{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.933 visninger | Oprettet:

Foder til Hvid schæfer {{forumTopicSubject}}

Vi har lige fået os en hvid schæfer på 2 1/2 år som er meget gul i pelsen. Vi har så også det problem at den er rasende kræsen og kun vil spise sit foder hvis der er en klat leverpostej blandet i. Se jeg kan forstå at de hvide schæfere ikke må få gulerødder, laks eller rødt kød fordi det skulle gå i pelsen (farve den) men vores er bare desværre også underernæret og vejer knap 30kg hvilket er alt for lidt iflg. Dyrlægen til sådan en stor hanhund, hvorfor den i øjeblikket får tørfoder med masser af laks for at få mere sul på kroppen. Er der nogen der kan hjælpe med et foder uden gulerødder, laks og rødt kød men som stadig kan "fede" den op?
Og jeg kan se herinde at majs også er et problem. Findes der overhovedet et foder uden alle disse ting?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder til Hvid schæfer
  • #2   7. jan 2016 Tak kat for dit hurtige svar. Vi går også fuldt ind for at få ham op i vægt lige nu og har derfor heller ikke skelet til det farvemæssige. Først vægten så farven, men var bare nysgerrig efter et foder til når han engang når op på en god vægt.

• #3   7. jan 2016 Jeg ville bruge et foder til højenergi hunde. Hvorfor er han undervægtig?? er han muskelfattig?? Jeg ville (på trods af jeg har haft hvide i 12 år ) skide på farven og få gjort noget ved hans vægt. Det betyder mere end hans farve man kan rette senere.

• #5   7. jan 2016 Jiinx nu er det ikke bare alle hvide hunde der tager farve fra foderet, men de hvide hyrder er slemme til at få "vildt farve" pga fodring. Desværre.

• #7   7. jan 2016 Zarah vi er vist det 4. Sted han har været og han er blevet mishandlet før. Vi forsøger at give ham et roligt og stabilt hjem hvor vi er hjemme det meste af tiden og nu forsøger vi så at få fedet ham lidt op. Dyrlægen vi havde til ham sagde at han også var muskel fattig

• #8   7. jan 2016 Jinx hvor kan man købe olivers foderet ?

• #9   7. jan 2016 Det foder vi bruger nu hedder Arion og er til aktive hunde. Vi har også prøvet med blokke der hedder Kronch men det kan den ikke li og vil ikke spise. Det skulle være et højt energi tilskudsfoder med masser af laks.

• #11   7. jan 2016 Jinx rolig nu synes ikke jeg udtalte at din mening ikke var velkommen prøvede såmænd bare at fortælle dig om de hvides pels, Men bevares, Jeg beklager. smiley

• #12   7. jan 2016 Ts hende jeg har på mit profil billede har samme historie. Den står på hendes profil. Du skal have muskler frem for fedt på ham. Så skal vægten nok komme. er han med tavle ?

• #13   7. jan 2016 Hvad er idealvægten?
    30 kg lyder ikke HELT tosset hvis hunden holder standard, men er den muskelfattig, så skal der klart sættes ind der.

Den skal ikke bare fedes op - der skal muller på smiley

Farven ville jeg være ganske ligeglad med - det vigtige er at hunden er sund

• #14   7. jan 2016 CH min gamle dreng var ikke overvægtig overhovedet. Han var dog stor i str., 74 cm i stang, men han vejede 54 kg.

Her i en af hans gule perioder (når han ikke skulle udstilles fik han bare almindelig mad.) og ude og bade, men han havde en del pels så man kan bedst se silouetten når han var våd.

profilbillede
  • #15   7. jan 2016 Sådan her så han ud når han var Hvid.

profilbillede
  • #16   7. jan 2016 Hvad giver du den nu?
    Jeg tænker et aktiv foder nu, Feks fra hike, og så ud og dyrk en masse forskellig bevægelse. Svømning, dog parkour. Fri bevægelse hvis i har have eller du har et sikkert indkald.
    Der er også mærker som naturea, wolfsblut, essentials, Real Nature m.f. Kig på indholdsfortegnelsen og vælg et mærke uden de ting du selv lister på sigt.
    Ellers er det ofte den lidt ældre del af pelsen som har værst farve, og nogen gange kan en tur med karte og børste pynte gevaldigt smiley evt. Et bad med shampoo for at løse de døde hår. ( obs med den nuværende kulde bør man tørre pelsen helt inden hunden kommer ud).

