{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.059 visninger | Oprettet:

amstaff/schæfer?? {{forumTopicSubject}}

Vil lige høre om der er nogen der har lidt erfaringer angående amstaff... jeg har altid gerne ville ha en amstaff men min kæreste er lidt urolig for hvordan den vil te sig i en familie hvis der senere kom et barn ind i familie. han vil hellere have en schæfer så han er på den "sikre" side.. vil bare sp gerne have en amstaff de er så dejlige!! er det ikke også kun hvis deres forældre ikke er helt normale at de kan blive voldige og utilregnelige?
hvis i kan hjælpe mig er i meget meget velkomne!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  amstaff/schæfer??
  • #1   13. okt 2006 Jeg vil jo til hver en tid tage en amstaff frem for en schæfer ( har selv haft begge dele), er bare skide bange for schæfere nu.

• #2   13. okt 2006 min moster har også en schæfer og er sku også lidt bange for den, den virker virkelig sindsyg oven i hovedet som om man ikkke rigtig ved hvad den kan finde på..
    så må jeg jo bare blive ved med at overtale min kæreste!!
    hvor har i købt jeres hunde?

• #3   13. okt 2006 har bare altid følet mig tilknyttet til den race hunde.. føler mig tryg ved den. ja jeg må jo prøve at høre ham ad hvad han har at sige.. smiley

• #4   13. okt 2006 jeg kan ikk forklare det.. hvad kan du tilbyde din hund?

• #5   13. okt 2006 okay.. vi er hjemme efter 3 hver dag, også vil jeg helt klart gå til hundetræning med den. aktivitet har jeg intet imod der vil jeg have den med ud og løbe og så skal der jo gåes en masse lange ture og tit. også skal den ha en MASSE kærlighed!

• #6   13. okt 2006 hehe ok!!

• #7   13. okt 2006 Bange for en schæfer??? *GGG* Nå okay :o))

• #8   13. okt 2006 Anita Æ, ikke grine, jeg er rædselssalgen for schæfere :o/

• #9   13. okt 2006 *GGGGG* Fjollehovede :o))

• #10   13. okt 2006 Det er ski rigtigt... Min egen schæfer bed mig to gange, en dag til træning. Siden da har jeg gået en stor bur udenom dem...

• #11   13. okt 2006 Okay :o/
    Ubehagelig oplevelse *ss*
    Jeg har ingen erfaringer med dem :o)
    Men jeg er ikke bange for dem *GG* Der heldigvis ingen hunderacer jeg er bange for ;o)

• #12   13. okt 2006 Må hellere smutte i seng nu :o)
    Godnat *ss*

• #13   13. okt 2006 Prøver også på at slapper heeelt af, når de er i nærheden, men kan mærke min ryg bliver stiv som et bræt, og jeg kan næsten ikke få vejret...

Men det er da en skøn hund for schæfer folk. Nogle kan heller ikke lide bulldogs, det ka jeg. Vi er jo heldigvis forskellige :o)

• #14   13. okt 2006 Ja må da klart advare mod schæferen,puha
    Her får man en hund der er meget knyttet til sin fører, kræver en del træning og gå ture hver dag og ja jeg kunne blive ved.
    Bestem ikke en let hund, pas endlig på dem.

• #15   13. okt 2006 sportshunde, jeg skrev jo at der var jo nogen til hver en race ikk`?
    Jeg har haft en dårlig oplevelse. Nogen kan ikke lide pudler osv...

• #16   13. okt 2006 og nå ja så er det grå jo helt ude i hampen og vildt ustrylige.

Suk suk siger jeg bare

• #17   13. okt 2006 syns messigt, syntes jeg de grå er de smukkeste. Min træner avlede de grå, og aldrig har jeg set smukkere hund.

• #18   13. okt 2006 For Guds skyld .. hold dig LANGT VÆK fra højavls - (udstillingslinierne) hvis du vælger at købe en schæferhund.

Vælg istedet en hvalp af brugslinierne, de er 100 gange mere sikre i væsenet end udstilingshundene. Det der med at de "løber på væggene" .. pjat - man behøver ikke nødvendigvis at vælge den mest aktive i kuldet.

Men helt klart - brugslinierne er det rigtige at vælge indenfor schæferhundene :o)

• #19   13. okt 2006 jo, Nala, men af schæfere har jeg ikke set smukkere :o)

• arne a
    arne a Tilmeldt:
    sep 2006

Følger: 1 Svar: 9
    #20   13. okt 2006 tja kennel lafrennz

det er jo så din mening! har selv gode erfaringer med begge linier, men har også pt. en brugtæve som bestemt ikke ville egne sig som første gangs schæferhundeejer.

hvad bygger du det på at de er mere sikre i væsenet?

