{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.075 visninger | Oprettet:

Reminder! {{forumTopicSubject}}

Nu er vi kommet ind i en tid hvor der er mørkt morgen og aften.

Husk: det er ikke kun hunden, der skal have refleks eller lys på, det skal hundeføreren også!

Det kan jo ikke nytte noget hunden ligner et juletræ og føreren er helt "sort", så andre trafikanter kun ser hunden og ikke føreren, som så kan blive kørt ned.

Så på med REFLEKSVEST .

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Reminder!
  • #1   21. nov 2015 Det nytter heller ikke, når både mand og hund ligner et juletræ, de var ved at blive jordet alligevel i fodgængerfeltet i fuld gadelys. smiley

• #3   21. nov 2015 Min mand havde en skrigende orange arbejdsjakke fyldt med reflekser på. Hunden havde lys på snoren og refleks. Men det hjælper intet mod søvninge, travle morgenbillister. smiley

• #7   21. nov 2015 Reflexvest smiley kan bestilles ganske gratis hos trykfonden smiley

Ellers kan med fordel købe reslexbånd og sy fast på en bred bukseelastik og tage dem om armen/benet

• #8   21. nov 2015 Sidste år købte jeg en lækker arbejdsjakke, der er både vind- og vandtæt, se billede, den er absolut ikke moderigtig og ikke pæn, men men jeg bliver set.

Der er selvfølgelig trafikanter af alle slags, der er uopmærksomme, derfor behøver man netop at gøre noget for at gøre sig selv synlig når man er ude med hunden.

Jeg har oplevet en væsentlig forskel hvis jeg lige skal handle i Rema eller Netto som ligger mindre end 100 m fra hvor jeg bor, har jeg en sort jakke på, skal jeg være yderes påpasselig mht. bilister, når jeg skal krydse parkeringspladsen for at komme ind i forretningen, når jeg har den gule jakke på får folk hurtigere øje på mig, men derfor behøver jeg jo ikke at se mig for!

profilbillede
  • #9   21. nov 2015 Husk også at tænke på hvor lys og reflekser sættes. Kom kørende på landevejen den anden aften, hvor der var bælgravende mørk, og det var rent tilfældigt at jeg så et enkelt, meget lille blåt glimt forude, som gjorde at jeg holdt ekstra øje med grøftekanten. Det kom ikke igen, og jeg troede faktisk jeg havde set syner, indtil jeg kom meget tæt på og kunne se at der var en jogger.

Han havde fine lys på, men havde dem på siden/bagsiden af armene, så man faktisk først så dem når man var helt oppe på siden af ham. Havde han nu lige drejet dem 45 grader, så ville jeg kunne have set ham på lang afstand, men sådan som de sad der var han næsten helt mørklagt - og så havde han naturligvis sort hue, sort joggingsæt og sorte sko på.

• #10   21. nov 2015 Har lige været ude at købe lys til hunden og mig selv det er godt nok en jungle af lys i alle former men nu er det købt og så kan vi godt gå aftentur var dum nok til at gå uden lys den anden aften og var meget tæt på at gå helt galt heldigvis skete der ikke noget så.jeg har lært det går aldrig mere uden lys

• #11   28. nov 2015 Jeg har blinkende dioede i min ende af snoren, blinkende/lysende grønt halsbånd på hunden, refleksvest på ham, reflekser på mig, og dioder i hans ende af snoren. Folk ser os ikke alligevel. smiley Eller også vælger de at overse os.

Kommentér på:
Reminder!

Annonce