{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.685 visninger | Oprettet:

Løs hund - hvornår alarmere? {{forumTopicSubject}}

Jeg vil lige høre herinde, hvornår I vil ringe 1812, hvis I ser en hund uden fører og uden halsbånd, i f.eks. et ret tæt bebygget boligområde.

1 Vil du ringe straks?

2 Vil du forhøre dig hos naboer?

3 Vil du prøve at fange hunden og derefter forhøre i nabolaget?

4 Vil du lægge fremlysning ind på sociale medier?

5 Vil du lade som ingenting?

6 Vil du fange hunden, forsøge alle de ovennævnte?

7 Og hvis du vælger at fange hunden, eller har observeret den, hvornår vil du så ringe eller kære hunden på internat, f.eks.?

Eller noget helt andet? Hvad vil du gøre, hvad synes du er bedst? og hvorfor?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løs hund - hvornår alarmere?
  • #2   2. feb 2016 Rotterne - Så du vil ikke som det første, når du spotter den og evt. fanger den ringe til Falck, Poliiti eller 1812, før du har fundet ud af, om den bor i nærområdet? eller hvordan skal jeg forstå det?

• #6   2. feb 2016 Jeg ville selv prøve at observere og evt. fange hunden, tage den ind og så forhøre mig i nabolaget, om der er nogen, der kender hunden og samtidig lægge en fremlysning op på de sociale (lokale) netværk. Og hvis der ikke skete noget indenfor ½ døgns tid ville jeg kontakte 1218 eller køre den på internat.
    Hunden bor jo med stor sandsynlighed lige i nærheden.
    Ser hunden skadet eller udsultet ud, ville jeg ikke tøve med at ringe.

• #9   2. feb 2016 Har adskillige gange stået i situationen, og har forsøgt på at indfange den løse hund, hvilket desværre kun er lykkedes en gang, men der var jeg så heldig at hunden havde navneskilt på, og boede tæt på.
    En anden gang, kunne jeg ikke fange 2 løse hunde, men de fulgte efter mig, ind mod et hus, og væk fra landevejen. Det viste sig så at det var der de boede. Desværre var ejerne nogle idioter, som jeg mistænkte for at slå hundene smiley De begyndte i hvertfald at skælde ud, og jeg hørte et "klask", da kæresten slæbte hundene ind bagved smiley Jeg skældte manden ud, over at det ikke var hundenes skyld at de ikke havde sikret deres have med et ordentligt hegn. Og gik, med en rigtigt dårlig smag i munden smiley

De andre gange, hvor hunden ikke har kunnet indfanges, har jeg ringet til politiet, som desværre er pænt ligeglade smiley

Næste gang vil jeg prøve at ringe til 1812, så har man da gjort noget.

• #10   2. feb 2016 Keesha har også flere gange været smuttet herfra, men stort set alle her i området kender os (Keesha er trods alt 11 år og ret speciel - for andre især af udseende) og vi har boet her hele hundens liv. Som regel kommer folk bare med hende med en snor, de lige selv finder. Hun har altid halsbånd på, når jeg lukker hende i haven, men ikke inde i stuen, så hvis hun selv åbner havedøren, uden at jeg har opdaget de, sker det, at hun er stukket af uden halsbånd. Så kommer hun dog altid tilbage indenfor kort tid, med mindre andre (søde) naboer har fanget hende.
    Det skal lige siges, at jeg bor i et tæt-lav byggeri fordelt i små gårde med en masse stier, plæner o.s.v. og ingen tætbefærdede veje lige op til.

• #11   2. feb 2016 Ann-Marie - Uhh, det lyder heller ikke som en god oplevelse, hverken for hundene eller for dig.

Jeg vil dog stadig til hver en tid prøve at finde ejeren, for det er sgu da meget normalt, at en hund kan stikke af fra matriklen. Det er noget helt andet, hvis man gentagne gange ser den samme løse hund, eller hvis hunden er sky, aggressiv eller ser udsultet ud, så skal der selvfølgelig alarmeres/ringes til nogen.

