17. nov 2015 Følger: 9 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 50
Chihuahua færdig udvokset {{forumTopicSubject}}
Nogen herinde med stor erfaring omkring chihuahua, som evt har lyst til at dele deres viden?
Sagen er den, at Hollie er vokset meget - synes jeg, på den tid jeg har haft hende. Snakkede så med en veninde om det og hun sagde, at hendes chihuahua tæve på 1,6 kg faktisk var rigtig stor som hvalp 1 kg på hun var 8 uger. Men stoppede med at vokse da hun var 5 måneder, hvor hun os kom i løbetid.
Er det normalt, at chihuahua kun vokser 5 måneder ca som tæver og 8 måneder som hanner? For det sagde hun og jeg synes bare ikke jeg kan finde noget om det på Google eller i de 3 bøger jeg har købt omkring racen chihuahua - da jeg ønsker at sætte mig 100 % ind i racen nu hvor jeg ejer en chihuahua selv
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 155 Hunde: 3 Emner: 91 Svar: 677
Min hanhund er ikke vokset i et par måneder nu, og han er kun 10 måneder.
Men de "vokser" jo stadig på en måde selvom man måske ikke kan se det på vægten
aug 2014
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 43
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.844
Jo større en race, des senere færdig udviklet.
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 239 Svar: 3.390
Men de har ikke taget på i vægt siden de var 6-7 mdr. gamle. Dog er pelsen (heldigvis) blevet ved med at vokse.
Som 8 ugers vejede de ca. 650 og knap 850 gram. I dag vejer de 2,2 og 2,5 kg.
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.244
Lucky fik også mere eller mindre i stå ved 6 mdrs alderen, men voksede da 400g fra 6 mdr til han var 1 1/2 år. Hvor han så var helt færdig.
Rosa kommer også til at tage en smule på, fordi hun er en tynd lille hund, men det er unghunde jo bare.
Luckys halvbror voksede stille men jævnt til han var omkring 1 år, og gik så stort set i stå.
Så det er altså meget forskelligt, da nogle vokser en del og stopper tidligt og andre vokser stille og roligt og fortsætter længere.
Men der er jo også stor forskel på hvor meget hvalpen skal vokse. Rosa voksede f.eks. rimelig jævnt, men er en lille prut, så hun blev hurtig færdig. Lucky vejer jo noget mere, og tog derfor mere på efter de første 6 mdr, men stadig meget langsommere end de første 6.
Men de vokser rigtig meget i starten, men der skal selvfølgelig være balance, så hun ikke vokser for hurtigt og ødelægger hendes led, men det tror jeg nu heller ikke at hun gør
Du kan Evt kigge inde på Rosas profil, der er hendes vægt fra hin var nyfødt og frem til 7-8 mdr tror jeg det er.
nov 2015
Følger: 9 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 50
nov 2015
Følger: 9 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 50
Dyrelægen regner med hun kommer til at veje 1,9 - 2 kg og det synes jeg selv er passende vægt
nov 2012
Man siger at man kan sige 8ugers vægten gange 3 eller 12 uger gange 2, så har man ca. Voksen vægten det passer ikke altid, men det er en fin rettesnor.
Så længe hun er i fin stand og hverken for tynd eller for tyk eller vokser voldsomt (men det er mest kæmpe racer der har problemer med det) så er det helt fint. De vokser så forskelligt, men 50g i ugen er bestemt ikke for meget.
nov 2012
Chihuahua færdig udvokset