{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.779 visninger | Oprettet:

Mette C
Mette C
Tilmeldt:
12. nov 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Patella Lux - komplikationer efter operation. {{forumTopicSubject}}

Håber på lidt erfaring fra nogle som evt. har prøvet lignende eller kender nogle som kender nogle etc...

Jeg har en lille Mops, Luna, som er 9 måneder gammel. For lidt over 3 mdr. siden fik hun konstateret Patella Luxation i grad 3 på det ene bagben. Efter lidt overvejelser og efter anbefaling fra dyrlægen blev hun opereret på Århus Dyrehospital (vi blev anbefalet dem af vores vanlige dyrlæge).
Operationen var vellykket. Dyrlægen kombinerede flere teknikker - forkortning af ledbånd, fordybning af fure og så blev der sat noget metal i hende ben.
Efter operationen var Luna meget hurtigt sig selv igen. Jeg måtte efter et par dage helt droppe smertestillende i håb om at hun dermed helt automatisk ville holde sig selv lidt i ro. Det havde ikke den store effekt. Men ved hjælp af hundekravlegård, lykkedes det at holde hende forholdsvis i ro, på trods af vores anden hund og 2 små børn i huset. Hun kom sig rigtig godt efter operationen og har fungeret rigtig fint i de små 3 måneder der er gået. I dag har jeg så lige opdaget at hun har fået en stor bule på benet. Den er knaldhård, så tvivler på at det er en hævelse eller væskesamling eller lignende - den er desværre hård som knogle. Og jeg frygter rigtig meget at det er hende knogle som er helt ved siden af. Hun går som hun plejer og hvis jeg trykker på det, virker hun ikke som om det gør ondt. Jeg har vedhæftet et billede.
Frygter sådan, at det kræver operation, da vi allerede inden første operation gjorde op med os selv, at hun ikke skulle igennem flere operationer. ??

Er der nogle der har set, oplevet eller hørt om noget lignende? Jeg ringer selvfølgelig til dyrlægen imorgen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Patella Lux - komplikationer efter operation.
  • #1   12. nov 2015 Mon det kan være det mental hun har fået i benet. Ved mennesker skal skruer mv. oftes fjernes efterfølgende fordi det genere.

  • Mette C
    Mette C Tilmeldt:
    nov 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #2   12. nov 2015 Jeg har ikke fået at vide at der var noget som skulle fjernes. Nu ved jeg ikke helt præcist hvad det er for noget metal, de har sat i hende, så det er svært at sige. Det føles og ligner desværre det jeg frygter mest. Det ligner knoglen! Men det ville da gøre frygtelig ondt på hende, hvis det var tilfældet og man ville vel kunne se det på hendes gang? Det er i hvert fald min tanke?

  • #3   12. nov 2015 Det er svært, for ikke at sige umuligt at vurdere ud fra dit billede. Men umiddelbart skulle knæskallen sidde højere oppe.
    Men du må da gerne lige skrive herinde, når du har været ved dyrlæge.
    God bedring med hende.


  • Mette C
    Mette C Tilmeldt:
    nov 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #5   13. nov 2015 Update!

    Jeg har nu snakket med dyrlægen som opererede hende og han har set billeder af bulen. Han mener ikke bulen er ben/knogle, da det ville gøre synligt ondt på hende. Han siger, at en af de hyppigste komplikationer ved denne operation er at metallet, som er sat ind for at holde benet på plads, rykker sig og det er det han mener der er sket med Luna. Hun skal have lavet et lille indgreb for at fjerne metallet, men det kan ikke gøres før de er helt sikre på at benet er vokset ordentligt sammen (4-5 mdr efter operationen). Så så længe hun ikke halter, slikker sig mere end normalt eller bliver rød, så skal metallet ikke fjernes før til januar. Hvis hun begynder på en af ovenstående, så skal jeg ringe igen.
    Så efter en tårevædet aften/nat/morgen, er jeg nu en smule mere forhåbningsfuld. Kunne næsten ikke bære tanken om endnu en stor operation eller evt. aflivning. Og indgrebet som skal fjerne metallet lyder som et overskueligt indgreb - også for pengepungen. Jeg må indrømme at økonomien også bekymrede mig, da hendes første operation i forvejen løb op i 13.000 lånte kroner..:-(


  • #6   13. nov 2015 Kender det kun alt for godt, det med de økonomiske bekymringer.
    Har du ikke fået noget refunderet fra din opdrætter, det er jo en medfødt og arvelig fejl på din hvalp.


  • Mette C
    Mette C Tilmeldt:
    nov 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #7   19. nov 2015 Jo jeg har fået refunderet halvdelen af prisen.. smiley

Kommentér på:
Patella Lux - komplikationer efter operation.

Annonce