• #12   2. feb 2016 Det var en rigtig skidt oplevelse, at opleve ejere reagere så idiotisk. Næste gang jeg indfanger en løs hund, kunne jeg godt overveje at køre den direkte til politiet, for at undgå konfrontation med ligegyldige/stupide ejere smiley

Har en anden gang oplevet en ejer, som ikke en gang beklagede at hans hund løb rundt midt på landevejen, midt om natten. Kunne ikke indfange hunden, men fulgte efter den ind på en ejendom, hvor den så bare stod og gøede ad mig, indtil ejeren endelig vågnede, og lukkede hunden ind. Jeg fik ikke så meget som et tak, fordi jeg var stoppet smiley

I de over 20 år, hvor jeg har haft hunde, har de kun været smuttet fra mig, ganske få gange (under 5), og jeg håber da, at hvis det skulle ske igen, at folk gider at reagere.

• #13   2. feb 2016 De gange jeg har set en har jeg enten kunne få fat i den eller fået at vide den bor i nærheden og den tit kom forbi.

Dem jeg har fået fat i har jeg kunne kigge på halsbåndet og ringe til ejer

• #14   2. feb 2016 ?

Jeg ville nok kigge på hunden og især kropssproget? Er risikoen for at blive bidt minimal, så lokke den til mig og se på halsbåndet og følge den hjem.

Humanum errerae est - eller noget i den retning?

Vi købte i første omgang, viste det sig, for spinkelt trådhegn til at sætte i hækken. En gang prøvede hvalpen at rende ud og lede efter mig på parcelhusvejen, omkring det tidspunkt jeg plejer at komme hjem fra arbejde.
    En anden gang så hun naboen skovle sne, juhuu, sne! Han skulle da hjælpes?
    Det er da fedt med gode naboer, de kom hjem med Saga efter få minutter. (Og så må man køre på byggemarked efter nyt hegn.)

En anden ting, er de strejfere, som er bidske.
    Jeg har hverken jagttegn eller riffel endnu, og desværre må man vist ikke selv mere, men hunde er faktisk rovdyr. Der ville være jeg ringe efter myndigheder. De er sjældne situationer, men det må være meget ubehageligt med bidmærker i andre dyr.

• #15   2. feb 2016 Prøve at få indfanget hunden og tage den derfra.
    Kort og godt smiley

• #17   2. feb 2016 Jeg kan tage udgangspunkt i det jeg gjorde sidst. Jeg fik fat i hunden, den havde ikke hundetegn, og gik rundt til naboerne for at høre. Ingen kendte hunden. Den fulgte efter mig og jeg mødte så en kvinde der heldigvis kunne have den i to timer indtil - jeg tror det var politiet? - kom. Det er noget tid siden så kan ikke huske hvem jeg ringede til.
    Men det er selvfølgelig kun hvis det er en hund, jeg kan/tør nærme mig.

• #20   2. feb 2016 Har prøvet en gang at en lille terrier stod foran døren hjemme hos min mor. Tror den havde fulgt duften af min søsters hund som var på besøg. Hunden havde ikke hundtegn på, og vi havde ikke set den i byen før. Vi gav den et halsbånd og en snor på, og så gik vi en runde i byen og spurgte dem vi mødt om de vidste, hvor den hørte til, men det var der ingen der gjorde. Så vi kørte 10 km til dyrelægen med den, og de aflæste chip. Da de ringede til ejeren, anede de ikke at den var væk smiley Men det var ikke ret langt fra min mors hus så vi tog den med tilbage og afleverede den hos ejer. Fik vi så meget som et tak? Nej..
    Men der var intet hegn om haven, og manden sagde, at den nok var blevet træt af at børnene legede med og sprang balloner.. Så bliver man altså lidt træt i hovedet, når man har brugt et par timer på at hjælpe hunden hjem - som iøvrigt var rigtig sød smiley

