle foretages synsprøve som tager lidt tid, kunden efterlod sin hund løs i butikken til stor gene for kunderne, der ikke var tryg ved hunden. Samt hunden gik hen og stillede sig an overfor kunder,der kom ind.

I stedet for at konfrontere kunden besluttede man at formene hunde adgang.

Hvad mener i om den pågældende hundeejer?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Garderobe 500 kr.
  • Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundeejers manglende respekt!
  • #2   9. feb 2016 Man har jo ikke styr på sin hund, når man sidder i et rum med lukket dør og får foretaget synsprøve og skal koncentrere sig om det.

• #3   9. feb 2016 Jeg syntes butikken er ude på et skråplan. Hvorfor ikke hive fat i pågældende ejer i stedet for?
    Hunde i butikker er jo hvad det er, mine kommer der ikke.

• #4   9. feb 2016 Jeg tror det er en undskyldning fra forretningens side....

• #5   9. feb 2016 Jeg spurgte netop om hvorfor man ikke konfronterede den pågældende kunde, det gjorde man ikke, det var jo en kunde.

Jeg svarede hvis det havde været mig, havde jeg givet den pågældende kunde en skideballe og smidt vedkommende ud.

Men men min ekspedient var tilbøjelig til at give mig ret, men chefen bestemte.

Den pågældende hundeejer er med til at gøre hunde endnu mere ildesete her i landet end de er i forvejen pga. hundeejeres uforstand.

• #9   9. feb 2016 Jeg ville aldrig tage Robin med ind i en butik..

Dels fordi han er så stor og hans hale er eminent til at slå alt ned, og dels fordi jeg bare ikke syntes hunde hører til i butikker.

Eneste undtagelse er dyrehandlere hvor der kun sælges udstyr.

• #10   9. feb 2016 Elton, det er det bestemt ikke, desværre.

Annie, mange butikker har desværreden holdning, kunden i situationen betyder alt, derfor ikke konfrontere. ( omsætning, fortjeneste)

• #11   9. feb 2016 Jeg skulle lige have arbejdet i den butik, så var jeg marcheret lige ind, og venligt påpeget at hendes hund er til gene for de andre kunder. Og at hun enten måtte tage den med ind til undersøgelse, eller tøjre den udenfor...

Og hvad er det for en ejer der lader sin hund ude af syne i en butik?? Man ville da heller ikke lade sit barn på max 5 år rende rundt uden at man har øje med det?? Hunden kunne jo smutte ud af døren ved en fejl. Eller lægge visitkort diverse steder ....

Har oplevet i dyrebutikken, at jeg gik forbi vores måtte og dér var en pincher uden snor halsbånd eller noget, godt i gang med at lægge 'en dej' der spurgte jeg også halvhøjt, pegende på hunden, undskyld mig, hvem ejer den hund her? Den er i gang med at pølle på vores måtte...

En flov ejer kom ilende, og samlede pænt op...

Vi er ikke sarte med uheld på gulvet, men vi har altså snorepåbud, af flere grunde, frisklagt dej er én af dem....

• #12   9. feb 2016 Det er muligt butikken ikke konfronterer kunden... men det betyder vel ikke de er så ignorante de lader det gå ud over alle andre kunder hvis hunde aldrig før eller efter har været et problem...medmindre de ikke ønsker hunde i butikken generelt!

smiley

• #13   9. feb 2016 Snor ville Robin også have på i en dyrehandel.. Han har en enkelt gang tisset op af noget foder, heldigvis noget af det i lufttæt pose.. Jeg gik også direkte ned og bad om noget at tørre op med, der var de så flinke at komme og gøre det (da de også havde en eller anden spray med også)

• #15   9. feb 2016 Oberstanassig jeg har flere gange været i butikken med hund og har været velkommen selvom min hund ikke hører til de mest velopdragne, eller mødt andre kunder med hund hvor de var velkommen..

Desværre har chefen for butikken besluttet at hunde er forbudt af hensyn til kunder der ikke bryder sig om hunde eller er bange for hunde, pga. af en enkelt tåbelig hundeejer.

Som det er her i Danmark er hunde uvelkomne de aller fleste steder, så det er en nem beslutning, det er jo indtægt det drejer sig om, og som hundeejer accepterer man det.

Tåbelige hundeejere kan ødelægge meget!

• #17   9. feb 2016 Isabelle, nu ved jeg ikke hvornår den pågældende chef er blevet ansat, men jeg er kommet i den butik gennem de sidste 10 år både med og uden hund og hundene har været velkommen.

Pga. en enkelt hundeejeres idiotiske opførsel vælger men at sætte skiltet op hunde ingen adgang, det vil jeg nok også gøre med den holdning man har til hunde her i Danmark af hensyn til min forretning.

• #19   9. feb 2016 Isabelle, det er noget vrøvl, man komme da ikke ind i en butik og slipper sin hund løs og så selv går ind i et andet rum og lukker døren efter sig og overlader butikspersonalet som en selvfølge at passe på hunden!

• #26   9. feb 2016 Elton hvis det er mig du mener, så har jeg selvfølgelig en profil her på HG. Eller send mig en PB, jeg vil svare dig.

• #29   9. feb 2016 Elton, ok

• #31   10. feb 2016 ??

Personligt spørger jeg i døren om jeg må have hunden med ind. Hun er faktisk god til at sidde pænt og vente, men da hun var hvalp ville jeg gerne lade hende se og lugte mest muligt, så der tog jeg hende gerne med. Og nu er det en vane.
    Hvis svaret er nej, er næste spørgsmål hvor hunden skal stå - hundekroge findes ikke altid..

Jeg er lidt ked af personalet måske ikke har sagt til. Men der kan være tale om alt fra en hvid løgn til at næste kunde havde svær allergi til "hundeejer fra helvede". Men siden ingen af os så det, kan vi kun gætte.

Kan jeg ikke have hunden med eller binde forsvarligt går jeg bare videre.
    Butikken har ret til selv at vælge hvem de lukker ind.

• #33   10. feb 2016 jeg synes helt bestemt det er iorden at forbyde hunde adgang, har selv været i guldsmedeforretning og bl, andet lavet huller i ørerne der var hundekrog udenfor og kunderne forstod det udmærket godt.....hvem bryder sig om skæve huller fordi en hund skulle "kigge med", ....vel?

• #34   11. feb 2016 HUller i ørene og hunde hører heller ikke sammen rent hygiegnemæssigt smiley

Kommentér på:
Hundeejers manglende respekt!

Annonce