2.114 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

hvalp og regn hvalp og regn

Nu står jeg med denne dejlige hvalp på 8 uger som jo skal ud og luftes mange gange på en dag. (vi bor i lejlighed)

men til aften er det begyndt at regne og han vil bare ikke ud.

vi tager ham ud når han vågner f.eks. og så ned på græsset han tisser også sætter han sig ned og piver, og nægter at gå lige meget hvor meget vi lokker med guf og legetøj, han vil bare ind igen.

mit spørgsmål er så, da han jo får tisset osv så sker der vel ikke noget ved at det ikke er de længste ture han får, eller skal jeg tvinge ham (sys jeg ikke om da jeg så skal hive ham hen af plænen )

nogle gode fif.?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Samle to små kommoder 450 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvalp og regn
  • #1   11. nov 2015 Hvalpe skal slet ikke gå tur smiley de skal lære at være trygge i næromgivelserne smiley så tag ham ud...og sørg for han får en fest, det er vigtigere han lærer lidt regn ikke slår ham ihjel end at han går smiley

• #2   11. nov 2015 jah og han kommer jo ud og tisse som jo er vigtigt, men han vil slet ikke lege eller snuse eller noget når det regner, kun sidde og helst under en busk eller mellem mine ben så han ikke bliver våd,

men ved ikke om han måske fryser.? han er en Beagle men han ryster og piver som sagt når det regner og er koldt

• #3   11. nov 2015 Nej du skal ikke tvinge, nu er han jo kun en hvalp at han ikke vil gå er okay. Tænk på at han jo lige er taget fra sin familie og måske er lidt usikker på den store verden.

• #4   11. nov 2015 når han får tisset, og helst jo også lavet af og til, så er det ok... det med at snuse og være nysgerrig skal nok komme....

• #5   11. nov 2015 jeg bryder mig heller ikke om det også længe han tisser osv så det jo fint.

men måske et dækken kunne hjælpe.? for han ryster virkelig og virker til at fryse

• #6   11. nov 2015 Helt enig - du skal slet ikke gå ture med din hvalp smiley Forstået på den måde, at den selvfølgelig skal opleve noget og præges, men ikke som i at gå ture. Deciderede lange, ordentlige ture kommer nok først om mange måneder. Du skal have fokus på at gøre din hvalp tryg i haven, og så fx. tage den med ud at sidde på en bænk eller lignende og bare observere miljøet og blive tryg uden for grunden smiley

(hvis du begynder at gå deciderede ture med din hvalp som du ville med en voksen hund, så kan du meget vel ødelægge leddene, knogler mm. Det er desværre en stor misforståelse at man med det samme skal gå tur med sin hvalp)

• #7   11. nov 2015 Hvis du ikke bryder dig om det, så sender du med garanti en masse forkerte signaler til hvalpen.
    Ret ryggen, op med hovedet, godt med tøj på, og så hyg jer udenfor med lækre sager.

• #8   11. nov 2015 Stor hund eller lille, prøv at ligge nogle aviser på gulvet. smiley

• #10   11. nov 2015 Nej, en så lille hvalp skal ikke ud at gå tur gå tur. Men jeg synes det er en rigtig god ide med en lille striktrøje og/eller fleksibel dækken så han kan holde varmen og ikke bliver for våd. Det kan være med til at give hvalpen en god oplevelse med at være udenfor i al slags vejr.

Nogle racer har intet problem med vind og vejr, og dette gælder også den enkelte hund af de forskellige racer, men nogle kan og vil meget mere hvis de ikke skal bruge energi på at holde varmen og nogle bryder sig bare ikke om at blive våde. Især små hvalpe. Det kender jeg alt for godt.
    Så mine vil hellere "ud at læse dagens avis" med et lille dækken på, hvor de bakker helt hvis det regner og de ikke har noget på.

profilbillede
  • #11   12. nov 2015 Jeg tror også det bliver til et lille regn dækken til ham. Så snart regnen stoppede var alt fint.

Oh det er møg synd at han ryster helt vildt når han kommer op fordi han er sååh kold

• #12   12. nov 2015 en lille lun striktrøje det til blæsende og kolde vejr er også godt givet ud.
    Det dur ikke når det regner, men så bruger din hvalp ikke så meget energi på at holde sig varm.

Kommentér på:
hvalp og regn

Annonce