{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.967 visninger | Oprettet:

Foderallergi men gulerødder? {{forumTopicSubject}}

Det kan godt være, at det her er et dumt spørgsmål men here goes.

Tucker er igang med en såkaldt "elimineringskost" i forbindelses med allergi. Altså er der ét slags foder han må få og én slags godbidder.
- Det er hårdt, men måske mest for mig smiley

Spørgsmålet lyder så, han må vel heller ikke spise grøntsager? Jeg har et par gange i dag taget ham i at forsøge at hugge gulerødder fra kaninen.
Men det er vel ALT der i denne periode er forbudt for ham, ikke?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foderallergi men gulerødder?
  • #1   8. dec 2015 nej han må heller ikke få gulerødder eller andet grønt i den periode.
    grønt kan nemlig også give krydsallergi.

hvis han fx viser sig at være allergisk for birk, så kan han reagere på gulerødder.

• #2   8. dec 2015 Super, så har jeg forstået det rigtigt smiley Tak.

• #3   8. dec 2015 Ahhh - stjæler lige din tråd lidt. For nu giver det måske mening. Ved du om gulerødder krydser med andet. Jess er allergisk for lagermider og husstøvmider. Hun er ikke testet for fx pollen, men dyrlægen sagde dengang, at der sagtens kunne være mere. Vi har kunnet holde det nede med vaccine og kost uden korn - men den sidste tid er det blevet værre uden vi har kunne forstå hvorfor... Men hestene er begyndt at få gulerødder og dem stjæler hun så ofte hun kan... kan det være dem???

• #4   8. dec 2015 Krydsreaktioner
    Birkepollenallergi kan udløse krydsreaktion med:
    Hassel, el, elm, bøg, ask
    Æble, pære, blomme, kirsebær, kiwi, fersken, nektarin
    Gulerod, kartoffel, tomat, selleri, dild, fennikel, estragon, løvstikke
    Hasselnød, mandel, valnød, jordnød, cashewnød, kokosnød, paranød

Græspollenallergi kan udløse krydsreaktion med:
    Andre græsarter, visse kornsorter
    Appelsin, melon
    Bønne, kikært, ært, linse, tomat, soja
    Jordnød

Bynkepollenallergi kan udløse krydsreaktion med:
    Krysantemum, kamille, mælkebøtte
    Melon, banan
    Knoldselleri, blegselleri, gulerod, grøn peber, solsikkefrø, persille, pastinak, purløg, dild, fennikel, estragon, løvstikke

• #5   8. dec 2015 så det kan meget vel tænkes at hvis din hund måske er allergisk for noget pollen så kan de reagere på grønt/frugt.

• #6   8. dec 2015 birk og bynke, der kan du hvertfald risikere krydsallergi med gulerødder.

• #7   8. dec 2015 Ok - Mange tak smiley Jeg ved som sagt ikke om hun har allergi for andet end lagermider og husstøvmider - men må da prøve om det hjælper hvis hun ikke får dem i en periode.

• #9   10. dec 2015 Birgitta - Han er ikke testet for noget endnu. Vi er startet med at forsøge en periode på hydrolyseret foder.

Jeg synes så nogle af hans symptomer har været der inden kaninen kom til.

• #11   10. dec 2015 Jeg har selv overvejet noget pollenallergi.

"Normalt" har han kløet lidt ekstra i sommerperioden og så har der intet været i vinterperioden. I sommer var det så virkelig slemt, han kløede og kløede.. (Inden kaninen kom til). Det gik så småt i sig selv sidst i august nok.
    I oktober blev han så ramt af en omgang kløe og rødme i ørerne + udslæt på maven hvor huden også var meget rød. Han begyndte også at slikke poter en hel del.
    Det var så der vi snakkede allergi med dyrlægen.

Nu har han kørt på hydrolyseret foder i 1½ uge og der er - selvfølgelig - ingen virkning endnu.
    Han slikker poter MEGET men ellers synes jeg ikke rigtig der er nogle symptomer nu. Han klør sommetider lidt ekstra, men det kan gerne afhjælpes lidt hvis han får et bad i en shampoo jeg er blevet anbefalet.
    - Der er ingen udslæt, rødme i huden eller gener i ørerne.

• #13   10. dec 2015 Puh, jeg kan ikke rigtig tage hø fra kaninen, da det skal udgøre 80% af foderet.
    Men med tanke på at det er første vinter Tucker har en reaktion og kaninen er det eneste nye, så kan det da godt tænkes der er noget med det hø..

HVIS vi er ude i sådan noget, vil dyrlægen så kunne give ham noget mod det, eller er man der hvor man skal fjerne "problemet" fra hjemmet?

Og nu hvor Tucker f.eks. er ramt i sommerperioden, kan foder så overhovedet gøre noget for det?

Åha, jeg er virkelig ny i det her allergi og der kører bare så mange tanker rundt i hovedet omkring det hele tiden.

• #15   10. dec 2015 Jeg bor meget småt, så kaninen kan ikke være et sted hvor Tucker ikke kommer, desværre.

Binyrebarkhormon er så noget andet end hvis de får en vaccine?
    Hvis man så får en vaccine til ham, vil han så f.eks. være i stand til at bo med kanin/hø uden påvirkning? - hvis vi siger det er problemet.

Jeg har så forstået på dyrlægen, at forsikringen kun hjælper ved blodprøver og ikke vaccinen. Men sygeforsikret er han.

Tucker fodres med Specific Allergy Management Plus (som han heldigvis synes smager fantastisk - det er da et plus i det hele smiley )

Og virkelig mange tak for at du gider dele din erfaring! smiley

• #16   10. dec 2015 Her dækkede forsikringen blodprøven og 1. behandling med vaccinen.

Jessie får vaccine en gang om måneden men vi er her ud over også nødt til at give hende prednisolon. Ligeså snart vi forsøger at trappe ud, så er den gal igen.
    Men vi formår heller ikke at holde helt rent og støvfrit... Og hun får også en del mad, der kan være lagermider i (hurra for en 2 årig der vil dele med hunni)

• #17   10. dec 2015 Jessie - Hvilken forsikring har du?
    Jeg har kigget lidt på min (Agria) og der synes jeg ikke der står noget om det.

Holder en vaccine kun 1 måned af gangen?

• #19   11. dec 2015 Puh.. Fjollede mig tænkte det var som med andre vacciner, altså én om året.
    Hvis det hedder en i måneden eller måske mere, så vil jeg da slet ikke forestille mig hvad sådan noget det koster smiley

Nu krydser jeg da godt nok lidt flere ting for at foderet vil have en god nok virkning, selvom jeg tvivler smiley

• #20   11. dec 2015 Som jeg har forstået det, så er det rimelig individuelt hvad der er i vaccinen og dosis mv. da det er lavet til den enkelte hund og altså ikke fungerer som fx benadryl der bare fjerne symptomer.
    Jeg mener vi giver omkring 1800 kr for en vaccine der rækker i ca 1 år.

Jessier er forsikret i alm. brand

Kommentér på:
Foderallergi men gulerødder?

Annonce