{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.533 visninger | Oprettet:

Fodertråd- kræsen DSG blanding {{forumTopicSubject}}

Ja så blev det vores tur til at lave en fodertråd har ville lave den længe.

Vi har en Meget småtspisende og kræsen lille dansk svensk gårdhund på halvandet år som har været kræsen og småtspisende siden fødsel.

Hun er undersøgt hos dyrlægen, hun er behandlet med special ormekur og noget andet for maven hun skulle være sund og rask. Vi har efter dyrlægens anvisning prøvet give det samme foder så skulle hun nok spise når hun blev sulten hvilket resulterede i en hund der ikke spiste i nogen dage.

Vi har prøvet med menneskemad, forskelligt foder, vådfoder, ben, kød alt! De fleste gange snuser hun til det, rynker på næsen mens hun kigger på en af os og går. Ellers spiser hun to -tre mundfulde og rører det ellers aldrig igen, hun kunne godt trænge til mere fedt på kroppen. Vi squ lidt på bar bund.

Vi vil gerne have et godt ok billig fuldfoder til en lille aktiv hund som hende som godt kunne bruge lidt ekstra, må samtidig gerne smage godt for hunden..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fodertråd- kræsen DSG blanding
  • #2   24. jan 2016 Okay overdrev nok, det føltes sådan My bad Hun kom også til dyrlæge.

• #4   24. jan 2016 Måske kingsmore sport? 23% fedt og fedt smager godt.. Arion har også en til aktive hunde

• #6   24. jan 2016 #4
    det har vi næsten lige prøvet i en længere periode,det gad hun ikke /:

• #7   24. jan 2016 Ok, det var en skam.
    Måske nutra nuggets?

• #8   24. jan 2016 Her har det hjulpet at købe Essentials Nautical living og så sprede det ud i hele huset så han skal på jagt.. Han gider ikke æde det af sin skål mere..
    Før vi købte det foder, har vi prøvet alt muligt andet foder og kørt en lang periode med Taste of the wild og Olivers, som vi troede var sagen, men vi kan se nu, at det spiste han bare fordi der ikke var andet... Nu tigger han efter mere når han er færdig og vil ligeså gerne have sit foder som godbidder.. Pelsen er flot og lækker og hans mave og afføring er kommet fuldstændig i orden efter vi er skiftet.

På essentials hjemmeside, kan man bestille prøveposer af foderet til 15 kr pr pose.. De har str small og almindelig.. Small er meget, meget små.
    Den almindelige str passer fint til Cocio som er en cavalier..

• #10   24. jan 2016 Hvordan serverer I maden?

Nogle hunde gider ikke spise, hvis det ikke er sjovt. Nogle hunde skal ligesom have deres jagtgen aktiveret, for at kunne spise.
    Da min egen var yngre, spiste hun kun mad i foderbolde af forskellige arter, og som regel spiste hun, når vi lige var kommet hjem fra tur, hvor energien stadig var høj.
    Det kan også være en fordel kun at servere små portioner, så hunden når at blive sulten igen, inden næste måltid kommer.

• #11   24. jan 2016 Hmm altså det der har virket bedst er når den store Cc Coco står ved siden af og "savler" over Chicas mad så sluger hun det i sig men ellers ikke - kan godt være hun skal arbejde lidt for det men hvordan,
    Maden bliver lynhurtig uinteressant for hende?

Nutra nuggets er det for kræsne hunde? Har kigget lidt på det der hedder Kronch.

• #12   24. jan 2016 Jeg vil næsten sige, prøv alt andet end en kedelig skål med foder. Hvis hun spiser, når der er konkurrence, så er det vel ikke fordi, den er kræsen, så er det vel fordi den ellers ikke har incitament til at spise.

Spred foder ud på plænen, put det i en foderbold, i en colaflaske, brug det som belønning, når I træner, gem det i et viskestykke, i en dog-maze eller den der Green, der er utroligt mange andre måder at give foder på end at putte det i en skål lige foran snuden på vuffi smiley

• #13   24. jan 2016 Hun spiser det ikke fra plænen, leger tit kun med det og foderbold synes hun er sjov men det kun fordi den siger en lyd, hun spiser ikke foderet. Har prøvet at "snyde" hende til at tro det er lækkert og prøvet det som godbidder når hun er opstemt til leg eller tricks. Har prøvet at "spise/spytte" på det og gemme det men hun virker ikke til at ville arbejde for det eller æde det?
    Men som du siger i konkurrent med anden hund sluger hun det i sig - hvordan kan det være??

• #14   24. jan 2016 Den med konkurrencen synes jeg tit jeg hører. Det er vel meget naturligt at ressourcen spises når der er konkurrence, er der ikke, så løber resursen ingen steder.
    Jeg kender ind til flere med småtspisende hunde der er glade for wolfsblut Wild Duck small breed, men billigt er det ikke.
    Det er noget billigere i Tyskland, www.tiierisch.de fx.
    Ellers ville jeg variere kosten, have flere varianter at skifte imellem, incl forskelligt god vådfoder.

• #16   24. jan 2016 Mente nutra gold.

Se den på billedet. Min kollega bruger det mærke til sin grand d, han elsker det

profilbillede
  • #17   24. jan 2016 Godt nok ikke lige den variant hun bruger

• #19   24. jan 2016 Ja, alpha spirit!! Jeg kender lidt til det, vi fører det i butikken hvor jeg arbejder. Foderet sælger ikke så godt, men, hvis (forhåbentlig når) Jeg skal have hund, så er det bestemt med på listen over muligt foder.

Kender til godbidstængerne, foderet er noget af det samme, men i små bidder.
    Staldejer hvor min islænder står har en ridgeback, og den elsker dem.

Det minder dog ikke om vådfoder, det er fast, men minder ikke om tør og kedelig tørkost.

Til en svg blanding, så ville det ikke blive uhyrligt dyrt at fodre med. Desuden, det er pakket i lufttætte bakker a 210 g pr stk, så man har kun åbnet for en lille del af gangen. En klar fordel ved lille hund..

• #21   25. jan 2016 Hvordan kan det være hun gør det MLA? Hvis Coco så går væk fra hendes mad gider hun ikke spise det, hun er nærmest grådig uden at ville have det alligevel?
    Alpha spirit, hvad er det og hvor ligger prisen? smiley

• #22   25. jan 2016 Maden er jo en resurse, som hun normalt har forbsig selv, og kan administrere som det passer hende uden nogen æder den.

Så når Coco står og savler over hendes resurse, så ved hun jo at den forsvinder hvis ikke hun selv tager den.

• #24   25. jan 2016 Rc har en exigent variant til kræsne hund, fåes i 1,5 og 4 kg

• #25   25. jan 2016 Vors dsg. var i en periode "træt" af sin mad , og gad ikke spise. Vi fodrede med Taste of wild , og købte så en dåse kattemad i aldi. Morgnog aften fik han ca en spiseke fuld katemad iblandet sit tørfoder. Så gled det fint ned. Kattemad dufter dejligt , og en spiseskefuld morgen og aften , skader ikke.

Kommentér på:
Fodertråd- kræsen DSG blanding

Annonce