• #21   13. okt 2006 Jeg kan bare ikke lade vær, der er bare så fordomme ang schæfer.
    Og skrøner, men sådan er det jo bare, desværre.
    Kun ikke tænke mig andet end en brugslinje schæfer, men det kræver en del arbejde, men det er der jo mange racer/hunde der gør.
    Og vores løber nu ikke på væggene, men de har masser af drift og det går jo heldigvis at der masser at arbejde med.

• #22   13. okt 2006 arne -

At jeg siden 89 har haft schæferhunde, har været instruktør i Schæferhundeklubben, deltaget i diverse udstillinger, udtagelser, DM, osv ..
    Oplevet både udstilings og brugslinierne .. og brugslinierne ER bare mere sikre i væsnet.

• arne a
    arne a Tilmeldt:
    sep 2006

#23   13. okt 2006 sportshunde

jamen dine bliver vel også brugt?

det jeg forstod fra der blev skrevet med de løb lidt på væggene, var hvis de ikke blev brugt!

men jeg kunne da godt tænke mig noget dokumentation for at brugslinien er mere sikrer i væsenet end højavl?
    den var så til lafrenz.

• #24   13. okt 2006 arne -

Dokumentation ?? Tag du en tur rundt i diverse kredse og se for dig selv hvordan de opfører sig i henh. brugs- og udstilingssiden.
    Jeg tror ikke der er nogen der ligefrem har skrevet en afhandling om emnet ... men det er jeg til gengæld ikke sikker på.

• arne a
    arne a Tilmeldt:
    sep 2006

#25   13. okt 2006 ok lafrenz *s*

mine erfaringer med schæfere af begge linier, siger mig så bare ,at der er en del brugslinie schæfere som ender i de forkerte hænder og må omplaceres. ikke på grund af væsenet, men pga. folk ikke har sat sig ordentlig ind i, hvad denne linie indeholder.

• #26   13. okt 2006 arne -

Og jeg kunne da personligt godt tænke mig lidt - som du siger - dokumentation for at de "løber på væggene" når de ikke bliver brugt ... mens vi er ved at skulle dokumentere tingene :o)

• #27   13. okt 2006 Arne -

Jeg tror at uanset hvilken race eller hvilken blandingshund du tager, vil omplaceringerne i 99% af alle tilfælde være udtryk for, at folk ikke satte sig ind i hvilken race/blanding de anskaffede sig ...

• arne a
    arne a Tilmeldt:
    sep 2006

#28   13. okt 2006 den tæve jeg har er af brugslinie og den er en omplaceringshund, fordi den var kommet et sted hen hvor de ikke trænede og de næsten forventede at den kunne passe sig selv.
    de valgte at afhænde den, da den slet ikke trivedes der, den løb på væggene.

• #29   13. okt 2006 Arne - og så mener du at der ikke er nær så mange højavls der havner i de forkerte hænder hmmm.
    og tilslutter mig nu lafrenz.
    De hold jeg har stødt på er der ski en del flere med ikke brugslinjer der ikke har sat sig ind i hvad de har med at gøre.

• #30   13. okt 2006 arne -

min veninde har 2 af brugslinierne .. den ene, en tæve, er der fuld knald på. Den anden, hannen, er stille og rolig og ville egne sig fortrinligt som familiehund.

Men væsnet på dem begge er iorden

• arne a
    arne a Tilmeldt:
    sep 2006

#31   13. okt 2006 det ved jeg ikke om er dokumenteret!

der blev skrevet længere oppe at de kunne løbe på væggen, hvis de ikke blev brugt optimalt.

det er skam også hvad jeg nu selv har oplevet med 2 tæver. tror ikke man kan generalisere og sige alle vil gøre det, da det igen er hvor stærke deres drifter er!

• #32   13. okt 2006 Lafrenz - det lyder næsten som mine *GG*
    Dog en min tæve samtidig en fornøjelig familiehund, ungerne kan ikke lave ulykker uden hun afslører dem ;o)

• arne a
    arne a Tilmeldt:
    sep 2006

#33   13. okt 2006 sportshunde

jo for søren da, der er endnu flere højavlslinie, der ender i de forkerte hænder!
    havde nok lige formuleret mig forkert, sorry.

mine oplevelser med brugslinien er jo nok bare at mange vælger den, udfra farven på hunden og ikke hvad hunden indeholder

• #34   13. okt 2006 Sportshund -

Jeg synes der er forskel på "brugsernes" aktivitets-behov. Så man kan ikke stille det så firkantet op. ALLE sagde også til mig at Malinois galopperede på væggene - og ham jeg har er bare den ROLIGESTE når han er indenfor ..

fordomme er der nok af :o)

• #35   13. okt 2006 arne -

tror at det der med at folk vælger hunde efter farve og udseende er noget du finder i alle racer - ikke kun hos schæferhunde.

