22. jun 2014 Følger: 3 Følgere: 95 Hunde: 2 Emner: 344 Svar: 3.162
Fantastisk træningsdag :D {{forumTopicSubject}}
Ih, jeg er SÅ glad. Vi var i dag afsted til træning med Nicki for første gang - og det gik bare skide godt!! Jeg havde ikke de største forventninger. Godt nok er hun fortrænet rigtig godt osv, men hun har mest fokus på min kæreste - så jeg var forberedt på at hun måske ikke havde fokus på mig, eller i værste fald ville lede efter ham hele tiden.
.. Men ingen grund til bekymring! Kæresten stod i kanten og kiggede på, og så længe han blev nogle lunde der, var hun ligeglad, fordi hun vidste hvor han var - så fuld fokus på mig! Vi lavede nogle ret simple kontaktøvelser, som hun allerede mestrer - men det er meget rart at starte fra bunden. Det gik vildt godt! I frikvarteret gik vi lidt ned for os selv - hun kunne stadig se de andre hunde, men kunne tulre rundt nogen lunde i fred. Der kom så en golden retriever og ville lege - vi var parate til at gå et andet sted hen med hende, men hun syntes rigtig godt om den golden retriever og gik i leg med den - første hund som hun sådan rigtig har gidet lege tumleleg med. De andre gange har det mere været løbeleg som i jeg-løber-hurtigere-end-dig-og-du-er-irriterende Så de fik lov til at lege lidt. Fremover vil vi nok stadig holde frikvarter alene, så hun får nogle pauser, men jeg synes i dag var en rigtig god mellemvej. Jeg er ikke vild med en masse hunde der tumler rundt - men her var de bare de to og de gik super godt i spænd, så jeg vurderede det var ok.
Jeg vidste godt hun var dygtig og fortrænet - men jeg er alligevel så glædeligt overrasket. Når vi har trænet på gåture osv. har kontakten ikke været nær den samme som den var i dag - men det er nok også lidt noget andet på træningspladsen, hvor både hende og jeg KUN har fokus på træning.
Jeg glæder mig SÅ meget til næste gang - der er åben træning om onsdagen, så det kommer vi nok til. Næste mandag skal vi lave rally, det bliver spændende
Så overvejer jeg også stærkt at finde en træningsmakker eller to-tre stykker her i området, fordi jeg kan da dårligt vente med mere, hehe
Og så lige et tilfældigt billede af vapsen
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 7 Emner: 39 Svar: 1.484
Fantastisk træningsdag :D