• #22   2. feb 2016 Isabelle - På den måde har vi også fået ny kat en gang. Vi havde kattelem og pludselig stod den i vores stue. Jeg satte den ud og låste kattelemme. Og efter et par timer var den gået. Men da jeg åbnede igen for, at vores egen kat kunne komme ind og ud stod den pludselig i stuen igen. Det gentog sig et par dage og vi kunne ikke slippe af med den. Så jeg tog den til dyrlægen og fik den tjekket for chip, men der var ingen, så jeg satte en seddel op ved den lokale købmand. Efter et par uger og ingen henvendelser, fik jeg katten neutraliseret og øremærket, og så var han min. Han var en skøn kat - det er ham på mit profilbillede smiley

• #24   2. feb 2016 Heldigvis var vores hankat fint tilfreds med at få en ny buddy der hjemme smiley Selvom de var ret forskellige smiley
    Men dejligt at kvinden blev glad for katten og den havde det godt smiley

• #25   2. feb 2016 Tror faktisk aldrig jeg er nået til at ringe til Falck/Politi eller noget, har forsøgt at indfange hunden, hvis det virker så spurgt omkring i nabolaget og virkede det ikke, så forbi dyrlægen og finde ud af hvor hunden hører til og kørt dertil og afleveret.

Er aldrig nået til at skulle holde på en hund i længere tid, så det har været nødvendigt at få den videre i "systemet", så ved ikke helt hvad jeg ville gøre hvis jeg stod i sådan en situation.

Min mor fik faktisk engang en ekstra hund på den måde - de var ude og køre et godt stykke fra hjem, en gravhund render ud foran dem, de fanger den og der er bare ingen i nærheden som vil kendes ved den, så den kommer med hjem, og bliver efterlyst ved flere politikredse, dyrlæger osv. og den har ingen halsbånd, chip eller noget og ingen vil kendes ved den.

Så til at starte med beholdt vi den, men senere kom den til min daværende tantes forældre, som havde mistet deres hund og gerne ville have en ny, så de fik den lille gravvuf. Ved faktisk ikke om hun er ved at være mæt af dage, er 12 år siden smiley Men min fætter har da fortalt gennem årene at hunden havde det godt osv.

• #26   2. feb 2016 sidste år fangede jeg faktisk 2 hunde og fulgte hjem.

Den første var en berner sennen der løb ved en temmelig befærdet vej, dog holdte den sig på fortovet. Jeg spejdede efter en evt ejer men intet var at se, da jeg kom tættere på hunden (var på cykel) kunne jeg se den var vildt stresset, store øjne, tungen langt ude af munden og fyldt med savl på hele brystkassen. Jeg kalder på den, den stopper men vil ikke røres. Det ender med jeg følger efter hunden i 1 km ca før jeg kan få smidt cyklen ind foran hunden så jeg kan få fat i halsbåndet, og derefter ringe til ejeren. Det viste sig så at hunden blev passet, og passeren havde lukket hunden ud på et område og ikke havde kunnet fange den igen, så han havde åbnet lågen fordi så kunne den jo løbe hjem, hvilket den så ikke gjorde....

Den anden var på samme vej, en mægtig glad golden retriever der mente den var guds gave til mennesket og at alle da gerne ville hilse på den smiley endnu engang var jeg på cykel jeg gik hen og hilste og spurgte så hunden om den skulle hjem også fulgte jeg ellers lige så stille efter og den løb selv ind hvor jeg så lige fortalte ejerne at jeg havde fundet den ved vejen. Den var så lige stukket af da jeg fandt den, og de havde lavet en del hegn forbedringer så nu skulle der ledes efter det nye sted den kom ud.

• #27   2. feb 2016 Tusind tak for alle jeres svar, og jeg kan se, at størstedelen af jer ville gøre som jeg selv ville: Prøve at indfange hunden og så først forhøre i nabolaget og/eller sætte et opslag op på en lokal FB-gruppe, og hvis det ikke giver "pote" ringe til Falck, politi eller 1218.

