{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
900 visninger | Oprettet:

Besøg af reserveret hvalp... {{forumTopicSubject}}

Var lige inde på hjemmeside somlinkede videre til diverse andre hjemmesider - hvor man solgte hvalpe - ( i læssevis )
Og faldt så lige over en ting -

Til jer der har hvalpe i ny og næ... avler / opdrætter -
Hvor ofte lader i jeres hvalpekøbere på besøg... ???

Det jeg stødte på var en opdrætter som havde "åbent" for beøg en dag i ugen i 2 timer...

Det kan man sgu da ikke...
Eller er det bare mig der er gal på den - ?

Pt går jeg fx o venter på at min Fanta pige ( føl ) er kal rtil at flytte hjem til os - og besøger hende en gang om ugen -
Ville da besværliggøre tingene EN DEL hvis den tid SKULLE ligger indenfor 2 timer på en bestemt dag -

( Dunse kommer fra Jylland - så hun fik ikke ugentlige besøg -
Anna fik ugentlige - og de stod også med åben dør lige når det passede os...
Thor flyttede herhjem da han var 2 år...
Futte er født her - som ham havde vi fornøjelsen af hver dag - ss... )

Men tænkte bare - hvordan gør folk generelt -

Når vi har haft hvalpe kan folk ligeledes komme så ofte de har lyst - og aflyser faktisk ting for at de kan komme ned til deres "Baby" - hvis det passer bedre sådan -


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Besøg af reserveret hvalp...
  • #1   9. okt 2006 Jeg ville aldrig købe et sted hvor man havde en fast besøgsdag og tid. Så er det ikke hundeopdræt - så er det en hvalpefabrik !
    - Og hvis jeg ikke kan komme og besøge opdrætter med kort varsel, så ved jeg ikke helt hvad jeg skal synes om det... Jeg vil gerne have et realistisk billede af hvordan min hvalp bliver holdt, det kan man da ikke få når man skal besøge på tid og så måske sammen med 10 andre hvalpekøbere !


  • #2   9. okt 2006 Her kommer og går folk som de vil. Mange bliver og overnatter - giver de ikke indtryk for interesse - nul hvalp herfra.

    Det andet du skriver - 2 timer om ugen - forkasteligt siger jeg bare! Sikken en gang bræk - de må have noget at skjule!


  • #3   9. okt 2006 June : Nej nemlig - Finder det også en smule mærkeligt - men kunne da godt være at kennel ejere i større udstrækning end man regnede med havde en "god" grund til sådan en idé -

  • #4   9. okt 2006 Britta - Ja - for tævens skyld mener jeg også man skal vente til de er omkring 3 uger - indtil da minder de jo alligevel også mere om muldvarper end hvalpe - griner -

  • #5   9. okt 2006 Jeg havde besøg af de nye ejere så tit de havde lyst (og jeg var hjemme).....og lige så længe de havde tid....

  • #6   9. okt 2006 Reese - men sgu da skide ærgeligt hvis man arbejder hver lørdag fra 8 - 17 og besgøgstid er lørdag fra 14 - 16...
    Man kan jo ikke forvente at ens job i 5 uger forstår at man ikke kan komme fordi man skal have ny hund....

    Men jeg kan da godt se hvad du siger -

    Folk rendende non stop...
    Men her var det faktisk ikke et problem - Folk kom på besøg - men det hele var meget stille og roligt...


  • #7   9. okt 2006 Vicky - Nah - jeg tog munden fuld - sorry.

    Og som Reese siger det - mennesker døgnet rundt.
    MEN - mine hunde elskeeeer besøg! Også hende der har hvalpene. Har dog en regel om de ikke kommer ned i stuen før tæven er klar. Det kan være 1 uge - 2 men ikke før. Så måske det er forskelligt fra race til race.


  • #8   9. okt 2006 De to steder (forskellige) steder hvor jeg har købt mine hunde, måtte vi komme så tit vi ville... og vi kom tit :)) Var næsten bange for at de syntes jeg var lidt belastende... hehe... Men mener da helt sikkert også, at jo oftere besøg, jo bedre... Derved kan sælger jo også hurtigt se køber "an" smiley

  • #9   9. okt 2006 Netop - sælger ser køber an!
    Derfor har jeg Ditto idag - kunne simpelthen ikke lide nogen som helst af dem der kom! Så hun blev her og er min dejligste tøz


  • #10   9. okt 2006 de gange jeg har haft hvalpe, kan køber komme så tit de har lyst, jeg bliver glad jo oftere de kommer, og i de 8 uger det varer der kommer hund,hvalpe og hvalpekøbere abselut i førsterække, min tæve har dog fået ro den første uge, men ellers er hun sådan at det ikke genere hende at der kommer mennesker.
    Hilsen Elise


  • #11   10. okt 2006 En aftalt dag, og alle kommer denne dag, og helst på samme tidspunkt. så har jeg afsat en hel dag til dette formål - og det er måske kun 2 gange. der er besøg inden afhentningen.

  • #12   10. okt 2006 hvis jeg skulle sælge hvalpe, ville jeg da også synes det var lidt træls hvis folk de regnede med at de kunne komme når de ville..


  • #13   10. okt 2006 Jeg ville som køber ikke forvente at opdrætter holdt åbent hus i 8 uger, men at kunne komme, hvis ikke afstanden er for stor, en gang om ugen ville være optimalt for mig.. så det håber jeg da de er med på der hvor nr.2 hund skal komme fra.

    At der blev afholdt 2-3 hundedage hvor alle hvalpekøberne kom i nogle timer på en gang ville jeg sige nej tak til.


Kommentér på:
Besøg af reserveret hvalp...

Annonce