• #17   7. jan 2016 Mht hvorfor hvide schæfere/hvide schweisiske hyrder bliver gule i pelsen af foder med højt indhold af betacaroten mens andre hvide racer ikke gør (fx Jinx's hvide boxer) så skyldes det at en hvid schæfer faktisk slet ikke er hvid smiley Betacaroten påvirker nemlig slet ikke den hvide farve, men istedet rød farve. En hvid schæfer er i virkeligheden en resseciv rød med meget lav intensitet i den røde farve smiley De hvide område på fx en hvid boxer skyldes nogle helt andre gener; den har fået to kopier af genet for irish spotting og to kopier af genet for piebald (broget). Dette giver en hund, der fænotypisk er en 'extreme white' (dvs en farvet hund med rigtig meget hvidt). Og dette hvide er hvidt og ikke rødt smiley

• #18   7. jan 2016 Jeg er ikke sikker på ideal vægten da jeg ikke kan komme til at måle ham. Han kuer når jeg forsøger. dyrlægen sagde at han sagtens kunne tåle 15 kg mere.
    Foderet vi fik anbefalet i butikken hedder Arion og er til aktive hunde.
    Vi har en stor have hvor han boltre sig frit men da jeg endnu ikke har et sikkert indkald eller noget som helst andet for den sags skyld, så går jeg ikke tur uden sele.

• #19   7. jan 2016 Mette-Marie jeg har også fået at vide at han ser mere rød ud end gul smiley

Zarah jeg har ingen bog på ham da han er reddet fra et hjem hvor han var misrøgtet og har fået tæv. Egentligt passer han slet ikke ind i vores livsstil da vi nok er for lade til en så stor hund men han får os ud og så er han heller ikke vant til motion andet end at blive lukket ud på en gårdsplads.

Hvor han var før vi fik ham, bed han alting istykker og flænsede møbler osv, men han må jo føle sig godt tilpas her, for vi har ingen problemer med ham udover at han gør hver gang der går nogen forbi udenfor, hvilket desværre er tit her hvor vi bor i landsbyen. Han har dog vænnet sig til bilerne nu smiley

• #20   7. jan 2016 ved ikke om du har læst walles histiorie, men hun havde altså tavle alligevel. Men skidt nu pyt med det.

• #21   7. jan 2016 Zarah jeg læste din historie ja og hvor var det synd for den. Her er der ingen skader at se umiddelbart, altså rent fysiske, heldigvis. Jeg kan ikke kontakte tidligere ejere da jeg ikke personligt ved hvem de er, så derfor ingen bog eller andet på ham. Han er chippet så vi fik at vide at han stod til at være en hvid schweisisk hyrdehund og hvornår han var født men mere måtte vi ikke få at vide.

• #23   7. jan 2016 Hvad er hundeweb?
    Jeg har fødselsdato og oprindelig navn

• #24   7. jan 2016 Men er det nødvendigt med en stambog? Hvorfor?
    Vi har en "mest" puddel som vi købte i Thailand og den har jo ikke noget som helst og er alligevel en dejlig hund omend ved at være lidt gammel nu, men oplever dog sin anden ungdom efter at vi har fået schæferen i hus.

• #25   7. jan 2016 Zarah - 74 cm er så også temmelig meget mere end standarden smiley

• #26   7. jan 2016 Ch Ja men ikke unormal for de gamle linjer. Og uden stambog kan han sagtens komme fra de gamle cf linjer de lavede nogen af de første hunde herhjemme og De var store. Min var stor Ja, men ikke større end han fik da Fin kritik på DKKudstillingerne han kom på.

• #28   7. jan 2016 @ Mikes mor, er der heller ikke laks og andre farvende ting i?
    Ville jo være rart om jeg kunne pleje både vægt og pels på en gang hvis overhovedet muligt. Ellers tager vi vægten først og så farven senere.

Jeg spørger lige her hvor i ved om store hunde, bør han have et dækken på når der er frostgrader udenfor, når han nu er så tynd?

• #29   7. jan 2016 Er der en der ville hjælpe mig med at søge på hundeweb?
    Dens fødselsdato er 19-04-2013
    Og navnet står opført som. Grøn han
    Hvid schweizisk hyrdehund

• #30   7. jan 2016 Jeg forsøgte at måle Balou og efter megen løben i rundkreds og liggen ned så fik jeg ham ca. Målt til 67 cm til ryg. Jeg ved ikke om det kan bruges i forhold til at finde en normal vægt?

• #32   8. jan 2016 Tak Palle med ny pels

Kommentér på:
Foder til Hvid schæfer

Annonce