• #28   2. feb 2016 Grunden til mit opslag er, at min hund smuttede uden halsbånd (åbnede havedøren og viklede sig ud igennem min ellers sikrede have) Hun var uden halsbånd, fordi hun var inde og vi havde været på gåtur med sele tidligere.
    Nå men hun smuttede så, og der gik mindre end ½ time fra jeg opdagede, at hun var smuttet, til Falck ringede. Da havde han samlet hende op mindre end 200 m fra vores bopæl, tjekket chip og ringet! Som sagt bor vi i et tæt-lavt boligbyggeri, hvor mange kender hinanden og der er ingen stærkt trafikerede veje i nærheden. Jeg blev eddersmaskeme sur over at få en regning på 1400 kr. for at have kørt min hund 200 m. Så kunne madammen da godt lige have spurgt nogle naboer først! Hun er FB-ven med vores formand, og han kender stort set alle, så et lille opkald til ham havde været nok. Det har han senere skrevet til mig i en pb.

• #29   2. feb 2016 smiley Vidste ikke at man skulle betale for at falck hjælper.

Troede "højst" man kunne få en bøde

• #31   2. feb 2016 Jeg forstår så heller ikke helt, hvorfor du bliver sur over at damen har ringet efter falck ?
    Jo, bevares, de 1400 kr. kunne da have været brugt på noget sjovere. Men tænk sig hvis damen bare havde været ligeglad, og din hund var løbet ud foran en bil, og blevet alvorligt skadet smiley Så havde du stået med en dyrlægeregning, samt evt. erstatning til den uheldige bilist smiley

• #32   2. feb 2016 Cecilie, kig lige chatten på Fb.

• #33   2. feb 2016 Som jeg har skrevet tidligere, er der INGEN fare for at hunden rendte ud på en trafikeret vej, ej heller fare for, at den ville gøre nogen noget. OG damen havde jo netop indfanget hunden. Hvis hun var bange for hunden, kunne hun vel lade andre om at fange den, men hun er jo så lalleglad..... Det indikerer vel heller ikke en helt vildfaren hund.

Jeg bor i et boligbyggeri, som er et af de få i nærheden, hvor man må holde hund, så sandsynligheden for at den bor i nærheden er da stor!

• #34   2. feb 2016 Og hvor skulle damen så vide det fra ?

Hvis jeg render ind i en løs hund, så er jeg som regel på vej til/fra job, og har absolut ikke tid til at rende rundt og stemme dørklokker. Og der bliver min løsning altså også at kontakte 1812/politiet.

• #36   2. feb 2016 På åben gade til og fra arbejdet? Hmmm.... Så tror jeg bare jeg ville tænke (?) med mindre hunden var i fare tæt på en vej.

Isabelle - og den "nogen" kunne ligeså vel være naboen. Jeg bor i et område, hvor næsten alle kende hinanden, så det skulle saftsuseme mig være mærkeligt, om der ikke var en af naboerne, der kender min hund. Jeg ved, hvor stort set alle hunde i området bor. Ikke-hundeejere tænker måske ikke i den retning, men så kunne hun da bare lade min hund være eller kontakte nogle andre!

• #37   2. feb 2016 Det er ikke de sk**e 1400 kr, det er princippet! Min hund var jo kommet hurtigere hjem. Jeg ville da selv vente et par timer og først kontakte naboer, slå op på FB m.v.

• #42   2. feb 2016 Kan godt forstå du er bitter over de 1.400 kroner for at hunden er sølle 200 meter længere væk. MEN tænk nu hvis hun ikke kender dig, havde travlt, og vurderede det simpelthen var hurtigst at kontakte Falck?
    Tænker at det da er bedre at hun i det mindste reagerer og gør noget, frem for bare at lade hunden løbe smiley Nu ville jeg jo selv kontakte naboer, men det er jo kun hvis jeg rent faktisk har tid til det, kunne da personligt godt finde på at "overdrage sagen" når jeg havde travlt, hvis det var muligt.

Det er jo ikke alle der ved at det koster så meget at hente hunden, og selvom du ikke mener din hund er i fare så plejer jeg da (når jeg finder fremmed hund) at tænke at der er risiko for at hunden løber ud til større veje, så hun gjorde nok bare det, hun mente var bedst for hunden; at komme hurtigt hjem til sin ejer smiley

• #43   2. feb 2016 Helt ærligt, hvis madammen havde travlt, så kunne hun lade være med at fange hunden!

