Sibirian husky?? Sibirian husky??
hey jeg kender en der har sibirian husky men han fik den i konfirmations gave af en amerikaner i hans familie.. jeg sys det er den sødeste hund... skal selv have en som 18årig.. så vil lige spørge jer herinde.. hvor kan man købe dem??
jun 2004
Følger: 20 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 22 Svar: 228
Jeg synes du skulle kigge på Dansk Kennel Klubs hjemmeside og søge under opdrættere på den race du vil have.
Du kan finde mange oplysninger på nettet...
Men jeg ville nu overveje dit valg nøje... Hvis du ikke har gjort det. Det er jo en slædehund og skal helst bruges til det efter min mening!!! Den kræver UTROLIG meget motion og det kan man godt blive træt af i længden hvis man ikke var klar over det inden man anskaffede sig en husky.
En husky er ikke nem at opdrage, de har et utrolig stærkt jagtinstinkt som ikke altid kan pilles af dem.
Men jeg synes du skulle snakke med forskellige opdrættere om hvordan den er, for det er noget af en hund at starte med som 18 årig. (Siger jeg og fik Dobermann som 18 årig... he he) Men det er gået godt fordi jeg opsøgte en god opdrætter og er gået til træning med den, så sørg også for det.
Meeen, det har nu ikke altid været sjovt at være afhængig af en hund når ens venner skal i byen osv... Tænk over det!!!
Hyg dig
jun 2004
Følger: 22 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 39 Svar: 586
Ved ikke hvor gammel du er nu, men du skal lige tænke lidt óiver hvor du er som 18-årig. du skal have råd til at købr hunden (6-7000 kr) have råd til at gå til træning med den, hvilket også hurtigt kan løbe op i et par tusinde. du skal bo i et hus med den stor lukket have med et 2 meter højt hegn, da en husky bare hopper over, og så er den væk, og den kan være mere eller mindre umulig at kalde til sig (Det har jeg hørt fra en ejer ved et slædehunde arrangement jeg var til for et par måneder siden.) Desuden skal du have masser af fritid, så du kan gå med hunden og træne med den. Når dener et år kan du begynde at cykle med den, og du skal cylke MEGET.
jun 2004
Efter min mening er det en hund som kræver man har en utrolig aktiv livsstil sammen med huskyen, fx at ens hobby er slædeløb eller lignende.
Men du kunne jo prøve at finde en husky blanding. Der er to i den hundeklub jeg er (Golden Retriever og Husky) og de har ikke det store motionsbehov som en ægte husky. Meeen... de har stadig deres eget hoved en gang imellem. Men de er lige så flotte som en husky efter min mening...
jul 2004
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 4 Emner: 6 Svar: 17
jun 2004
Følger: 22 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 39 Svar: 586
Ja, jeg havde også nøje overvejet det med at få hund, men der er nogen gange at jeg fortrøder at jeg har fået hund, for det er et stort ansvar man binder sig til i mange år. I hvert fald er jeg glad for at jeg ikke fik hund som 18-årig, så jeg kunne gå i byen, være sammen med vennerne og tage ud at rejse uden at have andre end mig selv at tænke på. At have hund er faktisk næsten lige som at få børn, især når man bor alene, som jeg gør.
jeg kunne godt forestille mig at det er rimelig nemt at have 18 huskies, hvis man har dem gående sammen i hundegårde, som jeg kunne forestille mig at ham du kender har.. De kan nemlig godt lide at være udenfor, og da deres flokinstinkt er stærkere end hos mange andre racer, har de det nok også bedst sådan. Når han har så mange, bruger han dem nok også til kørsel, ikke?
Hvis den får dække sit behov for motion og for at være sammen med andre hunde, er det nok en nem hund. Har du tid og overskud til det, når du bliver 18, er det jo godt nok.
Mvh Karina
jul 2004
jul 2004
jun 2004
Og du kan godt glemme alt om at bruge den til jagt... En husky slår alt ihjel som den kan komme til at jagte, det ligger i dens natur, sådan er det bare. Og det må den i hvertfald ikke under en jagt.... Det er forbudt...
Jeg giver både Anelise og Karina ret i det de siger... Vi prøver jo bare på at hjælpe dig Bo...
jul 2004
jul 2004
jul 2004
Sibirian husky??