842 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

"ulvetime" "ulvetime"

Min hvalp på 13 uger tog sig lige en rigtig tur her til aften.

han løb rundt i lejligheden, ville ikke lege med os bare løbe og ellers lave alle de unoder som han normalt godt ved han ikke må, (tage fra bordet, hive vasketøj ned osv) smiley en rigtig ulvetime..! og når vi så tænker når men så er det ud og lege, opdager hunden det regner og vil hverken frem eller tilbage.. smiley så det squ ikke nemt..

tænkte om det kunne være fordi han er ved at skifte tænder, og hans gummer måske klør/gør ondt.?

hvad gør i når jeres hund tager sådan nogle ballade ture og bare prøver grænser af.?

p.s han er kølet helt af igen og ligger nu og hygger med et gnave ben smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "ulvetime"
  • #4   14. dec 2015 tak smiley tror måske du har ret i vi det med at aflede ham lidt, og ikke bare fjerne ham, men vise ham noget han må bide i så han ikke går efter mine sure sokker smiley

vi har ikke fået trænet så meget i dag desværre og tror måske godt det kan mærkes, nu er han kun 13 uger, men normalt er vi ude og lege på græs 1-2gange plus 3 gange træning af 10-15 min maks og han har bare ikke villet noget af det hele dagen, været en rigtig putte hund og bare lege stille med sin bamse. lige ind til i aften smiley

• #5   14. dec 2015 hehe rotterne, det kunne squ godt være man skulle prøve og se hvad han siger til det. plejer også at lege med ham når han begynder, men han ville squ ikke lege med mig smiley kun spurte rundt, lige meget hvad legetøj jeg fandt, den lille bandit.

smila: jah har tænkt på sådan et hund spil, noget du har kendskab til.? om det er svært at lære hunden eller om man bare skal vise ham det også finder han selv ud af det.

• #7   14. dec 2015 Mine er så små, at det er begrænset hvad de kan få fat i som de ikke må. Så når de får deres balladehumør ture, leger jeg med, giver dem nogle tomme toiletruller eller aviser, så kan de flå det i stykker, så tror de at nu har de lavet ballade, og jeg får fred og ro smiley

• #8   14. dec 2015 Rotterne: så spiser han dem, så der stopper han balladen.?

My only: det lyder som en god ting, skader det dog ikke hunden hvis den æder pappet.? det gør vores nemlig

• #9   14. dec 2015 Det ved jeg ikke, mine flænser det bare smiley

Når Lucky har sine løbe tosset rundt tidspunkter, (læs fræser lejligheden rundt i fuld fart) leger vi "fangeleg" hvor jeg går efter ham og siger "nu fanger jeg dig!" og så ender vi ofte inde i sengen i en "brydeleg" det er dog ikke så meget mere nu da han har Rosa, for så tosser de jo rundt sammen smiley

• #11   14. dec 2015 Rotterne: jah tænker også at måske lege noget trække leg eller noget leg med en godbid boldt osv, så han brænder det lidt af men uden at blive belønnet. var det sådan noget du tænkte.?

• #12   14. dec 2015 Jeg vil ikke mene din hvalp gør det for bevidst at prøve grænser af. Nu har jeg ikke læst alle kommentarerne, men ift. understimulering, hvad så med overstimulering? Hvis hvalpen bliver overstimuleret og har oplevet/lavet for meget i løbet af en dag, så kan det også resultere i nogen flip hvor den ikke kan slappe af og finde ro. Jeg ville ikke begynde at lege vildt med hvalpen når den får de her ture, men lære den at slappe af smiley

• #13   14. dec 2015 jeg tror det i dag var pga understimulering, da han ikke har ville ud og lege, og har bare puttet meget.

hvordan ville du lære den at slappe af.? sætte sig med den og nusse .?

• #14   14. dec 2015 Man skal selvfølgelig vide om det er fordi den bare er fuld af energi der skal brændes af, eller om den er overtræt/Stresset.
    Er det det første, er de andre råd vi har givet fine smiley
    Men er den som Funke er inde på, simpelthen bare blevet overtræt/stresset og ikke selv kan finde ro, så sæt dig med den og få den til at falde ned. Ved Lucky tog jeg ham bare op og puttede med ham i sengen (den gang boede vi i en 1 værelses) og så faldt han i søvn imens jeg nussede ham ligeså stille. Nogle gange skulle han "holdes" for at få ham til at falde til ro, men der gik aldrig mere end 5 minutter, før han sov.

• #15   14. dec 2015 det skal jeg helt klart huske,

for han har nogle dage hvor han slet ikke kan finde ro, især hvis vi er ude blandt mange nye mennesker osv

• #16   14. dec 2015 Ja, eller hvad der virker - ville nok prøve mig lidt frem hvad der fik hvalpen til at slappe af, kan se der fx. også er nævnt Kong smiley Det er ikke fordi jeg mener, at man ikke skal lege vildt med hunden. Og i andre situationer ville jeg nok også bare "brænde krudtet af" udenfor og så komme ind igen. Men lige præcis de aftentimer hvor den bliver hyperaktiv, der tror jeg ikke der kommer noget godt ud af at køre den op og lege, men derimod lære hunden at slappe af (hvis man på andre tidspunkter også lærer den at lege) smiley

• #17   14. dec 2015 så han lære både at vi kan lege men også at falde til ro, når det ikke lige passer at lege vildt (om aften f.eks. ) smiley

ej tak for alle de dejlige råd smiley

• #18   14. dec 2015 Ja det er jo selvfølgelig ikke sikkert, at det der hjalp for Lucky, hjælper din når den har det sådan smiley
    Mine er jo så små, men hvis du har mulighed for det, så tag et stof bur/taske med, når i besøger nogle, hvor i skal være i længere tid, hvor du ved den måske får problemer med at slappe af, og så hav et blødt dejligt tæppe derinde i. Lad den stå åben, så den kan søge derhen og finde ro.
    Den skal selvfølgelig stå derhjemme åben, så han ser det som et rart sted, som er hans helle.
    Det ved jeg mine godt kan lide, men det er også noget nemmere, fordi de jo netop er små.

• #20   15. dec 2015 Haha, når Freja som 9-årig engang imellem løber vildt rundt så sidder jeg bare helt stille og håber at hun ikke opdager mig og stopper smiley

• #21   15. dec 2015 Ny only: vi har faktisk sådan et stof bur til ham, og har lige siddet i dag og tænkt om jeg skulle fjerne det og bare give ham et tæppe men det ved jeg ikke om vil være lige så godt, da han er en rigtig putte hund og elsker huler smiley

For det meste nyder jeg også hans krudt men når han bidder alt i stykker kl 22 om aften så fortryder jeg squ jeg ikke trænede mere med ham eller gik lidt mere trods han ikke helt var villig

• #22   15. dec 2015 Hvis det er et normalt hvalpeflip og ikke kommer af under-/overstimulering så ville han nok alligevel få det uanset om du havde gået lidt længere eller ej smiley

• #23   15. dec 2015 tror det var lidt en blanding af normal hvalpe flip og lidt understimulering smiley

og han er nu sød når han bare løber hele lejligheden rundt og hygger sig, knap så sød når han ødelægger 2 sokker og et par leggins på 15 min smiley

• #25   15. dec 2015 dejligt at høre det ikke kun er min hund der har de ture smiley

og jah må bare "tvinge" ham lidt, med lidt træning/stimulering.

Kommentér på:
"ulvetime"

Annonce