• #44   2. feb 2016 Havde vi boet i et meget befærdet område med veje, etagebyggeri o.s.v. så kunne jeg forstå det, men det var inde i en næsten lukket gård med græsplæner og stier og naturligvis boliger. Hold nu kæft for f****n. Har I aldrig haft en hund, der lige er smuttet fra haven og rendt ind til naboen eller genboen. NEJ jeg synes ikke jeg er hysterisk, for jeg vil sgu da ikke pålægge mine naboer en unødig udgift eller besvær, hvis jeg mødte en løs hund. Det er altså ikke København det her!

• #45   2. feb 2016 cecilie - Ja det var jeg, men nåede knap udenfor døren før der blev ringet, så der gik IKKE ret lang tid. .. max 20 min. fra jeg opdagede, at hun ikke var i huset mere og til sidst så den åbne havedør...

• #46   2. feb 2016 Jeg ved ikke om dit svar #44 er til mig men jeg synes da jeg skrev meget pænt til dig... smiley Ville bare sige at jeg nok lige så godt kunne have fundet på det, det er jo ikke damens skyld at det koster 1400 kroner, jeg vidste ikke det kostede så meget, og hun har vel nok bare tænkt at det var bedre end at lade hunden rende... kan uden tvivl godt forstå at du er bitter! Men jeg synes altså jeg skriver meget pænt til dig og får en bunke lort tilbage, ville bare forklare at jeg da sikkert selv kunne have fundet på det smiley

• #48   2. feb 2016 Øh ups og undskyld, hvis nogen føler sig trådt på. Nej, søde piger, jeg hakker ikke på nogen af jer overhovedet, men taler generelt!
    Jeg er dog stadig af den mening, at man godt lige kan gøre lidt i forhold til at forhøre sig i nabolaget, før man griber knoglen og ringer til alarmcentralen - Det er jo ikke en hund i livsfare for fanden!

Jeg ringer heller ikke 112, hvis en lille dreng på legepladsen er faldet og har slået sig. Jeg hjælper ham og forsøger derefter at finde ud af, hvor han bor, hvis jeg ikke ved det i forvejen, og så tager vi den derfra.

• #51   2. feb 2016 Hvordan skal man vide det giver ejer en ekstra udgift? Hvem der end har afleveret din hund har altså nok ikke gjort det med tanken om at du nu bliver bonget for 1400kr..

Det mest naturlige er vist at de rent faktisk har tænkt på hendes ve og vel...og det kan vel sådan helt reelt...aldrig være andres skyld at hun har løbet rundt uden halsbånd og navneskilt.
    Jeg siger ikke uheld ikke sker...men selvom ting ikke er med vilje, så risikerer man altså nogle gange man skal tage ansvar for det alligevel... smiley

• #53   2. feb 2016 Havde jeg haft travlt havde jeg taget den med til den nærmeste politi station...sådan helt reelt...jeg havde i hvert fald ikke sluppet den igen! Det skulle ikke være mit ansvar hvis den kom til skade...

Og det havde været velvidende at politiet tager 2000kr for en hund uden skilt...hellere det...end den kommer til skade...og det ville jeg da håbe ejer egentlig ville sætte pris på? o.O

• #54   2. feb 2016 Miemiv: Jeg går ud fra at I har veje der hvor du bor ? smiley Ergo er der også risiko for at hunden kan blive kørt ned.

Flot at damen reagerer, mange var måske bare kørt forbi. Jeg håber da at jeg er lige så heldig som dig, hvis nogen af mine hunde, nogensinde skulle tage på udflugt på egen hånd.

• #55   3. feb 2016 Jeg kan slet ikke se problemet.
    1400 kr. er da vand i forhold til at finde sin hund splattet ud på vejen.
    Hvis ikke man vil at andre finder ens hund, så må man jo sørge for at den ikke stikker af.