• arne a
    arne a Tilmeldt:
    sep 2006

#36   13. okt 2006 lafrenz

jo desværre betyder farven en del for folk, i stedet for at finde ordentlig ud af hvad hunden indeholder og der har vi jo stamtavlerne til hjælp og vores sunde fornuft.

jamen den tæve af brugslinie som kravlede i loftet da jeg fik hende hjem er også blevet en fortrinlig familiehund nu.
    da hun kom her, havde hun ingen ro og havde heller ikke færdes meget i et hus.

nu hvor træning er dagligdag, er hun klar lige så snart vi kommer udenfor, går vi ind af hoveddøren, forvandler hun sig og flader ud.

• #37   13. okt 2006 Lafrenz- netop som vore hanhund, sover når han er inde, men tag ham ud på pladsen eller sporet, så sker der noget.
    Tæven aktivit er nok min egen skyd *GG*
    Hun er klar tropfører i hunderækken og skal jo ha styr på det hele (hund som fører) ;o)

Arne - vi se mange hver gang der starter hold, som ikke aner hvad de har med at gøre, dog ikke så tit med brughunde, syntes kennlerne er blevet lidt bedre til at informere om hvad der ligger i de hunde de sælger(brugskenneler) de har jo oxe en interesse i at deres hunde kommer ud og viser at de kan noget.
    Men det kan da være at de mest er der hvor jeg befinder mig.

• arne a
    arne a Tilmeldt:
    sep 2006

#38   14. okt 2006 sportshunde

den udvikling jeg ser, er også i retning af at kennelerne er blevet bedre til at informere.

eks.
    en ven mistede deres schæfer, de skulle have en ny og hørte om en kennel i nakskov som havde en langhåret brugslinie schæfer tilbage. den var egentlig lovet væk, men opdrætteren valgte min ven, da han virkelig går op i træning og skal bruge hunden. den der skulle have købt hunden, havde rent faktisk ikke rigtig tid det næste halve år pga ombygning. opdrætter lavede så en aftale med den mand, at han ved hans næste kuld fik en valgfri hund til samme pris som de havde aftalt nu med den langhåret.

det fortæller mig at den opdrætter går op i hvad hans hvalpe skal bruges til og det tager jeg hatten af for.

• arne a
    arne a Tilmeldt:
    sep 2006

#39   14. okt 2006 men har tilgengæld også oplevet at en kennel på sjælland af brugslinie tilbød mig at mødes ved færgen i kallundborg også handlede vi der.

dette var på mail kontakt og ingen spørgsmål, hvad hunden skulle bruges til

• #40   14. okt 2006 Ja der er jo god og mindre gode kenneler.
    Nå vil smutte har en tidlig spor aftale, de træner jo ikke sig selv de kære vovser.

• #41   14. okt 2006 Smiler kan j næsten gætte hvilke kenneler det handler ;o)

• #42   14. okt 2006 hov er vist træt nu :o)
    handler om hedder det da

• #43   14. okt 2006 Jeg syntes mere man møder sindsyge schæfere end sindsyge amstaff's det er i hvert fald min erfaring.

• #44   14. okt 2006 Camilla -

Og den er jo lang - erfaringen ....

Sjovt nok har jeg aldrig mødt "sindsyge" hunde, som du beskriver det - jeg har ihvertfald ikke følt mig dygtig nok til at stille diagnosen; sindsyg.

Men sådan er vores erfaringer og ekspertiser jo forskellige, os brugere herinde.

• #45   14. okt 2006 jeg havde 2 schæfere da min datter blev født ingen problemer, og i de 18 år hun boede hjemme havde vi altid schæfere. nu har jeg amstaff og et barnebarn på 1 år heller ingen problemer der, og vi kender enda ikke til tessas fortid hvad børn angår.

• #46   14. okt 2006 Hvis der er problemer med indalv, så kan man jo vælge de hvide schæfere eller de hvide scweisiske, som jo er det samme.

Og jeg har hverken mødt sindsyge schæfere eller sindsyge amstaffer.
    Jeg tror, at det har en hel del med opdragelse at gøre.

Kommentér på:
amstaff/schæfer??

Annonce