Foder kom ufordøjet ud? Foder kom ufordøjet ud?
Odin har altid haft en sart mave, men det er da røget op på et helt nyt niveau nu.
Han bliver normalt fodret med Happy Dog Nature, det fungerer perfekt for hans mave og system. Han fik vådfoder her idag, Edeka Nature (Ingrediensliste: Oksekød, vand, mineraler, vitaminer)
Han fik det omkring klokken 14, og han pev ekstra meget for at komme ud lige pludseligt (Normalt vil han ud klokken 08, 14, 19, og 23), men nu ville han ud omkring klokken 17. Jeg tænker ikke nærmere over det, han drikker jo en del vand.
Vi kommer ud, og han trækker meget mere end han normalt gør. Normalt er det kun små korte ryk, men den her gang fyrer han bare afsted. Først tisser han, og så er han ellers afsted igen. Han får noget tyndt afføring, meget lyst (Plejer at være mørk og normal fast), og nogle klumper i. Store klumper. Jeg samler op efter ham, tænder en lygte og tjekker lige afføringen igennem, for jeg syntes godt nok den virkede mystisk. Jeg klemmer lidt på ydersiden af posen, og kan mærke at det er meget fast og kantet. Det viser sig så at det er vådfoderet, det er fuldstændigt ufordøjet. Og jeg mener virkelig - ufordøjet. Det er røget direkte igennem ham!
Nu regner jeg så med at vi skal ud at gå en 10-15 gange i løbet af natten, så jeg har udstyret mig med kaffe.
Hvordan kan det være han ikke har fordøjet det? Og hvad gør jeg nu? Han har fået tilbudt en skål vand, men han gad ikke andet end et par slurke. Han virker lidt "ved siden af sig selv", som i at han tager meget øjenkontakt og piver. Derefter går han hen og smider sig igen. Så rejser han sig, sætter sig ved siden af mig, åben mund, tungen ud og så piver han igen. Så går vi en tur. Så skider han lidt mere ud. Og sådan fortsætter det.
Han fik en hel dåsefuld (800 gr), og det er ikke første gang han har fået det specifikke produkt.
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1467 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 30.164
mar 2015
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 12
Jeg fik ikke skrevet det ordentligt i farten, men han fik den ene halvdel imorges og den anden omkring klokken 14. Og det er ikke første gang han har fået det, så jeg forstår det ikke.
mar 2015
mar 2014
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 298
mar 2015
Foder kom ufordøjet ud?