• #59   4. feb 2016 Jeg er godt nok lidt rystet, må jeg indrømme... Hvordan kan du tillade dig at hidse dig op og kalde den stakkels kvinde for "madammen", bare fordi hun forsøgte at hjælpe dig og din hund? Det er godt nok skræmmende, at man kan reagere sådan, bare fordi andre har et godt hjerte og forsøger at hjælpe... Herregud, det er da topmålet af egoisme. smiley Jeg kan godt forstå, at det er surt med de penge, men det skulle du da godt nok have tænkt på, inden du (gentagende) gange lod din hund stikke af...

FLOT gjort af kvinden - og hvor er det ærgerligt, at hun skal mødes af sådan en reaktion fra dig. Så er det kun mere end forståeligt, hvis hun ikke gider hjælpe en anden gang.

• #61   4. feb 2016 I skriver "gentagne" gange eller flere gange, så er det altså noget, der er sket nogle enkelte gange i løbet af de godt 11 år, jeg har haft hunden.
    Som skrevet før, er der ingen veje med stærk trafik i nærheden. Det er et meget stort område med nogle enkelte stilleveje ind til p-pladserne (hvor biler kører max. 10 km/t.) og ellers kun cykel- og gangstier.
    Jeg VAR ude at kalde på hunden, da jeg så, hun var væk. Det nytter sgu da ikke at rende rundt imellem 200 huse, hvis hun så står og vil ind. Jeg var på intet tidspunkt bange for, at hun var løbet langt væk eller helt ned til vejen.

Det er fandeme svært at sikre sin have, når hunden selv kan åbne døren. Og jeg gentager: Hun bliver ALDRIG lukket ud uden halsbånd med hundetegn.

Men jeg gider faktisk ikke forsvare mig mere, for I var her ikke og kender ikke området, og det naboskab, som ellers plejer at fungere. Alle de naboer/beboere i området, som har set mit opslag i en lokal gruppe, bakker mig op. Vi skal hjælpe hinanden smiley

• #65   4. feb 2016 Ok....så lad os sige at damen kendte hele dit område...hvordan skal hun vide din hund ikke løber LANGT væk? hvordan skal hun vide den ikke er faret vild og ikke kan finde hjem? hvordan skal hun overhovedet vide hunden kommer fra nærområdet?

• #66   4. feb 2016 Isabelle - Nej hun skal da ikke rende rundt til alle huse, men evt. bare spørge naboen.

Ja, jeg er nok en rigtig dårlig og ansvarsløs hundeejer, men jeg er jyde, og vi er ikke så "hurtige" til at panikke smiley

• #68   4. feb 2016 Jeg opgiver. Undskyld for dette opslag, men I får mig ikke til at ændre mening.

• #70   4. feb 2016 Nej NU holder I fandeme. Jeg skulle ALDRIG have nævnt at det var min hund.
    I kender ikke forholdene her. Døren kan IKKE låses, hunden er sikkert stille og roligt gået hen til en af de (få) naboer, som jeg ikke kender.
    Jeg er bare så p***e træt af, at man straks ser panik og ulykker. Slap nu af.

I må gerne fortsætte debatten, men jeg orker ikke deltage mere. Undskyld smiley

• #73   4. feb 2016 Jeg ville være totalt i panik hvis en af mine piger manglede!

• #74   4. feb 2016 Jeg ville gøre som jeg gjorde sidst jeg fandt en. En Lab han der løb rundt på en hovedvej kl. 1 om natten alene midt i en by. Indfangede ham. Smed ham i hundeburet i bilen. RIngede på i det eneste hus hvor der var lys og da de ikke kendte ham ringede jeg til politiet mens jeg kørte hjem.
    De spurgte om jeg ville komme med ham (30 km.) eller have ham på overnatning. Jeg valgte det sidste. Han blev installeret i kontoret og sov hele natten. Om morgenen mødte der et hold ind der kunne finde ud af at kæde efterlysning sammen med fremlysning (han havde været efterlyst da jeg ringede men ham der sad der kunne ikke finde ud af at krydstjekke åbenbart) og ejer kom og hentede ham ved 9 tiden. smiley

Det viste sig i øvrigt han boede 6 km fra hvor jeg samlede ham op så han var virkelig blevet væk.

