Let kløe/følsomhed... {{forumTopicSubject}}
kender i det at en hund kan have et følsomt punkt, så fx når man klør den der, så "gnuffer" den sig fx på en pote, eller reagerer med at en ben spjætter ???
Mine hunde har aldrig været sådan, eller klør sig særligt meget helt generelt....
Men, den sidste uges tid har det været sådan at når vi nusser Ipsen på siderne og ryggen så "gnuffer" hun sig på det ene forben som en reaktion, som om hun er følsom .... hun klør sig en anelse af og til ved at det ene bagben klør på siden af kroppen, altid det samme sted lige når hun fx begynder at gå efter at have sovet, bare 1-2 klø og så ikke mere.... det er ikke meget ...
Det er IKKE sådan at hun bare klør og virker irriteret over det hele, det er ikke som når der fx er lopper ...
Reaktionen kommer ikke når hun nusses i hovedet, på brystkasse, eller under maven ....
Det eneste jeg kan tænke er at de fik Bayvantic i starten af sidste uge, om det kan være det (og vil det så fortage sig)... eller er det huden der fx er blevet mere følsom grundet man har sat varme på indendøre, hun har ikke tidligere reageret på dette...
Jeg kan intet se, heller ikke fx skæl grundet tør hud ....
Det sære er at Nova for en månedstid siden gjorde det samme, men det gør hun ikke mere ...
Nogen ideer ... skal jeg se tiden an, eller fx give olie som modvirker tørhed ... eller ????
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.200
Det skader jo ikke at køre noget olie i dem, så prøv
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.500
Kan bare ikke lige se hvad jeg ellers skal beskytte hende med, hun har jo allerede Anaplasmose, men skal beskyttes alligevel, Frontline tror jeg ikke på g pillerne der er kommet er jeg ikke helt vild med at gå i gang med... overvejer dog Nextgard til foråret..
Let kløe/følsomhed...