{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.033 visninger | Oprettet:

En god løbesele? {{forumTopicSubject}}

Bæstet og jeg løber en gang imellem en tur, og normalt har jeg hende altid bare i hendes retriever line (med stop). Den generer hende ikke, og hun løber alligvel lige ved siden af, så hun får en masse frihed og bevægelighed i den, da lykken bliver godt stor.
MEN! Den er ikke skide komfi for mig at løbe med. Nogle gange hænger den bare på armen, andre gange har jeg et løbebælte som jeg stikker igennem håndtaget. Men det er ikke super optimalt, da bæltet ikke er beregnet til det.

Så.. Jeg er lidt ude i nogle overvejelser om at anskaffe mig sådan et dertilindrettet løbebælte. - hvis de overhovedet er noget værd?

Og hvis det bliver en realitet, skal hun have en sele hun kan løbe i. Jeg vil ikke have hende i halsbånd når vi skal løbe. Ikke fordi hun trækker nogle steder, men det skal være så lidt generende for hende som overhovedet muligt. Vi har en K9-sele men den synes jeg er alt for voldsom, stor og "tung".

Jeg er ikke super meget inde i de forskellige modeller af seler, udover til C arbejde og sporseler, men dem vil jeg ikke just smide hende i til en løbetur smiley :D smiley
- så hér tænkte jeg at HG er det helt rigtige sted at spørge. I er jo fuld af gode idéer smiley

Så hvad ville i forslå af seler? Den skal være så let som overhovedet mulig. Den skal ikke "fylde" meget på hende, og næsten vigtigst af alt, så skal det tillade hende fuldstændig fri bevægelse uden at genere. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En god løbesele?
  • #2   22. jan 2016 Vi har lige købt denne her det er den bedste sele vi nogensinde har haft. Vi har også k9 men modsat den har denne her støtte ned om brystkassen så vægten er lige fordelt - efter vi har købt denne sele skal hun ikke have noget over hovedet længere (som hun ike kan li) - hun kan ikke komme ud af selen (som hun kan med k9en) - den hjælper på hendes småtrækken, perfekt til løb og stopper hende fint uden at skade i alle retninger. Self er hundene jo forskellige men jeg har bare været ret glad for den smiley

profilbillede
  • Emilie KP
    Emilie KP Tilmeldt:
    dec 2013

Følger: 4 Svar: 97
    #3   22. jan 2016 Jeg er rigtig glad for Hurttas Y-seler. Den sidder rigtig godt på mine drenge og de har fuld bevægelsesfrihed med dem på smiley men det kommer nok også an på den individuelle hund, så ville nok prøve selen på inden jeg købte smiley

• #4   22. jan 2016 Malene - den sele sidder ikke ret godt, medmindre der er et let træk på. Jeg har den til mine og er super glad for den. Den sidder som støbt når de trækker, men den sidder ikke ret godt når snoren er løs, synes jeg.

Jeg ville nok bare vælge en helt normal H eller Y sele. Jeg ved ikke noget om løbebælter. Altså jeg har mine spændt på sådan en lændesele, og så trækker de, når jeg løber. Men det er jo noget helt andet, hvis du bare vil have hunden til at løbe ved siden.

• #5   22. jan 2016 Når Myrna er med yde at løbe, får hun en hurtta H-sele på. Den vejer ikke ret meget og er blød. Jeg ville helst have haft en Y-sele, men hun er ret smal, så jeg kunne ikke finde en, der sad ordentligt på hende, men du har måske bedre chancer smiley

Med hensyn til løbebælter ved jeg ikke rigtig noget. Jeg bruger bare en helt letvægts hundesnor, som ryger omkring håndledet. Jeg har dog overvejet at købe hurttas løbeline, men den skal også sidde på hånden i en slags "holder".

• #6   22. jan 2016 Hurtta har lavet et rigtig godt løbebælte, det bruger jeg.

Og Ruffwear har lavet en sele specifikt til løbeture. Du kan sikkert finde den på deres hjemmeside, jeg kan ikke lige huske navnet på den..

• #7   22. jan 2016 Tak for de gode forslag smiley
    - jeg har selv kigget lidt på Y-selen, da den ikke sidder, så den kan genere forben osv.
    Jeg må måske prøve mig lidt frem smiley

• #10   22. jan 2016 Ja det har jeg også godt kigget på Caroline smiley

• #13   22. jan 2016 Jeg har et canicross bælte og en træksele til Simba. Begge dele fra non-stop dogwear og helt fantastisk at løbe med i forhold til mit tidligere udstyr (flexiline og halsbånd).

profilbillede
Kommentér på:
En god løbesele?

Annonce