877 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Foder kom ufordøjet ud? Foder kom ufordøjet ud?

Odin har altid haft en sart mave, men det er da røget op på et helt nyt niveau nu. smiley

Han bliver normalt fodret med Happy Dog Nature, det fungerer perfekt for hans mave og system. Han fik vådfoder her idag, Edeka Nature (Ingrediensliste: Oksekød, vand, mineraler, vitaminer)
Han fik det omkring klokken 14, og han pev ekstra meget for at komme ud lige pludseligt (Normalt vil han ud klokken 08, 14, 19, og 23), men nu ville han ud omkring klokken 17. Jeg tænker ikke nærmere over det, han drikker jo en del vand.
Vi kommer ud, og han trækker meget mere end han normalt gør. Normalt er det kun små korte ryk, men den her gang fyrer han bare afsted. Først tisser han, og så er han ellers afsted igen. Han får noget tyndt afføring, meget lyst (Plejer at være mørk og normal fast), og nogle klumper i. Store klumper. Jeg samler op efter ham, tænder en lygte og tjekker lige afføringen igennem, for jeg syntes godt nok den virkede mystisk. Jeg klemmer lidt på ydersiden af posen, og kan mærke at det er meget fast og kantet. Det viser sig så at det er vådfoderet, det er fuldstændigt ufordøjet. Og jeg mener virkelig - ufordøjet. Det er røget direkte igennem ham!
Nu regner jeg så med at vi skal ud at gå en 10-15 gange i løbet af natten, så jeg har udstyret mig med kaffe.
Hvordan kan det være han ikke har fordøjet det? Og hvad gør jeg nu? Han har fået tilbudt en skål vand, men han gad ikke andet end et par slurke. Han virker lidt "ved siden af sig selv", som i at han tager meget øjenkontakt og piver. Derefter går han hen og smider sig igen. Så rejser han sig, sætter sig ved siden af mig, åben mund, tungen ud og så piver han igen. Så går vi en tur. Så skider han lidt mere ud. Og sådan fortsætter det.

Han fik en hel dåsefuld (800 gr), og det er ikke første gang han har fået det specifikke produkt.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.
  • Måske udskift af rør/ hane på rør til udvand i kælder 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foder kom ufordøjet ud?
  • #1   17. dec 2015 Hvor stor en hund er han når han har fået 800 gram på en gang?

• #2   17. dec 2015 Han vejer 34 kg. Jeg sætter lige et billede ind af fodringvejledningen. Der står at en hund mellem 20 og 30 kg skal ha' mellem 700 og 1600 gram om dagen. (En del af det er jo vand)
    Jeg fik ikke skrevet det ordentligt i farten, men han fik den ene halvdel imorges og den anden omkring klokken 14. Og det er ikke første gang han har fået det, så jeg forstår det ikke.

profilbillede
  • #5   17. dec 2015 Normalt så syntes jeg altså ikke at han kæmper. Han har en sart mave - i og med at hvis han skal skifte foder, så skal det gøres meget langsomt. Men han fordøjer helt fint noget råt, som fx. råt okse, eller et kyllingebryst, hvilket han også får en del af. Vi har en slagter i familien som giver mig en del kød eller nedfrosset kød, og det kan han fint fordøje. Det var bare dette vådfoder der røg direkte igennem.

• Maria FL
    Maria FL Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 298
    #11   17. dec 2015 Vi er temmelig sikre på at vores får dårlig mave af dåsefoder. Hun tåler dog fint både råt, tørfoder, rester og klamme ting fra naturen, så måske nogen hunde bare ikke fungerer på dåsefoder, uden direkte at fejle noget?

• #14   4. jan 2016 Jeg havde ham inde forbi dyrlægen dagen efter, med en afføringsprøve. Hans mave havde på det tidspunkt rettet sig op igen, og dyrlægen lagde skylden på at han ikke tog godt imod vådfoder. Jeg blev anbefalet kun at fodre med tørfoder og råt for fremtiden. Det kan være sket før med det foder, jeg må have misset ud på det i så fald. Ihvertfald er det slut med dåsefoder.

Kommentér på:
Foder kom ufordøjet ud?

Annonce