Kosttilskud {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har en kastreret fb han på 2 1/2 år, som har to hemivertebrae i ryggen, hvilket har medført, at han er meget pukkelrygget og har tendens til stivhed med manglende fleksibilitet i ryghvirvlerne.
Han er frisk og frejdig. Vi går regelmæssigt til kiropraktor og fysioterapi/massør, hvor vi blandt andet træner waterwalker mm. for stabilisering af rygmuskulaturen.
Jeg vil jo rigtig gerne forebygge, så jeg forhåbentligt har ham i mange år endnu og derfor har jeg tænkt på, at supplere hans foder med et godt kosttilskud.
Jeg leder som udgangspunkt efter et tilskud, som indeholder MSM, glucosamin og chondroitin . Samtidig kigger jeg også lidt på grønlæbet musling.
Valget står pt. mellem disse to:
1: http://dyrelageret.dk/kosttilskud-til-hunde-69/orop-opti-joint-700-g-glucosamin-msm-og-chondroitinsulfat-super-tilbud-p3398
2: http://dyrelageret.dk/hundeapoteket-103/senior-310-g-svenska-dyreapoteket-p4350.
Jeg kender ikke nogle af dem, men kan læse mig frem til, at de indeholder det, jeg søger. Dog skal grønlæbet musling tilføjes til nr. 1.
Hvad tænker I? Har i andre forslag og/eller har I erfaring med ovenstående produkter?
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 8.003
jul 2007
Følger: 17 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 16 Svar: 170
Vi går 10 km gåtur hver dag og derudover er han fri 1/2 - 1 1/2 time i hundeskov, stranden osv. Han leger og springer rundt og er ikke mærket heraf i dagligdagen.
jul 2007
Tak for svar Jeg hælder også mest til senior, så derfor er det dejligt at høre andres erfaringer.
Han bliver barfet, da det er det, han fungerer bedst på.
mar 2015
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 2 Svar: 430
Ved godt det ikke var svar på dit spørgsmål - jeg giver ikke min franske noget som helst ekstra og skåner den på ingen måde - hun har 3 hemivertebrae i thorax regionen
jul 2007
Med stivhed menes der, at leddene ikke er fleksible og puklen er hård. Han bliver heller ikke skåner, men vi sørger dog for at hans rygmuskulatur er stabil, så vi hindrer eventuel forværring :).
mar 2015
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 2 Svar: 430
jul 2007
jul 2007
Kosttilskud