• #77   4. feb 2016 HELT enig Cecilie! Jeg ville ikke være mig selv før min hund var hjemme igen.
    Og det er et splitsekund og hunden er ramt af en bil.

• #81   5. feb 2016 Jeg ville da også blive evigt taknemmelig, hvis min hund havde været væk længe, men nu er dette et ret afgrænset boligområde, og som det eneste indenfor ret lan g afstand, hvor man må have hund, så her er mange hunde. Ergo må det være logisk, at den første tanke er, at hunden lige er smuttet fra en af de andre boliger eller på en gåtur (sluppet ud af snoren, el.lign.) Jeg er stadig rystet over at folk ikke lige tæller til 10, før de handler. Det var sgu da noget andet, hvis den rendte nede ved en hovedvej (som andre har skrevet som eksempel).
    Som skrevet tidligere... Jeg ville til hver en tid lige forhøre naboer og lave et opslag. Hun kunne have lavet ét opkald: til vores formand. Han kender stort set alle i området OG vores hunde.

• #82   5. feb 2016 Men nu skriver jeg kun generelt fremover. Ja, jeg synes stadig det er åndsvagt at ringe til Falck, bare fordi man lige får øje på en hund, der vader forbi haven, eller måske kommer hen for at snakke.

• #84   5. feb 2016 Bor den pågældende dame i dit område, siden du automatisk går ud fra at hun er stedkendt ????

Jeg kommer vidt omkring på mine bilture, og ville da ikke ane noget som helst om et boligområde/ hundetilladelser i området, medmindre jeg altså kom der ofte/ boede der, og er hundeinteresseret.

Jeg synes at det er en ufattelig arrogant holdning som du udviser, overfor et mennesker, der bare har gjort sit bedste for at hjælpe en hund i nød. Og ja, en hund på egen pote, er i mit univers i nød. Din hund kan sagtens blive slået ihjel/alvorligt skadet, selvom en bilerne i dit område kører langsomt. Bare tænk på alle de små børn, der er blevet slået ihjel, fordi en bilist overså dem, og bakkede hen over dem smiley En bil er stor og tung, så din hund vil blive skadet, hvis den bliver påkørt, selv ved lav fart.

Og noget helt andet er, at det kan vel for filan ikke været så vanskeligt at montere en haspe, eller lign. så hunden ikke selv kan åbne låger/døre.

• #85   5. feb 2016 Problemet er for mig at se, Miemiv, at du går ud fra oplysninger som du mener kvinden burde vide; hunden har ikke været længe væk, den opsøger ikke større vej, formanden har alle numrene......
    Men hvordan skulle hun kunne vide, at hunden ikke løber længere væk, om den opsøger andre hunde (en risiko jeg personligt tager meget seriøst og reagerer prompte på), at hun bare kunne lade den løbe, at alle har hunde osv....? smiley

Jeg synes ikke det er fair at du bliver sur på hende ud fra de oplysninger DU har, hun er jo ikke tankelæser og hvor skulle hun vide alt det her fra samt have tid til det hvis hun havde travlt?
    Jeg tror slet ikke jeg ville stille spørgsmålstegn ved at min hund blev bragt tilbage af Falck, det er en ret naturlig ting at reagere på en løs hund og på den ene eller anden måde tilkalde hjælp - en kvinde opdagede en løs hund og ringede efter Falck, så hunden kunne komme hjem. Uanset området så kan jeg virkelig ikke se det dumme i det, og jeg mener jo personligt at det vigtigste er at nogen rent faktisk reagerede og hunden kom hjem smiley

• #86   5. feb 2016 #66
    Jeg er jyde m stort J, og den eneste gang en af vores hunde er smuttet ud af gården, gik jeg i totalt panik...........

• #88   5. feb 2016 Det blev ikke misforstået. Du kan være helt rolig smiley

• #90   9. feb 2016 kan kun sige jeg forsøge at komme i kontakt med hunden og derefter prøve at finde ejer .......

Kommentér på:
Løs hund - hvornår alarmere?

Annonce